760 visninger
|
Oprettet:
Holder jeres mange dyr tamme? {{forumTopicSubject}}
Hej
Til jer med mange dyr (+5): Hvordan holder I alle jeres dyr tamme, og hvordan fordeler i kæleturer, aktivering osv?
Min familie i huset (på 5) og jeg aktiverer alle dyrene, sådan får alle mine nok opmærksomhed og holdes tamme. Kunne være interessant at hører hvad I gør?
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 387
For der er jo forskel på om man har 20 alene kaniner eller 20 marsvin sammen.. (Lidt overdrevet - men bare sådan... for at give et billede :P)
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 4 Emner: 5 Svar: 30
Hvis man fx. har 4 marsvin, 2 kaniner, 3 rotter, 1 hamster.
Eller man har 10 kaniner.
Eller man har 20 marsvin.
Det er sådan set lige meget - det er bare sådan generelt jeg er nysgerrig
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Gnavere: 12 Emner: 11 Svar: 342
De begynder at stå og hive i lågen hvis de mener det er tid til at komme ud og lege
Hamsterne er ikke anderledes om de er ude 5 min. hver hver dag eller 5 kvarter hver dag... Så med dem er det forskelligt. De kommer selv op på hånden hvis de "gider" ud
Nogen dage gider de, andre ikke.
Totterne ville gerne være ude hele tiden hvis de fik lov
Meeen totterne har det med at lægge en lille prut rundt omkring (resultat: sur kæreste *griner*)
Og tror hundene ville få riiimelig ondt i snuderne fordi totterne napper dem (ikke blodigt, bare markering) hvis de kommer for tæt på, og hundene fatter ikke altid budskabet *griner*
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Er altid ude ved dem morgen og aften med mad. Når de får maden bliver de snakket med.
I weekenden kommer de som regel alle sammen ud at løbe, på den ene eller anden måde.
Alle vores er tamme.
Og går hver for sig
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Deguerne passer meget sig selv, og der skal ikke så meget opmærksomhed til dem. Men når de bliver skiftet, fodret eller får godbidder får de opmærksomhed og det er tilfredsstilende til dem.
De hygger sig ellers sammen og har det godt. De elsker og få en ny papkasse de skal ødelægge i småstykker.
Marsvinene er ikke ue og blive nusset alle sammen. De går stort set alle sammen 2 og 2 eller i større grupper og de hygger sig som de har det.
De bliver ikke mindre tamme af det, eller skræmte af det.
Og de fleste af dem får deres opmærksomhed når de skal fodres ellers ha grass/hø hvor de står på kanten og tigger og får lidt nusseri med på vejen.
Og så bliver de jo pudslet om 1 gang om ugen hvor de får gjort burene rene og ellers når de bliver flyttet rundt på.
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 387
Mine tamrotter får nusseture hver gang jeg går forbi burene - og så er de ude og løber et par timer om dagen
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Dag 1. Han marsvin.
Dag 2. Hun marsvin.
Dag 3. Rotter.
Dag 4. Kaniner.
Og så forfra.
Hamsteren kommer ud engang imellem, men hun fortrækker at blive kælet i sit bur når man fodrer hende - alle dyrene bliver hilst på, checket og nusset dagligt når jeg fodrer og vander dem; og så når jeg renser deres burer..
Så har jeg også høns, de passer dem selv, mine katte sover hos mig og bliver kælet og snakket med dagligt - og min hund følges jo med mig/os over alt..
Mvh.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
En "rigtig" nussetur på sofaen, hvor jeg sidder med dem i ½-1 time tror jeg kun jeg gør en gang om ugen.. Men det er næsten hver dag, at jeg lige har en af dem ude og nusse på skøddet, inde på kontoret hvor de står.
Så de er kort i hænder dagligt. Derudover får de frisk hø og mad osv hver dag, og der får de jo også kontakt. Og så kan man heller ikke ignorere dem, når de står op af kanten og vil snakke, når man er inde i kontoret
Så selvom jeg ikke bruger alverdens tid på at nusse dem hver dag, så er de stadig meget tamme. Det var faktisk lige netop derfor jeg fik marsvin - jeg tror ikke på, at det er marsvinets behov at komme op og kæle. Bevares, jeg tror bestemt de kan lide det, men de kan sagtens trives uden, hvis de har hinanden og et godt miljø at leve i.
Jeg har ikke en livsstil hvor der er plads til dyr der kræver aktivering, såsom rotter, hund, fritte, kat osv. Så marsvin var et oplagt valg for mig, for jeg får ikke dårlig samvittighed hvis jeg ikke har tid til at kæle med dem i flere dage, og marsvinene trives ikke mindre af den grund..
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Gnavere: 12 Emner: 11 Svar: 342
Sådan er det ihvertfald med mine dyr når de har været passet i en uge eller 14 dage og kun lige fået mad dagligt. (min "feriepasser" vil godt fodre, bare ikke røre) *smiler*
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
mine rotter tager jeg jo ud på sengen i de grupper de går i... på den måde kan jeg "hurtigt" få håndteret dem, leget med, kigget og pillet igennem for f.eks. rifter e.l., puttet lidt med osv. med alle sammen på en gang
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Dem der er tamme bruger jeg meget tid på, men dem der ikke er så meget til mennesker, får bare lov at være sådan.
Men de falder måske også lidt ved siden af, for nogle er glade for menneskelig kontakt, mens andre ikke er, og der er ikke rigtig noget at gøre ved det.
De kommer alle sammen hen og vil have guf og snakkes med, og så bliver der snakket så meget med dem, som de nu har lyst til.
Men jeg har så også kun 6, så det er rimelig enkelt.
Faktisk synes jeg ofte det er nemmere at få brugt til på dyr der sidder alene, frem for par.
Holder jeres mange dyr tamme?