1.228 visninger
|
Oprettet:
Aggressiv hun kanin {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hun kanin der er næsten 4 måneder!
Hun MEGET aggressiv når jeg tager min hånd ned i buret, kan overhovedet ikke komme til at tage madskålen op eller give mere hø uden hun løber rundt i cirkler inde i buret, bider og kradser mig!
Og en meget høj knurren laver hun, og til tider også en pive lyd.
Hvad skal jeg gøre? hun er begyndt på det igår, og forstår ikke hvad det er der får hende til det?? det er meget generende...
Nogen gode råd? eller nogen ved hvorfor hun opfører sig sådan?
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
MEN det kan også kombineres med at hun er i brunst,
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 37
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Gnavere: 2 Emner: 13 Svar: 36
Hvad gav du får en sterilisation?
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 37
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Man kan snitte og skære så meget i dyrene som man synes man har lyst til, men der er aldrig en garanti for temperamentet bliver bedre.
Min personlige holdning er, at kaniner der bider, ikke er værd at samle på - I hvert fald ikke i levende stand..
Held og lykke med hende, håber du finder en løsning som er til at leve med, for det lyder da ikke rart, som det er lige nu..
okt 2013
men hvis det ikke stopper, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, det er også mange penge at give ud, hvis det ikke kommer til at ændre noget
okt 2011
Spørgsmålet du skal stille dig selv er, om bid, krads og vildfaren adfærd skal være det, der kendetegner dit kæledyr?
Kender du avleren/opdrætteren af kaninen, og vil du have mulighed for at se forældrene til den? Adfærd er nemlig i høj grad arveligt, så opfører forældrene sig lige sådan, skal du ikke forvente, det bliver bedre.
Personligt ville jeg være meget ked af at have en kanin, der bider - herhjemme ville sådan én blive aflivet.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Først derefter ville jeg tænkte andre løsninger.... og det ville nok ende med noget i stil med det Nøvling har i tankerne...
okt 2011
Min erfaring er bare, at når først en kanin er begyndt at bruge angreb som sit forsvar, så er det meget svært at ændre på - for det virker jo for dyret, man lader det være i fred, når det bider
Som de der kender mig nok allerede ved, så er min mærkesag 'bedre kvalitet blandt kaniner'. Det betyder, jeg ikke synes man skal slå sig til tåls med en ubehagelig kanin. Så hellere give det dyr fred, og anskaffe sig en kanin, der opfører sig ordenligt/normalt.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
okt 2011
Jeg bliver bare så ærgerlig, når jeg taler med familier, der i flere år har passet deres aggressive og bidske kaniner uden nogen tegn på bedring. Der synes jeg det er bedre med en kort, kontant afregning inden pasningen bliver en ulidelig byrde.
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
De gange Lavina kom til at nappe mine fingre, så har jeg tænkt "Ja, det vidste jeg egentlig godt, jeg ikke skulle gøre. Undskyld, det gør jeg ikke mere"
Kaniner bider jo ikke, fordi de er aggressive eller dumme - de gør det, fordi vi gør noget der ikke er hensigtsmæssigt for dem.
Nu nævner jeg lige et til eksempel på en uheldig oplevelse, jeg har haft med Lavina, der er den jeg har indendørs og haft kortest tid.
Jeg kan se, at Lavina absolut ikke er glad for at jeg forstyrrer hende når hun sidder på gulvtæppet og spiser mad, så knurrer hun, og fordi jeg ikke kender hende helt godt endnu, så er jeg også lidt nervøs for om hun vil bide. Men hun er jo i sin gode ret til det. Ved alt hvad der omhandler mad er hun ret dominerende overfor os mere end de andre ihvertfald. Det er mig der ikke har noget at gøre med at blande mig i maden, eller hvis jeg har ville hælde mere i skålen, mens hun spiser.
Når jeg har godbidder til Lavina, som kræver hun tager lækkerbidskerne fra hånden, kan jeg godt sørge for inden, at hun har fået lidt piller og ikke er skrupsulten.
Så ja, min holdning, at det er mig der har fejlet og ikke Lavina, der er vanskelig eller er noget galt med.
Er det muligt, du kan give hende godbidder inden du løfter? Og kan du ikke sætte mad og vandskålen i buret inden hun kommer derind? så slipper du for at det skal være den kamp.
At hun kredser rundt om dig.. Hunkaniner kan godt opføre sig på den måde som hankaniner, men du er sikker på hun ikke er en han, ikke ?
okt 2013
Men jo eg kan prøve at lukke hende ud imens jeg er igang med at give vand og mad, men jeg syntes bare at man skal kunne have en kanin hvor det er muligt at de ikke bider eller kradser, men det kan være det kommer med tiden?
Men ja jeg er ret sikker på det er en hun, men er det ikke også mest hunner som ter sig på den måde, når de er ved at blive købsmoden
Aggressiv hun kanin