{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Regitze  F
Regitze F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Klippe negle på kanin {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har fået den sødest lille kanin - Har overtaget ham fra et par som sagde han var utrolig kælen osv. osv. men tror de overdrev en del for han stod i bur i bryggerset så det var vist kun når de kom derud, de kendte hverken race eller alder og han havde ikke navn.

Nå han/Charlie er frikanin hos os, løber rundt i hele huset som det passer ham og jeg håber på at han bliver lidt mere vild med at blive snakket med og putte.
Hans negle er ekstremt lange og jeg har læst lidt om negleklipning og jeg tør simpelthen ikke forsøge selv...
Hvad gør man så? Han er hellere ikke særlig glad for at blive holdt endnu, så tænker det bliver svært. Mit gæt er at han er 1.5-2 år.

Håber på en masse gode ideer.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe negle på kanin
  • Maria K
    Maria K Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 2
    #1   30. jun 2017 Du kan spørge din lokale dyrehandler om de klipper negle på kaniner. Det koster normalt 50kr. Så hold ekstra godt øje med hvordan de gør det smiley

• #2   30. jun 2017 Hvis du er meget utryg så smut forbi en dyrlæge. Nogen tager et lille beløb (50-100kr) eller helt gratis.

Men det er virkelig ikke svært. Se hvordan dyrlægen gør det og så kan du måske selv prøve når han er mere tam. I tilfælde af at man klipper for meget og det bløder så kan en simpel isterning sat på neglen stoppe blødningen hurtigt. Det gør ikke ondt på dem at få klippet negle - selvom de måske ikke sidder stille smiley

Tillykke med din nye nin, lyder til han har fået et godt hjem smiley

• Regitze  F
    Regitze F Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   30. jun 2017 Hej piger
    Tak for svar, jeg må tage til den nærmeste dyrlæge når han bliver lidt mere tam.
    En kanin der er omkring 2 år og helst bare vil ligge i fred under sofaen eller under trappen, er der nogen chance for han bliver kælekanin/mere kælen? 😀

• #4   30. jun 2017 https://www.youtube.com/watch?v=72mRmU0gLZc

Her er en instruks til hvordan man gør. Man kan købe den særlige neglesaks i dyrebutikker -og det er nemt -jeg gjorde det selv, da jeg var 9 år. Når jeg klipper vores to kaniners klør, så tager jeg hellere lidt for lidt end for meget på en gang -det kan se ret voldsomt ud, hvis de bløder.

• #5   1. jul 2017 Hvis du bor i Fredericia vil jeg gerne komme og forsøge smiley

• Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #6   5. jul 2017 Med masser af tålmodighed er der en god chance for at gøre ham meget tam. Forsøg evn med små sunde godbidder (fx en lille bid gulerod, en mælkebøtte eller hvad han nu elsker), som du giver ham med hånden. Ret hurtig finder han ud af at du er et rart menneske der er god ved ham. Han er jo nok blevet lidt forsømt hvis han bare har stået i et brygger og blevet ignoreret det meste af tiden. Så det er bare at være tålmodig og snakke så meget med ham som muligt. Så bør det komme gradvist smiley

Kommentér på:
Klippe negle på kanin

Annonce