513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Info om rotter Info om rotter

Hej alle efter at være herinde er jeg blevet meget interesseret i rotter! Har læst lidt om dem men vil gerne sætte mig ordentlig ind i det før jeg overvejer at få dem! Som hvor stort bur ? Bider de? Ja bare generelt viden? Minder de om ilder ?? Hvad med lugt? Alt kan bruges:-)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Info om rotter
  • #1   18. okt 2012 De skal have et nogenlunde stort bur - hamsterbure er no go! De bider ikke nej - ihvertfald ikke hvis de kommer fra et ordenligt sted. Nej, jeg synes ikke rigtig de minder om ildere, ihvertfald ikke af udseende - både ildere og rotter er dog meget nysgerrige og man kan sagtens have dem til at rende rundt (ihvertfald rotterne, hvis de nu også er tamme)
    Jeg synes ikke de lugter, ikke hvis de bliver skiftet en gang om ugen og man bruger godt strøelse. Men alle dyr lugter jo lidt.
    Foder skal de have en rotteblanding eller en pilleform baseret til rotter. Altromin er meget anvendt, som er en pilleform hvori de får alt de behøver.
    De skal gå minimum to og to sammen - af samme køn!
    Buret skal være højt, da de elsker at klatre.
    Man kan putte mange ting ind i sådan et bur, f.eks. hængekøjer og sputnikker(et plastikhus) elsker de.

• #2   18. okt 2012 Hov og akvarier er også no go.
    Og bundstrøelse: spåner og halm/ hø bruger man ikke til rotter.
    Man kan bruge Biobase/hemp/hamp, bøgeflis, CareFresh, Boxo..

• #3   19. okt 2012 Okay super mange tak! Har tænkt både på rotter og ildere men har lidt dårlige erfaringer med ildere!

• #4   19. okt 2012 Ildere skal jo også bidetrænes, inden de stopper med det. Det skal man ikke hos rotter.

• #5   19. okt 2012 Super lige den Info jeg manglede:-) hvad med køn hos rotter? Hvad er bedst? Og har 2 børn hvordan med det??

• #6   19. okt 2012 Du kan læse en del herinde www.tamrotten.dk/site

• #7   19. okt 2012 Super tak:-) vil gerne sætte mig 100 procent ind i det!vhar aldrig haft bur dyr! Min datter har lige fået en lille dværghamster og det har bare vagt min int specielt hos tamrotter!!

• Maja H
    Maja H Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #8   19. okt 2012 Vi har lige fået to rotter - og er så glade for dem. Jeg har også to børn (2 og 5 år)og det fungere så fint. Rotterne er super kælne og nysgerrige og hopper op i børnenes hænder - til stor glæde og morskab for dem! Børnene har mulighed for at være med til det meste af det arbejde der er med at passe dem (skifte vand, mad, muge ud og finde på ting rotterne kan lege med) Jeg har ikke den store erfaring med rotter, men ville bare lige sige at som kæledyr til hjem med børn fungere det rigtig fint! smiley

• #9   19. okt 2012 Mange tak Maja:-) tror også det blir rotter:-) så skal jeg bare lige sætter mig ind i bur osv:-) mange tak for jeres hjælp:-)

• #10   19. okt 2012 Du kan søge på burberegner på google, så kommer der flere op. Dem kan du bruge når du kigger på bure - så taster du målene ind, og så fortæller den hvor mange rotter der kan været i det bur.

• #11   19. okt 2012 Der ligger også en burberegner inde på www.tamrotten.dk/site det er nemmere end at skulle til at google den

• #12   19. okt 2012 Ja det ved jeg, men om det er nemmere ved jeg nu ikke - det tager lige så lang tid at finde burberegneren derinde som at søge på google. Men der er ikke direkte link til den derinde, derfor jeg skrev med google smiley

• #13   19. okt 2012 Okay super! Har kigget på et bur herinde håber det er godt nok:-)

Kommentér på:
Info om rotter

Annonce