{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Klippe negle - kanin {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har for ca. 2,5 uge siden fået den dejligste lille kaninpige -Trille, på ca. 10 uger smiley
Men kunne godt tænke mig nogle råd til, hvordan jeg bedst muligt klipper hendes negle?
Hvordan jegedst vænner jeg hende bedst til det?
Og hvordan håndterer jeg det bedst når jeg er i gang, altså hvis nu hun bliver nervøs ved det, begynder at hoppe rundt?

Hun er heldigvis utrolig snaksalig og nysgerrig, og render ikke væk hvis der er noget, som ellers "burde" være farligt. Så det er ikke fordi jeg som sådan tænker hun vil være bange for det, men gode råd er altid dejlige at have i baghånden.

Glædelig jul til jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe negle - kanin
  • Simone J
    Simone J Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #1   23. dec 2014 Start med af side med hende og nusse hende lidt. hvis du så prøver at tage fat i hendes pote og hun stadig er stille ville jeg klippe hendes negle...Husk kun at klippe i neglen der hvor der ikke er blodåre!
    GO' JUL til dig smiley

• #2   24. dec 2014 Jeg ville lægge hende på ryggen med rygraden i mellem benene så hun ligger helt stille og der efter begynde at klippe hendes negle smiley
    Dog ikke for meget af gangen f.eks. Tag en pote adgangen og hold så en lille pause på 5 minutter.
    Mine klarer dog hurtigt alle så jeg tager det i et og det går ganske fint smiley

• #3   24. dec 2014 Nogle vælger at ligge dem på ryggen andre vælger mens de står smiley
    Altså med mine gør jeg som katrine smiley bare det ikke overbelaster dem

• #4   24. dec 2014 Tak for hjælpen, så må jeg lige prøve, at finde ud af hvad der fungere bedst for hende smiley

• #5   24. dec 2014 Kaniner er ikke glade for at blive lagt på gulvet, så det optimale ville være at vende hende til at du rører omkring hendes poter, for derefter at klippe dem. Det er langt det bedste, hvis bare du giver hende tiden til at finde ud af, at det ikke er farligt smiley

• #6   24. dec 2014 Mine blivee ikke langt på gulvet?
    Men på skødet af mig så du ligger blødt smiley

• #7   24. dec 2014 Ikke på gulvet what? Jeg ligger dem i mit skød og ingen af dem gør modstand selv om jeg holder pauser hele tiden, og de kan heller ikke lide at være i bur,men?

• #8   25. dec 2014 Jeg fik klippet dem i dag, eller mangler stadig en pote, men hun havde ikke mere ro i røven, så hun fik lov til komme ud og hoppe i stedet. Det med at vende hende rundt, syntes hun godt jeg kunne glemme alt om, så i stedet holdt min mor hende, mens jeg først nussede hendes pote lidt også kunne jeg klippe, og mens hun "hang" ved min mor faldt hun halvt i søvn, så det gik jo over alle forventninger! tak for hjælpen og de gode råd smiley

Kommentér på:
Klippe negle - kanin

Annonce