657 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Parring af marsvin. Parring af marsvin.

Jeg skal til at have sat min ene hun sammen med min han og jeg synes det ville være rart at få at vide hvad jeg kan forvente hvis man kan sige det sådan og også hvis der er noget jeg skal være opmærksom på, så jeg evt. kunne nå at gøre noget ved det. Det er første gang jeg skal have parret to marsvin, så derfor ved jeg ikke rigtig hvordan de reagere ovs. Så derfor vil jeg sætte pris på hvis du kunne hjælpe mig lidt her smiley

MVH
Cathrine

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring af marsvin.
  • #1   3. nov 2011 De klarer det for det meste selv. De skal helst gå sammen i fem uger, så man kan være mere sikker på, at der er ramt en brunst. Men du skal lige tænke på, at du kan risikiere hun ikke kan føde ungerne, og du så vil være nød til at tage til vagtlægen midt om aftenen eller en weekend. Og det er ikke billigt smiley

• #2   3. nov 2011 Den sædvanlige smøre:

1) Er hunnen i den passende alder og størrelse? 8-9 måneder og over 800g. bruger de fleste.

2) Hvad er grunden til du vil avle?

3) Har du overvejet hvad du skal med ungerne? - skal de sælges eller beholdes? Hvis de skal sælges, hvad så hvis der ikke er købere - har du så plads til at beholde dem alle selv? Også hvis der kommer 5 hanunger?

4) Hvad hvis der opstår komplikationer i drægtigheden eller fødslen? - har du mulighed og råd til at komme til dyrlæge akut lørdag nat hvis hun går i fødsel med komplikationer der? - har du råd til en dyrlægeregning på 1000+ kr.?

5) Vil du kunne bære risikoen af at miste din hun hvis drægtigheden skulle gå galt?

Hvis svaret på spørgsmål 2 er noget ala "for sjov" , "for hyggens skyld" eller lignende, ville jeg overveje en ekstra gang om det nu også skulle gøres. Der er mange risici forbundet med hver eneste drægtighed, så hvis man ikke har anden grund til kuldet end at det er for hyggens skyld eller lignende, er det mange risici for "ingenting". Der er mange marsvin på markedet i forvejen, så at bidrage med flere for "ingen grund" skal man måske overveje igen.

• #3   4. nov 2011 Tak for hjælpen i to. Jeg har selvfølgelig overvejet alle tingene op til flere gange og det med dyrlægen bliver i hvert fald ikke noget problem.

Som du selv siger Von Fancy, skal man jo ikke avle bare for at avle eller for hyggens skyld. Det synes jeg også selv er noget af det dummeste man gøre, så selvfølgelig er det ikke derfor jeg har valgt at avle.

• #4   4. nov 2011 Super smiley

Kommentér på:
Parring af marsvin.

Annonce