726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Nathalie D
Nathalie D
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Marsvin er ikke de bedste venner Marsvin er ikke de bedste venner

Hej
Jeg har to marsvine piger som fylder to år i august. Jeg købte dem sammen, og de har også gået sammen hos tidligere ejer. Jeg mener ikke de er fra samme kuld.
Problemet er at den ene er meget dominerende. Det skifter lidt, men ofte er Laika meget efter Lua, hun laver den der brumme lyd, går højt på bagbenene, og det ender ofte med at hun bider ud efter Lua. Nogle gange jager hun hende fra den ene ende af buret til den anden. Lua virker ikke til at være meget bange for Laika, men hun flygter selfølgelig når hun bliver angrebet. Jeg synes det er synd Laika skal være så stresset over hun altid skal forsvare sit territorium over for Lua, og jeg synes det er synd for Lua at hun sjældent har fred. Er det normalt at det sker dagligt, og flere gange om dagen?
Jeg havde håbet på at få to marsvin der var rigtig gode venner, og kunne have mere glæde af hinanden. Ville Laika (den dominerende) kunne fungere bedre i en anden flok, eller ville det højst sandsynligt blive det samme?
Det skal lige siges at de går i et stort bur, de har fri adgang til hø og foderpiller, og får grøntsager hver morgen og aften. De har også hvert deres sovehus.
Jeg håber nogle kan svare på mine spørgsmål.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin er ikke de bedste venner
Kommentér på:
Marsvin er ikke de bedste venner

Annonce