{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.590 visninger | Oprettet:

MEGET sky marsvin. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en lille ny mut, til Chako som jo havde mistet sin burkammerat, og fordi Chako ikke lige kunne være alene hastede det, så vi tog til en dyrehandler i svendborg, hvor jeg valgte smukke Walter. Glemte at spørge hvor gammel han var, det var ellers hende der havde avlet ham der arbejdede i butikken, og solgte os ham. s:

Men han er simpelthen så sky! Jeg har taget alle huse ud af deres bur fordi Walter ALDRIG forlader det, ikke engang når jeg ikke er der! Så har de i stedet for en 'høholder' ind (et X så at sige) som han kan ligge under (og det kan Chako sådan set også) og så har de massere af hø.

Men så snart jeg bare nærmer mig ham, så løber han rundt i hele buret, det er virkelig ikke let at nusse med ham! Jeg ved godt han lige er kommet osv. men jeg mindes ikke det var SÅ svært med Gnaske dengang jeg fik hende hjem fra en dyrehandler? Ej heller Speedy der også var fra en dyrehandler.

Jeg kender som sagt ikke alder, men den vejer kun 350 g. så den er nok (forhåbentlig!) lige taget fra sin mor.
- hvor hurtigt tager de egentlig på de små baby mutter der?

Men ja, udover det spørgsmål med vægten der, hvordan er det så den bedste måde at opbygge tillid på? Han vil ikke spise snacks, ikke engang hvis jeg ligger den foran ham, for så snart jeg bevæger hånden igen, så fare han afsted, og så kommer fede Chako jo selvfølgelig og spiser den. :s

Når man holder ham forsøger han at gemme sig, ved at skubbe ens arm, så han ligesom 'ligger' med hovedet ude på den anden side af min arm, ellers er han let nok at holde.

Heeelp! :c

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MEGET sky marsvin.
  • #1   9. apr 2012 Han skal først og fremmest falde til, så tilbage med husene og giv tid.
    Hvis dit andet marsvin er tam så skal den lille nok lære at du ikke er farlig.
    Sid ved buret og giv godbidder, så skal han nok overgive sig til nysgerrigheden på et tidspunkt, men det tager tid.

• #3   9. apr 2012 Problemet er bare at min andet marsvin også er lidt sky, fordi jeg ikke har haft ham så forfærdelig længe. Altså, han spiser gerne fra hånden, og løber ikke når man vil kæle med ham, men han giver også de der 'løb' en gang i mellem, fordi han også er lidt nervøs.
    Men sætter huset ind igen. smiley

• #4   9. apr 2012 Der er ikke andet for end bruger masser af tid ved buret med godbidder, så skal det nok komme, men det tager tid - mit ene marsvin var 1½ år om at få tillid til mig, så det kan være en lang proces, men det er det hele værd.

• #5   9. apr 2012 Okay, tak for svar.
    Det kan også være fordi jeg forventer for meget. s:
    Gnaske og Hannibal (som var mine første marsvin, og nu begge er døde her inden for nogle uger) var jo helt tamme, og nysgerrige osv. og nu er de begge jo væk, og jeg skal til at starte helt forfra med 2 nye marsvin. Jeg forventer måske bare ret meget alligevel, men nu får vi se.

• #6   9. apr 2012 vejen går gennem maven... giv dem kun lidt grønt af gangen og så giv dem 2-3 gange om dagen i stedet for kun en gang. så de hele tiden blvier obs på at den hånd der kommer ned i buret er altså ok og kommer oftest med guf. Sålænge de farer rundt uden du rører dem så lad være med at rør dem for meget... du skal helst komme tættere og tættere på uden at aktivere flutmekanismen... farer de rundt er du gået for langt og må starter længere væk igen. men det tager tid.

Kommentér på:
MEGET sky marsvin.

Annonce