959 visninger
|
Oprettet:
Hvor mange kvm. til x antal marsvin? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et stort hus og et stort vuliere til mine marsvin, jeg vil gerne have lidt flere marsvin og der er udeplads nok, men er lidt i tvivl om hvor meget indeplads der bør være pr. marsvin?
Jeg har i grundplan 1 kvm og en førstesal på 0,8 kvm som også benyttes flittigt af marsvinene.
Hvor mange marsvin ville i mene dette hus kan rumme?
Som skrevet, så her de fri adgang til stort vuliere (5 kvm), men det bliver selvfølgelig ikke benyttet så meget nu hvor det er koldt, som om sommeren.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Mangler der ikke lidt en dybde på dine mål?
Ellers kan man jo bare smide 2 marsvin i et bur, der er 100 cm langt og 20 cm. bredt.
1m2/kvm er desuden 100x100 cm eller 1x1 meter.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Nogle er efter min mening lidt for sippet og andre giver dem for lidt plads.
Men jeg kan kun sige det skal du selv finde ud af med dig selv hvordan det fungere for dig og dine marsvin.
Det afhænger meget af de marsvin der går sammen, hvordan flokken fungerer osv. og om de trives. Man kan ikke sætte regler op for hvor meget plads x antal marsvin skal ha.
Og igen marsvin behøver ikke går inde bare fordi det er frost. De kan sagtens gå i en stald og have mulighed for at gå ud i en udendr volierer. Det har jeg set flere der har også om vinteren. Men man skal sørge for der er gode muligheder for at gå i huset med strøelse, eventuelt bruge flamingo kasser som huse da de isolerer godt.
Og at der altid er tørt i den. Det kan være en fordel at man fra om sommeren bare putter nye spåner over på de gamle osv. Da de nederste når de formuler vil afgive varme og derved bliver bunden ikke kold. Det kræver selvfølgelig at man ikke muger ud om vinteren med fylder nyt lag på hele tiden så det aldrig bliver vådt.
Og husk hvis vi får en hård vinter, så sørg for at rovdyrs sikre volieren så rovdyr ikke går i mutterne fordi de ikke selv kan finde føde. f.eks hvis vi får sne meget længe osv.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Man skal ikke altid tro at andre tænker logisk, bare fordi man selv gør
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 7
Mine marsvin har heldigvis ikke læst (og det har jeg forøvrigt heller ikke) den bog hvor der står at marsvin ikke akn gå ude hele året, når bare de har adgang til et tørt og isoleret sted. :o)
Hvor mange kvm. til x antal marsvin?