4.471 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Pernille R
Pernille R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Marsvin .. når den ene dør .. Marsvin .. når den ene dør ..

Hejsa,
Vores lille Nuser døde i lørdags .. og det er vi selvfølgelig kede af - hun var kun 2½ år .. så det var jo reelt ingen alder - blev sløj fredag, og allerede død om lørdagen - de bliver passet, kælet med og er/var glade og snaksalige .. nu er hun blevet begravet og en lille ceremoni blev holdt .. men King (vores andet hunmarsvin - ja .. det hedder hun smiley .. er jo stadig hos os .. og det skal hun blive ved med ..

Jeg er fuldt ud bevidst om at de er flokdyr - og at man helst skal have 2 stk. - men hvad er bedste løsning, hvis man eksempelvis ikke vil have marsvin de næste 20 år?!

- Låne et andet hunmarsvin - hvis det overhovedet er muligt? - og i givet fald, er det måske svært for fuldvoksne marsvin at blive enige?

- Anskaffe sig en unge .. og køre rumlen derud-ad?

- Lave en eller anden fremtidsplan med at aflevere dem, når man ikke vil have marsvin mere - men det er jo svært, da man jo kommer til at holde af de små pus.

Vil gerne høre Jeres mening ..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin .. når den ene dør ..
  • #1   16. jun 2015 Såvidt jeg ved er det nemmest at få en unge og en voksen til at enes, da rangorden af alderen er naturlig.

- Beklager hvis jeg misforstår dig -
    .. Men hvis du allerede nu ved at du kun ønsket dem i et begrænset tidsrum, synes jeg måske hellere du bør finde et hjem til den sidste hun nu, hvor hun kan få en makker...

Hvor vil du ellers aflevere dem?
    Jeg forstår ikke sidste del af indlægget.

• #2   16. jun 2015 Den er svær den situation du står i. Jeg vælger at når mine marsvin eller det ene ikke kan mere, så bliver det andet nok givet væk, til nogle der vil have marsvin og har en hun kan gå sammen med

• #3   16. jun 2015 Der findes jo formidlingsordninger netop til sådanne tilfælde - dog tager de som regel et mindre beløb for at tage dyrene ind.
    Så du har IMHO følgende muligheder.
    - aflevere din sidste hun til en formidlingsordning
    - anskaffe en hununge og når din gamle hun falder fra, så aflevere den 'nye' til formidling.
    - anskaffe en kastrat, og når din gamle hun falder fra, alfevere kastraten til formidling.

Mht udlån... så tror jeg det bliver svært hvis du ikke kender nogen andre med marsvin.

• #5   16. jun 2015 Team Potedask - bare lige til info.... det ER set at kastrerede hanner stadig har 'aktive svømmere' tilbage efter kun 14 dage, så hvis du vil være helt sikker på at dine hunner ikke bliver med rogn, så ville jeg vente 1-2 uger endnu smiley

• #6   16. jun 2015 Inde i Facebook-gruppen: Marsvineinfo, har jeg hørt om en avler, der lånte nogle af sine gamle marsvin ud til nogen, der stod i den samme situation. Jeg kan desværre ikke huske hvem, men du kan prøve at melde dig ind og spørge ad smiley
    Når det er hunmarsvin betyder alderen ikke noget smiley

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jan 2014

#7   19. jun 2015 Vi har købt en lille ny burveninde .. så det blev løsningen smiley

• #8   19. jun 2015 Det var godt smiley Tillykke med hende smiley

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jan 2014

#9   19. jun 2015 Hos Bluebells.dk .. super godt marsvine-sted smiley Så Bluebells Evigglad er nu solgt ..

Kommentér på:
Marsvin .. når den ene dør ..

Annonce