1.309 visninger
|
Oprettet:
Aggressiv kanin {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en kanin på 5 måneder. Siden jeg fik hende har det aldrig været noget problem med hendes temperament, men her inden for mogle uger er hun begyndt at blive meget aggressiv. Hun bider når hun skal fodres og i løbegården er hun ikke til at få op fordi hun andriber hænder og ben med krads og bid. Jeg prøver at skælde ud når hun gør det, men det er ikke blevet bedre. Er der noget jeg kan gøre?
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 7
held og lykke med ninsen, håber du finder en løsning
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Kaniner er meget styret af deres hormoner så det kan være det hjælper hvis hun bliver sterilliseret. Generelt for alle dyr: bevæger man sig roligt (ikke snigende, bare roligt!) slapper de mere af. man skal forhindre de kan bide ved at have tøj på der kan tåle det hvis de allgevel bider, dvs tykke cowboybukser hvis den kan finde på at bide i benene. Snak med hende i buret (fra siden og kun ved lågen), bring hende græsset så hun kan se du vil hende det godt og hav altid noget guf med af en eller anden slags. Hun skal ikke ud i løbegård når hun tydeligvis er utryk over noget i forbindelse med håndtering og du har svært ved at håndtere når hun skal hjem igen. Du skal også tænke på DIN sikkerhed og risikoen for infektion hvis hun FÅR fat i dig. Klikkertræning kunne være en mulighed ved en utryk kanin hvis den skal lokkes frem og kunne lære at mennesker kan være søde osv, men en kanin der farer i flæsket på en gad jeg godt se hvordan du ville klikkertræne Kamilla K?
mar 2012
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 4 Emner: 5 Svar: 11
apr 2012
så ville jeg starte med at betinge klikket, i dette tilfælde så meget at kaninen forventningsfuldt reagere ved klikket (klikke kan være en hvilken som helst lyd, men kliklyden eller andre lyde er mere effektiv end fx ord)
når jeg er så langt ville jeg så introducere target, er den nysgerig over for target så går det jo bare videre med at lære den at berøre (altid en god starte øvelse)
så ville jeg gå videre med at lave en kustig hånd, så den så lære den får klik for når den bliver berørt, når den er helt ok med at blive berørt og forstår sammenhængent mellem berøring og klik, så ville jeg lære den at blive aet, med tiden vil den kunne lære at blive taget op, ogsåvidere
det er ikke specielt svært men det kræver man er flittig og har meget stor tålmodighed. og så vil det være en absolut fordel at ungå alt der kodes negativt, fx konflikter ved fodring osv da da gentagelser af en værd adfær gør ricikoen for at det sker igen større, nu flere gange den fx angriber eller bider, nu mere fastgroet bliver tendensen for at det sker igen
apr 2011
apr 2012
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 2
apr 2011
mar 2012
apr 2011