Parring af marsvin. Parring af marsvin.
Jeg skal til at have sat min ene hun sammen med min han og jeg synes det ville være rart at få at vide hvad jeg kan forvente hvis man kan sige det sådan og også hvis der er noget jeg skal være opmærksom på, så jeg evt. kunne nå at gøre noget ved det. Det er første gang jeg skal have parret to marsvin, så derfor ved jeg ikke rigtig hvordan de reagere ovs. Så derfor vil jeg sætte pris på hvis du kunne hjælpe mig lidt her
MVH
Cathrine
apr 2010
Følger: 29 Følgere: 25 Gnavere: 9 Emner: 51 Svar: 251
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
1) Er hunnen i den passende alder og størrelse? 8-9 måneder og over 800g. bruger de fleste.
2) Hvad er grunden til du vil avle?
3) Har du overvejet hvad du skal med ungerne? - skal de sælges eller beholdes? Hvis de skal sælges, hvad så hvis der ikke er købere - har du så plads til at beholde dem alle selv? Også hvis der kommer 5 hanunger?
4) Hvad hvis der opstår komplikationer i drægtigheden eller fødslen? - har du mulighed og råd til at komme til dyrlæge akut lørdag nat hvis hun går i fødsel med komplikationer der? - har du råd til en dyrlægeregning på 1000+ kr.?
5) Vil du kunne bære risikoen af at miste din hun hvis drægtigheden skulle gå galt?
Hvis svaret på spørgsmål 2 er noget ala "for sjov" , "for hyggens skyld" eller lignende, ville jeg overveje en ekstra gang om det nu også skulle gøres. Der er mange risici forbundet med hver eneste drægtighed, så hvis man ikke har anden grund til kuldet end at det er for hyggens skyld eller lignende, er det mange risici for "ingenting". Der er mange marsvin på markedet i forvejen, så at bidrage med flere for "ingen grund" skal man måske overveje igen.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 39 Gnavere: 12 Emner: 28 Svar: 55
Som du selv siger Von Fancy, skal man jo ikke avle bare for at avle eller for hyggens skyld. Det synes jeg også selv er noget af det dummeste man gøre, så selvfølgelig er det ikke derfor jeg har valgt at avle.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Parring af marsvin.