6.083 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Klippe negle? Klippe negle?

Hej!
Jeg tænkte på om i ved hvad det ca. koster at få klippet kaninens negle hos dyre lægen?

Ps. jeg tør simpelthen ikke klippe hans negle fordi jeg har fået at vide at man kan klippe ind i deres blodåre.
- og det tør jeg ikke udsætte min lille guldklump for smiley

Knus
Stald Gumle smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klippe negle?
  • #1   25. apr 2013 Har den lyse eller mørke negle? smiley

• #2   25. apr 2013 Det er lidt forskeligt smiley

• #3   25. apr 2013 Altså du kan sagtens klippe dem selv, det er nemt, du skal jo ikke klippe flere cm af, med mindre de er meget lange. bare klip spidserne + måske lidt mere smiley

• #4   25. apr 2013 Tør ikke.
    - kender en der klippede for langt ind og den døde kort efter smiley

• #6   25. apr 2013 Altså jeg kan klippe negle på alle vores gnavere. Nogle af vores marsvin har mørke negle. smiley kender du ingen der kan?

• #7   25. apr 2013 du bør lære det selv for skal du til dyrlæge hver gang er det dyrt = det bliver gjort for sjældent...

• #8   25. apr 2013 Få en du bor tæt på til at lære dig det, spild af penge at gå til dyrelæge med når man kan lære det selv smiley

• #9   25. apr 2013 Det er vel fint nok at bestille en tid hos dyrlægen, og få denne til at vise hvordan man gør, hvis man er usikker.
    Det koster godt nok noget, men så har man da set det.

• #10   26. apr 2013 Der hvor jeg på et tidspunkt fik det gjordt kostede det 40 kr. pr. kanin.:)

• #11   26. apr 2013 Jeg har nu aldrig hørt, at en kanin dør af, at få klippet hul? Jeg er selv kommet til det få gange, og de lever i bedste velgående. Det kan ske for selv den bedste.
    Jeg gik en gang til dyrlæge for at få klippet mine kaniners negle, og da hun samtlige gange klippede hul, så lærte jeg selv at gøre det.
    Dyrlæger har mange gange travlt, især når det handler om at klippe negle.
    Det kan somme tider være svært at klippe negle, pga neglene kan være meget mørke, men hvis man ser ordentlig efter, kan man godt ane blodåren (:

Hos min dyrlæge kostede det 65kr hver gang, for en kanin (:

• #12   26. apr 2013 Jeg klipper kløer gratis i min stald på Agervej 16, 8700 Horsens tirsdag mellem 19 og 20.

Jørgen
    (Dyrlæge og kaninopdrætter gennem 55 år).

• #13   26. apr 2013 1000 - Tak for de søde tilbud Maria louise og Jørgen men det bliver dsv. nok for langt at køre.

mis galaxy:
    - jeg syntes de trænger til det smiley

ps. findes der et sted hvor man kan lære at klippe kaninens negle?

• #14   26. apr 2013 Du kan bare klippe en mm af, ad gangen. Min dyrlæge sagde at man skulle prøve sig lidt frem, da det varierer meget fra kanin til kanin hvor langt man kan klippe. Men der sker ikke noget ved hvis den "kun" bløder meget lidt!

• #15   26. apr 2013 okay, men hvad skal jeg så gøre hvis den bløder meget eller i lang tid? smiley

• #16   26. apr 2013 jeg tror de fleste opdrættere (som Jørgen fx lige har tilbudt) vil gøre det gratis og lære dig hvordan, hvis du har lyst til det. Min dør er også altid åben for folk der skal have hjælp med den slags småting. Godt nok har jeg kun marsvin nu men jeg har haft kaniner så ved også hvordan man gør ved dem. Undulater og hunde og katte kan jeg også klippe på.
    Jeg skulle engang passe min søsters kaniner i en ferie og de havde så åndssvagt lange kløer opdagede jeg. Jeg tog en af dem ud for at klippe dem men den sprællede så meget at den i kampens hede knækkede en af neglene på sig selv (den hang fast i mit tør da den sparkede) og det blødte lidt, men det dør de altså ikke af... den fik klippet resten pænt og det gjorde de andre også uden mere bøvl:) et godt tip kan være at du klipper kløer LIGE når du har gjort buret godt rent, så er risikoen for at der går infektion i en evt blodig klo minimeret... det holder op med at bløde af sig selv efter 10 min. Du kan også klemme hårdt om neglen fra siden, det får det til at stoppe hurtigere.

• #17   26. apr 2013 Så skal du skynde dig til dyrlægen, og få noget vat på. Du kan evt. også selv lægge vat på smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #18   26. apr 2013 Det stopper normalt selv med at bløde hos kaniner, selvom det kan se voldsomt ud.
    Har haft en kanin der knækkede en negl af og det blødte helt vildt, men fik af vide at det stoppede af sig selv hvilket det gjorde.

• #19   26. apr 2013 Så har jeg taget mig sammen til at få klippet hans negle, og det gik bare så godt bortset fra at han ikke vil ligge stille, men det kommer nok med tiden smiley

• #20   26. apr 2013 Og 100000 - Tak for hjælpen, der har hjulpet meget smiley

• #21   26. apr 2013 Det jo super det gik godt (:
    Også meget bedre man selv kan i stedet for at bruge alle sine penge på dyrlæge (:
    Og ja, de kan spjætte en del, en af mine hader det smiley Men det skal jo gøres, så man må bare være kontant (:

• #22   27. apr 2013 Du skal have en til at holde ham og en til at klippe neglene.:)

• #23   28. apr 2013 Det gjorde jeg også smiley

Kommentér på:
Klippe negle?

Annonce