{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.313 visninger | Oprettet:

Marsvin rør sig ikke og spiser ikke. {{forumTopicSubject}}

hvor længe kan et marsvin gå uden at spise og drikke ?

min søster har igår været ude og hente et hun marsvin, som står i et bur ved siden af deres 4 mdr gammel han marsvin..

jeg har allerede forklaret hende INDEN hun købte det. at hun marsvin altså går i flok. det prøvede jeg selv med Rita.

og nu skriver min svoger, at siden de kom hjem med den og til nu har den ikke rørt sig ud af flækken, spist eller drukket noget..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin rør sig ikke og spiser ikke.
  • #1   5. maj 2011 til dyrlægen med det samme.

Marsvin tåler ikke at gå uden foder og vand ret længe. Så det haster med at få den til at spise igen

• #2   5. maj 2011 sortfod.

mange tak. jeg var ikke sikker på hvor længe de kunne gå uden.

• #3   5. maj 2011 og så skal hun akut-købe en ven af samme køn til den.
    Jeg er næsten 100% sikker på at en ven i samme bur vil løse spiseproblemet. Men det kan så ikke vente til imorgen eller lørdag eller hvornår man lige synes man har tid. Det NU! Ellers går grisens mavesystem så meget i stå, at det ikke kan sparkes igang igen... og så er der ingen gris overhovedet.

• #4   5. maj 2011 lyder som om den er deprimeret(er ny her) eller så har den fået noget den ikke må have. f. eks. prast-mad(legetøjsgulerødder) eller så er den syg. TA TIL DYRELÆGEN! jeg ´tror den er depri, eller har hård mave

• #5   5. maj 2011 Det kan være mange ting, og derfor bør man tage til dyrlægen.

• #6   5. maj 2011 jeg har lige været der ovre, min svoger har jo ikke forstand på dyr så var lige over og kigge til den.. og har tjekket tænder og det hele og den så som sådan ikke syg ud.. havde den oppe hvor den spiste lidt agurk. så den kan altså godt spise.

men der hvor de har hentet den sagde hun at hun aldrig havde haft dem oppe i hænder eller noget som helst.
    plus de kig over 20 sammen sagde min svoger, så den er da i hvert fald helt klart mega skræmt og meget ensom.....

• #7   5. maj 2011 Hvis den er vant til at gå med andre, så er det jo netop også vigtigt, at de får fat i en ven til den hurtigst muligt. Som Lina siger, helst i dag! I stedet for bare at være ligeglade.

• #8   5. maj 2011 cavy cats

det har jeg også sagt til dem.. men det kan jeg jo ligesom ikke bestemme ??
    nu har jeg sagt, som jeg også sagde inden hun købte den..

• #9   5. maj 2011 Nej, jeg ved godt du ikke kan gøre noget. Du er nok bare nødt til at gentage det for dem indtil de forstår det smiley

• #10   5. maj 2011 Forhåbentligt forstår de budskabet inden det er for sent for den lille gris smiley

• #11   5. maj 2011 Cavy cats

ja nu har jeg i hvert fald sagt det til min svoger, og han kiggede da også rundt omkring hvor han kunne finde et hun marsvin. så jeg håber da også de køber en følgesvend til hende.

sagde udtrykkeligt til hende inden hun købte et hun marsvin så skulle hun altså vide at sådan nogen gik altså mindst 2 styks sammen.. om ikke andet hvis hun ikke vil købe en mere og det ikke blive bedre, så må den jo komme hjem til Rita og Tut de har heldigvis et kæmpe stort bur hvor der godt er plads til en følgesvend nr 3.

• #12   5. maj 2011 Eller de kan kastrere deres hanmarsvin, så de kan gå sammen, for det er også synd for deres hanmarsvin, at han går alene.

• #13   5. maj 2011 Cavy cats

han virker så ikke til han lider nogen nød smiley han er helt vildt glad og fyld af ballade, der er gang i ham hele tiden..
    og to hanner kan vel ikk går sammen, det har jeg da i hvert fald altid fået afvide. de ikke kan.

• #14   5. maj 2011 To hanner kan sagtens gå sammen. Alle marsvin er flokdyr, uanset køn, og det er mindst ligeså synd for hanner at skulle gå alene som det er for hunner. Hanmarsvin skal OGSÅ have en kammerat af samme køn for at trives optimalt, medmindre man kastrere dem og finder en hun til dem at gå med.

• #15   5. maj 2011 Lige meget hvad så er marsvin flokdyr og har det bedst med en artfælle.

Kommentér på:
Marsvin rør sig ikke og spiser ikke.

Annonce