2.914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Marsvin udendørs? Marsvin udendørs?

Hej GG smiley

Jeg har længe gået med tanken om at sætte mine marsvin udenfor smiley

Vil bare høre om de godt kan stå udenfor, hvis det er inde i en stald, vil self sørge for at buret er tæt (isoleret) og at der er massere af hø/halm/spåner, og om natten kommer der et tæppe op foran buret.. smiley
I stalden står der osse kaniner, så vil høre om marsvin godt kan det.

Ps. Gider ikke høre negative kommentarer, mit spørgsmål er det jeg vil have svar på ikke alt muligt andet, tak smiley

M.v.h. Sabina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin udendørs?
  • #1   12. apr 2013 Marsvin kan ikke ståle frost! så udenfor er IKKE en ghod ide

men fx de står i skur med varme kan de godt

men anbefaler det helt klart ikke:D

• #2   12. apr 2013 Ud fra din profil har du 2 marsvin, så hvad er grunden til at du vil have dem uden for smiley ? Synes da det er hyggeligt at have dem inden for, da man nemmere lige kan tage dem op og hilse på dem.

• #3   12. apr 2013 min 10 grader hvis der er den temp i stalden om vinteren om natten så kan du sagtens smiley

• #4   12. apr 2013 Grunden er:

11:00-14:00 = arbejde
    14:30-? = heste/i stalden

Jeg bruger simpelthen så meget tid i stalden, at jeg ikke føler jeg har overskud når jeg kommer hjem. Og så syntes jeg de fylder meget inde på mit værelse, og nogengange lugter de, selvom jeg gør rent rigtigt meget hos dem smiley

• #5   12. apr 2013 Temperaturen kan altså sagtens komme under 10 grader i en stald, så medmindre der er et termometer det kan måle max og min temperaturer og vise dem, så er det noget af et sats. Under alle omstændigheder er det alt for tidligt nu, da temperaturskiftet er for voldsomt.
    Måske du hellere skulle prioritere din tid anderledes.

• #6   12. apr 2013 Enig med Sweet Leafs

• #7   12. apr 2013 Eller sælge marsvinene hvis du ikke har tid og plads til dem smiley

• #8   12. apr 2013 Jeg ville også bare høre om de kunne, og sætter dem ikke udenfor, når de ikke kan "tåle" det smiley Ville aldrig sætte dem ud nu, ville have ventet til sommer og så vænne dem til det, men kan godt se det ikke går smiley det er altid dejligt med noget mere viden omkring marsvinene...

Nu skal det heller ikke lyde som om jeg ikke passer dem, de får rent vand, foder, hø og grønt HVER evig eneste dag, og vil helst ikke af med dem, da jeg elsker dem rigtig højt, tror jeg vælger at bygge et reolbur, så er det både pænere og mere praktisk inde på mit værelse smiley

Men tak for hjælpen og endelig en god stemning, når man opretter et emne, tak smiley

- og god weekend til jer og jeres dyr smiley

• #9   12. apr 2013 når du osse har to, så er de ikke nær så afhængige af dit selskab, som din dårlige samvittighed måske prøver at bilde dig ind. Det vigtigste for marsvin er at de har hinanden.. og så god mad smiley

• #10   12. apr 2013 Nej det er rigtigt, er sikker på deres liv er helt O.K men ja får dårlig samvittighed, hvis ikke jeg lige har tiden hver dag til at tage dem op smiley

• #11   12. apr 2013 der er flere opdrættere der har deres marsvin i FROSTFRI stald, det kan fint gå. Min erfaring er dog at er der under ti grader skal man droppe avl om vinteren: ungerne bruger så meget krudt på at holde varmen at de ikke kan nå de 300g til 4 uger og det tror jeg ikke er så godt.... så jeg avler ikke fra nov til feb da der godt kan risikere at være ned til 6-8 grader på min altan i de måneder...

• #12   12. apr 2013 Der har været en undersøgelse der viste at marsvin får kulde rystelser ved under 10 grader.

Så jeg ville aldrig byde dyrene under den temperatur.

• #13   12. apr 2013 måske aby-pels isolerer bedre så*SS* ingen af mine ligger og ryster om vinteren. Men jeg har som nævnt heller ikke små unger på den tid af året OG jeg bruger halm i burene, det isolerer en del bedre end spåner som mange andre bruger.

Kommentér på:
Marsvin udendørs?

Annonce