Marsvin .. når den ene dør .. Marsvin .. når den ene dør ..
Hejsa,
Vores lille Nuser døde i lørdags .. og det er vi selvfølgelig kede af - hun var kun 2½ år .. så det var jo reelt ingen alder - blev sløj fredag, og allerede død om lørdagen - de bliver passet, kælet med og er/var glade og snaksalige .. nu er hun blevet begravet og en lille ceremoni blev holdt .. men King (vores andet hunmarsvin - ja .. det hedder hun .. er jo stadig hos os .. og det skal hun blive ved med ..
Jeg er fuldt ud bevidst om at de er flokdyr - og at man helst skal have 2 stk. - men hvad er bedste løsning, hvis man eksempelvis ikke vil have marsvin de næste 20 år?!
- Låne et andet hunmarsvin - hvis det overhovedet er muligt? - og i givet fald, er det måske svært for fuldvoksne marsvin at blive enige?
- Anskaffe sig en unge .. og køre rumlen derud-ad?
- Lave en eller anden fremtidsplan med at aflevere dem, når man ikke vil have marsvin mere - men det er jo svært, da man jo kommer til at holde af de små pus.
Vil gerne høre Jeres mening ..
mar 2014
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 7 Emner: 6 Svar: 120
- Beklager hvis jeg misforstår dig -
.. Men hvis du allerede nu ved at du kun ønsket dem i et begrænset tidsrum, synes jeg måske hellere du bør finde et hjem til den sidste hun nu, hvor hun kan få en makker...
Hvor vil du ellers aflevere dem?
Jeg forstår ikke sidste del af indlægget.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 45 Svar: 657
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Så du har IMHO følgende muligheder.
- aflevere din sidste hun til en formidlingsordning
- anskaffe en hununge og når din gamle hun falder fra, så aflevere den 'nye' til formidling.
- anskaffe en kastrat, og når din gamle hun falder fra, alfevere kastraten til formidling.
Mht udlån... så tror jeg det bliver svært hvis du ikke kender nogen andre med marsvin.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2010
Følger: 260 Følgere: 253 Gnavere: 7 Emner: 45 Svar: 470
Når det er hunmarsvin betyder alderen ikke noget
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
apr 2010
Følger: 260 Følgere: 253 Gnavere: 7 Emner: 45 Svar: 470
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Marsvin .. når den ene dør ..