1.182 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Marsvin udendørs Marsvin udendørs

Hej GG!
Da min mor er blevet allergisk overfor dyrepels, skal vi have flyttet vores marsvin udenfor (Vi har to piger). Vi har tænkt os at stille dem i vores garage/udehus, om vinteren, og evt. udenfor om sommeren.
Vi flytter dem omkring Maj, da de så kan vende sig til udetemperaturen, og har tid til at få lavet vinterpels, når vi når så langt. Vi sætter nok et varmeapperat op om vinteren, så de kan holde varmen. Jeg har nu kigget efter bure, som ville egne sig til dem:

Bur 1: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/outback/254468
Bur 2: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/andre/348439
Bur 3: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/outback/225807

Om vinteren har vi en løbegård som de kan komme i, men hvilke af burene synes i er bedst?
Begrund gere, eller giv et par råd, hvis i gider! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin udendørs
  • #2   2. feb 2014 Ja, det har jeg også hørt, og det er derfor vi sætter varmeapperat op derude smiley

• #3   2. feb 2014 Den første du linker til har jeg i min sommerløbegård og til vinterbrug ville jeg ikke bruge den. Den har lameller i bunden (altså mellemrum mellem gulvbrædderne) og det giver farligt træk. Jeg har lagt en bundplade i og isoleret den , og vi bruger den til overnatning om sommeren..

• #4   2. feb 2014 Hmmm... Det var ellers det jeg havde tænkt ville være godt, og lunt, men det lyder heller ikke for godt...

• #5   2. feb 2014 altså jg ville bare bruge det bur de har nu, også give dem en masse halm

• #6   2. feb 2014 Det kan jeg ikke, da det ikke står på ben, så jeg må finde et nyt...

• #7   2. feb 2014 du kan jo evt. sætte det på et bord? eller købe en holder

• #9   2. feb 2014 Nej, men de kan jo 'forberede' sig på vinteren, hvis de mærker det bliver kold, altså grave sig 'huler' i høet osv... smiley
    Vi har en form for varmelampe, vi sætter op smiley

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #10   2. feb 2014 Bur 1 er det eneste jeg ville bruge. Men jeg ville gøre det sådan :
    Ta en EU-palle og læg en plade over. Sæt bur 1 på pallen - og Isoler det med evt 5-10 cm tykke flaminco plader. Sæt en eller 2 pallerammer på - eller en anden høj kant rundt om pallen. Så har grisene også mulighed for at komme ud og bevæge sig og få lys. I bunden af buret lægger du et tykt lag aviser og fylder godt op med halm. Hvis temp. i rummet kommer under frysepunktet - så sæt halmballer rundt om buret, og læg en gennemsigtig plade (evt et gammelt vindue) henover som holder varmen inde. Det burde virke.

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #11   2. feb 2014 Marsvin graver ikke huler i halmen. De jogger det ned og klumper sig sammen. Derfor er du nødt til enten at indlægge varme eller isolere hele huset.

• #12   3. feb 2014 Enig med Hanne

- og ja det er dyrt at opvarme men det er også dyrt når familier ser tv hver dag , bruger lys og ja
    alt er dyrt så det må man desværre tage med.
    jeg affugter mit marsvinerum ude i skuret og det bruger da en del strøm også

• #13   3. feb 2014 Synes nr 2 hus er den pæneste.
    Melde må ikke have under 10 grader- og du kan ikke sætte dem ud før til sommer hvor de stille og roligt skal vænne sig til temperatur ændringen.

• #14   3. feb 2014 De kommer ud til maj, og vi har besluttet at isolere det sted hvor de skal stå, og så køber vi dette: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/bur_udendoers_tilbehoer/226205 (bare i en anden form)
    Så får de en masse hø, de kan putte i. Vi har læst (fra dyrelæge) at de godt kan stå i uopvarmede rum, så længe de er isolerede smiley

• #15   3. feb 2014 Det kan de også så længe temperaturen ikke kommer under 10grader. Hvis det bliver køligere kan de have svært ved at holde varmen og optage næringen fra maden og så taber de sig.

• #16   3. feb 2014 overtrækket hjælper intet.. det lukke kun af for luft, så det lugter indelukket

• #17   3. feb 2014 Der er jo åbninger i det, så det skal nok gå smiley Det behøver jo heller ikke altid være på, men når det bliver koldt, vil det holde på temperaturen. smiley

• #18   3. feb 2014 jamen hvis der er huller vil det jo ikke-.-"
    hvorfor ikke sætte varmeblæser op, også købe et bord buret kan stå på? det er da det letteste

• #19   3. feb 2014 Vi skal alligevel bruge noget tid på at isolere, og har sat tid af til det, og det er dejligt at være på den sikre side med en masse udstyr, når vi alligevel indretter efter dem.

Kommentér på:
Marsvin udendørs

Annonce