1.712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

(Marsvin) Parring af skinnybærere (Marsvin) Parring af skinnybærere

Efter nu at være blevet kontaktet af flere forskellige med samme problemstilling, så kommer her altså er opråb så informationen kan spredes:

LAD VÆRE med at parre skinnybærermarsvin med andet end skinnymarsvin!

En skinnybærer parret med andet end en skinny giver afkom hvor du IKKE kan se hvilke der er skinnybærere og hvilke der er almindelige marsvin!

Det giver en masse unger hvor nogle af dem bærer på gener der ikke er heldige at få ud i hænder der ikke har forstand på dem!

Har man ikke forstand på dem, så SPØRG eller søg information ved seriøse opdrættere (kig evt. her: www.skinnyfakta.dk) !!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (Marsvin) Parring af skinnybærere
  • #1   29. dec 2012 Jeg har tit undret mig over hvad forskellen er på en skinnybærer og en skinny?

• #2   29. dec 2012 en skinnybærer er et alm. marsvin som bære på genet der kan lave skinnyer.

• #4   29. dec 2012 Så langt som avlen er nået idag skader skinny x skinny ikke længere i samme omfang som tidligere. Selvfølgelig bør man ikke parre sådan i generation efter generation (suk... sig det til de såkaldte seriøse og agtede opdrættere, der nægter at bruge skinnybærere.....) men enkelte skader ikke længere. - men det er en god ting at være obs på smiley

• #6   29. dec 2012 Sortfod: ah tak har længe undret mig over det smiley

• #7   15. jan 2013 hej, kan du fortælle mig hvordan en skinny blandet med skinny bære vil komme til at se ud, vil det blive en skinnybære udseendets mæssigt eller bilver det en "overbehåret" skinny, altså skaldet men med mere hår end normale skinnyer?? for overvejer lidt om jeg skal parre min skinny hun med en skinnybære han, men da jeg ikke har set nogle billeder af hvordan blandingen vil komme til at se ud, ville det være meget rart at vide om den bliver halt behåret og halvt skaldet eller hvordan det ville være..

• #9   15. jan 2013 ja, men har den stadig sit skaldet udseende? smiley

• #10   15. jan 2013 ja det har den, og en skinnybære giver ikke over behåret unger... over behåret unger kan du også få hvis du parre to med perfekt behåring.. Det er random..

Det er faktisk anbefalet at sætte skinnybære over sin skinnyavl, da ungerne bliver større..

Læs lidt på www.skinnyfakta.dk inden du kaster dig ud i avl smiley

• #11   15. jan 2013 Mange tak, var bare i tvivl om den vil komme til at have mere hår end den vil være skaldet nemlig smiley

• #12   15. jan 2013 Mængden af behåring styres på ingen måde af hvorvidt man blander skinnybærer ind over eller ej.

Som de andre skriver, vil der i en parring mellem en skinny og en skinnybærer komme 50 % skinny (hårløse) unger, og 50 % skinnybærer (pelsede) unger.
    Mængden af behåring på skinnyerne kan man ofte ikke spå så meget om, der kan lige så let komme overbehårede som underbehårede smiley

• #13   15. jan 2013 okay, tak det var bare det jeg ville vide, om der kunne komme både med hår og uden hår smiley

• #14   27. jan 2013 Pelsen bør være ruhåret ja, men ud fra den teori - ville du så have kunnet se disse var skinnybærere?

profilbillede
  • #15   27. jan 2013 +

profilbillede
  • #16   27. jan 2013 Eller ham her

profilbillede
  • #17   27. jan 2013 Det gælder langtfra alle. Nogle skinnybærere er ganske rigtigt ruhår og dem kan man ofte se tabe pelsen mens de er unger, men langtfra alle. Faktisk kan skinnybærere noget nær findes så forskellige som overhovedet muligt. Derfor kan man ikke se hvilke der er skinnybærere og hvilke der er almindelige marsvin, hvis man blander de forkerte parringer.

• #18   27. jan 2013 Nej, vi har ingen erfaringer i at se forskel i sådanne parringer da vi ikke foretager den slags og direkte fraråder de parringer.

Som hele indlægget desuden går på, er det ALTID svært, og i mange tilfælde umuligt, at se forskel på skinnybærere og almindelige marsvin hvis ikke man kender baggrunden. Derfor, som hele indlægget går på, skal man ikke blande skinnybærere med almindelige marsvin, eller skinnybærer med skinnybærer.
    En skinnybærer bør kun sættes sammen med en skinny i avl.

• #19   27. jan 2013 Men vi har set billeder af unger hvor folk har parret med det ene og andet hvor man ikke har kunnet se forskel.

Der er alt for mange af den slags parringer bla. i den blå avis osv. Derfor informerer vi hver gang vi sælger en skinny eller en skinnybærer. Og giver vores folderer med.

For som opdrætter har man et ansvar i at fortælle og oplyse når man sælger den slags unger.

• #20   27. jan 2013 Næppe, men tag nogle gode billeder og læg op, så kan nogen sikkert hjælpe dig med køn.

Kommentér på:
(Marsvin) Parring af skinnybærere

Annonce