Han forlader ikke sit tæppe? Han forlader ikke sit tæppe?
Hej Alle.
Min kanin har en smule underlig adfærd jeg håber nogen her kan gøre mig klog på. Min kanin er fritgående, her i ferien har vi været på 14 dages på ferie ved min mor, vi kom hjem her D. 2. om formiddagen.
Normalt så er Elliott rundt i hele lejligheden hele tiden, især min seng! Når vi før har været på ferie har han været sig selv en time efter vi er hjemme... Og ja han er da også sig selv lige nu, altså han vil gerne snakke, spiser og drikker. Virker ikk sløj..
Men han forlader ikke sit tæppe. Han har mad + vand i buret som står åbent, også udenfor buret er hans tæppe han har haft siden han var lille (Det er sådan 180cm x 110cm) og han ligger kun der, hopper rundt og leger med de ting på tæppet, kommer sjældent lige op i min seng og sier hej men hopper så ned på tæpper igen.
Hvordan kan det være?
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
jun 2013
Følger: 44 Følgere: 44 Gnavere: 2 Emner: 44 Svar: 78
okt 2011
Jeg tror simpelthen bare, de føler sig bedre til bens på tæpperne, fordi de kan stå fast.
Måske har han haft en uheldig oplevelse (som du måske ikke har overværet) der gør, han er blevet ekstra forsigtig?
Giv ham lidt tid til at komme sig over en eventuel forskrækkelse
Det er sket hos os, at der er kommet poter i klemme mellem bur og låge under fodring, og disse dyr har heller ikke været lige begejstrede for den åbne låge de følgende dage
jun 2013
Følger: 44 Følgere: 44 Gnavere: 2 Emner: 44 Svar: 78
Og tak Nøvling, for det er ikke fordi han virker bange for at gå ud det virker mere som... "Jeg bliver lige her og sover" xD
okt 2011
Han forlader ikke sit tæppe?