1.558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Marsvin parring Marsvin parring

Hej GG
Jeg sidder i klubben og undre mig lidt over parring af marsvin.
Hvor længe skal de gå sammen?
Kan sæden "vandre". I hunnen. På den måde ment at hvis hun bliver parret 2 gange inden hun har født kan hun så få et til kuld unger efter hun har født uden at være sammen med en han?
Rikke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin parring
  • #1   24. jan 2013 Okay smiley

• #2   24. jan 2013 ja, jeg har oplevet en gang at jeg fjernede hannen ca en uge før termin. Hun fødte så 4-5 dage efter han var flyttet. 68 dage efter fødte hun sgu igen, så hun var blevet parret kort inden fødsel og sæden havde så overlevet og parret hende i efterfødselsbrunsten... så jo det kan ske...

• #3   24. jan 2013 Okay godt at vide at det ikke er mig der er lidt sindsyg og forstiller mig det smiley
    Tak for svaret men dog ikke så godt med dit marsvin... smiley
    Her kommer lige et helt andet spørgsmål smiley Hvis et marsvin har været i en løbegård hvor der så har været et marsvin med pelsmider kan det så godt være smittet?
    Og hvis marsvinet så har været behandlet for det 2 gange(det der ikke havde det) og jeg så sidder med det og går hjem til mine kaniner, kan de så få pelsmider? smiley

• #4   24. jan 2013 du må nok lige definere hvad du helt præcist mener med pelsmider - for det er et ord der bruges i flæng af 'ukyndige' (inkl. tumpede dyrlæger), men ikke et 'man' bruger til daglig blandt marsvinefolk.

Taler vi lus, hømider eller skab?

• #5   24. jan 2013 øøhh... Det ved jeg ik? Hehe har ikke så meget styr på det smiley Men det er noget skæld af en art i pelsen og det klør helt sindsygt meget på marsvinet(det marsvin der havde det er aflivet nu begrund af for mange sår og pelsmider) Jeg tror måske det er lus?

• #6   24. jan 2013 Hvorfor aflivede de det i stedet for bare at behandle det?

• #7   25. jan 2013 der findes ikke noget i/på pelsen ved marsvin der kan give så meget kløe at det klør sig til blods i en grad at aflivning er påkrævet. Hverken rovmider eller hømider (det nogle dyrlæger kalder pelsmider), Det eneste der kan forårsage så meget ubehag ved marsvinet er mider UNDER huden. Og det er kun hvis man lader det gå med det SÅ længe af ... ja det skulle have været til dyrlæge for længst.
    Ved gravende mider er der håb så længe marsvinet trods alt tager sig tid til at spise og sove og ikke klør sig konstant. Men er det gået fra foderet og kan ikke engang sove heller, ja så kan det være mest humant at aflive. Men det er jo kun marsvin der går frit/uden opsyn der kan risikere at komme så langt ud... eller?

Så har dyrlægen kaldt det pelsmider så er det en forkert diagnose for pelsmider/hømider er uskadelige... rovmider er det eneste der kan smitte både kaniner og marsvin, kan det være det?

• #8   26. jan 2013 Jeg er på bar bund om hvad det er, men jeg værdsætter hjælpen meget! smiley
    Nu må i ikke gå og tro at jeg har nogen marsvin jeg ikke passer ordenligt!(har slet ikke marsvin) smiley Det er ikke mine marsvin men klubbens, og da jeg havde kælet med et af dem blev jeg bange for at smitte mine kaniner.
    Der blev bare sagtpelsmider og mere forklaring kom der ikke. Jeg tror at marsvinet blev aflivet fordi klubben ikke vil bruge penge på store behandlinger og at det så "bare" var nemmest og aflive det smiley Det er bare syndt nu hvor de 4-5 dage før havde købt et nyt marsvin der skulle gå sammen med det andede smiley (alle deres 3 marsvin går alene smiley )
    Tusind tak for hjælpen og undskyld jeg ikke kan svare grundigere på jeres spørgsmål smiley

• #9   26. jan 2013 Så bør den klub ikke have nogen dyr!!!

• #10   26. jan 2013 Der arbejder en rigtig god en derovre nu der prøver at gøre så alle dyrene får det bedre, men kunne ikke være mere enig! Det er ikke for dyrenes skyld de er der men for børnenes smiley

• #11   26. jan 2013 Hm... Har en kanin i klubben... smiley Nu har det aldrig været parring af marsvin i klubben og grunden til de går alene er fordi de ikke kan sammen smiley
    Der har dog været kanin unger...
    Her har de næsten også kun hun dyr, botset fra 2 han marsvin.

• #12   26. jan 2013 Tusind tak for hjælpen og svarende! smiley

• #13   26. jan 2013 Ja! Jeg er helt enig og nævner det også for dem næsten hver dag hvis vi kommer ind på emnet marsvin! smiley

• #14   26. jan 2013 Ja. På mandag er der en ipad nede i kaninhuset. Jeg vil da lige vise hende det her smiley Men hun kan ikke gøre noget ved det da det ikke er hende der bestemmer over det desværre smiley

• #15   27. jan 2013 Heeej Anonym smiley
    Nu er der ca. 19 kaniner og 3 marsvin så snakken falder tit på kaniner da det er dem der "laver" mest. Der bliver snakket om hvem der skal passe dem men ikke direkte hvordan deres forhold skal være. Vi kan godt sidde og snakke om et marsvin men der mener jeg ikke at det passer ind at jeg klager kun hvis vi snakker om hvordan det har det. Håber at det givet bare lidt mening smiley

• #16   27. jan 2013 Nu lyder klubben som et sted der totalt mishandler dyrene. Det er self. rigtigt at marsvin ikke skal gå alene men alt i alt vil hende der arbejder der det bedste for dyrene smiley Jeg synes lige at i skule vide at det ikke kun er et "dumt" sted smiley Hvis i forstår mig smiley

• #17   27. jan 2013 Det er jeg enig i! smiley Men det er for at tiltrække børn tror jeg smiley

Kommentér på:
Marsvin parring

Annonce