5.219 visninger
|
Oprettet:
Marsvin spiser ikke {{forumTopicSubject}}
Hej alle, jeg har et marsvin (og ja jeg ved godt de er flokdyr, det gider jeg ikke have kommentar på).
Hun er begyndt ikke at ville spise, hun piver hele tiden efter mad (også selvom hun har en masse), men spiser det ikke, hun drikker heller ikke ret meget. Hun plejer at elske peberfrugt, men selv det tager hende en hel dag at spise. Hun er lige kommet på kur, så derfor har vi skåret lidt ned på maden (dog ikke hø).
Hun plejer også at elske at komme op og nusse, men nu når man prøver at tage hende op, løber hun rundt i buret, og får man fast i hende, bider hun.
Nogle der ved hvad dette kan skyldes?
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Marsvin tåler ikke at gå fra maden særlig længe før det går rigtig meget ned af bakke.
Marsvin skal generelt set ikke på kur, med mindre de er rigtig fede. Mere motion er som regel en bedre fremgangsmåde end mindre foder. Som regel er marsvin slet ikke fede, selv om ejeren tror det.
At hun løber rundt i buret og ikke har en god adfærd kunne skyldes at hun ikke trives. Hun mangler 100% sikkert en burkammerat - og du skal have kommentaren,om du vil eller ej: Marsvin er flokdyr og bør altid gå mindst 2 sammen. Vil man ikke leve op til dyrets simpleste behov, bør man ikke holde marsvin.
dec 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 3 Svar: 6
Hun kan ikke med andre marsvin overhovedet, det er prøvet flere gange og hun har altid gået alene. Der har ingen problemer været før nu.
Hun spiser dog stadig hendes hø
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Hvad vejer hun? For umiidelbart tvivler jeg på at hun i fedme kan slå en af mine gamle hunner i deller... og så kommer jeg mere til at tænke om din dyrlæge har forstand på marsvin.
jun 2010
Men enig med de øvrige..
Og argumentet med hun ikke kan gå med andre marsvin, så er de i 99% af tilfældene ejeren der er årsagen og ikke marsvinet. Langt de fleste marsvin kan udmærket gå med andre marsvin hvis ejeren er tålmodig nok til at finde en makker der fungerer i stedet for at opgive.
dec 2013
Hun vejede 1500 gram da jeg fik hende for tre uger siden, dyrelægen har selv et marsvin, så går stærkt ud fra hun ved hvad hun snakker om
Jeg har ikke vejet hende, da min vægt er gået i stykker, men regner med hun skal vejes i morgen. Hun spiser gulerødder ligesom hun spiser peberfrugt, spiser meget lige når hun har fået den, men lader resten til at ligge til om aftenen.
dec 2013
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
jun 2010
dec 2013
Ser ingen grund til den besked 'Von Fancy', jeg læser jeres råd og fortæller bare hvad jeg har af erfaringer med hende fra før..
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 24 Gnavere: 17 Emner: 11 Svar: 229
Så uanset om du vil ha kommentarer eller ej på at du kun har et marsvin, så vil mit
Første råd til dig være at få en ven til den!
dec 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 2 Svar: 10
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
dec 2013
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
Marsvin spiser ikke