{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Marsvin putter ikke {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg vidste ikke lige, hvad jeg skulle kalde emnet.
Det er sådan, at jeg har tre marsvin. Et han-kastrat og to hunner. Vores marsvin er ikke puttegøjer og de undgår allerhelst at ligge sammen. Det har vi fået at vide op til flere gange, at det da er lidt mærkeligt, da marsvin jo netop er "kendt" for at putte sammen.

Jeg har så slået det lidt hen. Jeg har jo bare tænkt at vores tre marsvin måske ikke lige er de største puttegrise i verden og at alle marsvin er forskellige. Men er der noget om snakken? Nu kom jeg til at tænke på det igen nemlig.
Er det fordi, de ikke er det korrekte match vores marsvin, at de bare ikke klikker nok sammen til at putte?
Det bekymrer mig ikke, da de opfører sig helt fint over for hinanden smiley Jeg synes bare, det er lidt bizart og sjovt, hvis det rent faktisk er fordi, marsvin normalt "burde" ligge sammen.

På forhånd tak for jeres dejlige svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin putter ikke
  • #1   13. maj 2016 Jeg har haft en del marsvin gennem årene og de har sjældent puttet sammen, selvom de har haft det super sammen.
    - De har kunnet ligge side om side, hvis man havde begge ude til nus eller ventede på rent bur.
    Men f.eks. i buret så man dem aldrig putte op af hinanden smiley

Jeg har aldrig fundet det unormalt, for de har jo bare lavet så mange andre ting sammen.

• #2   13. maj 2016 Jeg vil sige det samme som Esn. Vores to tøser putter heller aldrig sammen. Når de er i buret, så ligger de som regl altid i hver deres ende og hviler sig og det samme gør de, når de er i løbegården. Det eneste sted hvor de faktisk ligger tæt ved hinanden, det er når de ligger i deres senge. De har hver deres seng ved siden af hinanden på en hylde og dem elsker de at ligge i ( som man også kan se i mit fotoalbum ).
    Men som Esn også skriver, så laver de så meget andet sammen. Vores elsker at "lege" sammen ved fx at spæne efter hinanden og det gælder både i buret og i løbegården. Men ligge tæt og putte sammen, det har jeg aldrig set dem gøre smiley

• #3   13. maj 2016 Jeg har også to hunner (mor og datter) og så en kastrat, og de putter kun, hvis de befinder sig i en situation, hvor de føler sig lidt utrygge. De kan sagtens ligge ved siden af hinanden, og der er sjældent problemer, så jeg tror at mine har fin kemi med hinanden smiley

• #4   14. maj 2016 Det er vist ikke normalt, at de ligger op ad hinanden, med mindre de er bange. De kan dog ofte være oppe sammen, og der har jeg så set et enkelt tilfælde på, at de flader totalt ud ved siden af hinanden smiley
    Vores piger kan til gengæld ligge med snuderne hen imod hinanden engang imellem smiley

• #5   14. maj 2016 Haha det er godt at vide, at mine marsvin er helt normale smiley De hygger nu også fint sammen. Men man skulle næste tro at de to piger var bange for drengelus og lige omvendt med kastraten smiley

• #6   15. maj 2016 Ha ha vores tøser har det også tit med at holde sammen og ignorere Lillemanden smiley Har et billede på min anden telefon, hvor de sidder med snuderne sammen mens jeg skifter bur, og Lillemanden bare får lov til at side i hjørnet og kukkelure smiley Kalder det selv: Mobning i skolegården smiley

• #7   15. maj 2016 Fantastisk smiley

Kommentér på:
Marsvin putter ikke

Annonce