{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

leve af samme foder? {{forumTopicSubject}}

-kan marsvin, kaniner og dværghamstre leve af samme foder?

når jeg flytter hjemmefra her på torsdag skal jeg have dyrene med, og tænkte det i sidste ende ville være nemmere at købe de store sække med foder.

jeg har dog også hørt at marsvin ikke kan leve af det samme foder som andre gnavere - hvis dette er tilfældet, kan kaniner og dværghamstre så leve af marsvinenes foder? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  leve af samme foder?
  • #1   2. maj 2011 Jeg aner ikke lige noget om dværghamstere. Men generelt set så skal dyr have den slags foder der er til den dyre art man nu har. Oftes har de forskellige foder behov og det har marsvin og kaniner f.eks og jeg vil ret sikkert tro det er det samme med dværghamstere og andre dyre arter også.

Så selvom det måske er lettest med et foder er det langt fra det bedste for dyrene.

• #2   2. maj 2011 Kaniner kan IKKE leve af marsvinets foder.. Det indeholder alt for meget c-vitamin (som kaniner godt selv kan producere)..

Så hver dyr - sit eget foder !

• #3   2. maj 2011 Hver sit dyr - hver sit foder.

Men jo, det kan godt betale sig at købe store sække. Dog er du nødt til at have 3 forskellige slags.

• #4   2. maj 2011 [Ironi on]
    Sagtens - du kan også selv leve af det, så du køber bare en stor sæk til jer alle 4!
    [Ironi off]

Nej, selvfølgelig kan dyrene ikke leve af det samme - de har vidt forskellige foderbehov, som man selvfølgelig har sat sig lidt ind i ved anskaffelsen af dyret.

Det kan altid betale sig at købe stort ind, men det skal være hver sit foder til hvert sit dyr.
    - Og selvfølgelig ordentligt kvalitetsfoder. Det behøves ikke være dyrt.

Fx 25kg Ovator til marsvin, prisen er 130-180kr, det er altså ikke galt.

• #5   2. maj 2011 en detalje mht. storindkøb.

Jo, det kan betale sig... HVIS... man har nok dyr til at foderet bliver spist indenfor holdbarhedsperioden. Har man f.ex. kun 2 marsvin, så er en sæk foder sandsynligvis et for stort indkøb til at de kan nå at spise det indenfor de normale 6 mdr, hvor der stadig er c-vitamin i.

• #6   2. maj 2011 Men når en sæk holder 6mdr, - så har man fodret sine marsvin i 6mdr for måske 180kr, det er ikke galt synes jeg smiley

I forhold til fx vitakraftkugler som koster, 40kr pr 600g eller sådan noget.

• #8   2. maj 2011 marsvin skal have marsvine foder med c-vitaminer i..

Kniner skal have kaninfoder med grønt piller i..

Hamstere skal have hamsterfoder eller en gnaverblanding hvor der også er proteiner i..

Hamstere er ikke vegetare, så nej, de kan ikke leve af det samme foder alle 3

• #9   4. maj 2011 hvorfor tror i jeg spørg? -for at få svar. i behover ikke overfalde mig!!

• #10   4. maj 2011 Det er der da heller ingen der gør !

Vi skriver bare vigtigheden af at hvert dyr har sit eget foder..

Rolig ..

• #11   4. maj 2011 Jeg kan ikke se der er nogen der er kradsbørstige eller lign.

Men i min verden er det ren og skær logik at de fleste dyr skal have hvert sit foder...

Kommentér på:
leve af samme foder?

Annonce