{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Er det for stort? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nu kom jeg forbi et emne (dette: http://www.gnavergalleri.dk/forum/Generel-Diskussion/39670-aergerlige_tendenser_isaer_blandt_ungenye_kaninejere__), hvor trådstarter pointerede, at nogle bure kan blive for store til kaniner. Jeg har selv bestilt et indendørsbur på 150x75x63 cm til min kommende hermelin.
Af hvad jeg har læst, siger de fleste at jo større jo bedre, men i emnet jeg læste, mente de, at hvis buret bliver for stort, kan kaninen blive stresset. Eftersom kaniner er byttedyr, kan jeg godt se logik i det, men det er vel også vigtigt, at den har plads nok?
Det er ikke, fordi jeg har tænkt mig, at den skal sidde der dagen lang, og den kommer nok ud op til 9/10 timer dagligt i min lejlighed.
Tror i, det vil hjælpe, hvis man dækker toppen og 2/3 af siderne med et tæppe eller andet? smiley
Vil helst ikke ende med en stresset eller deprimeret kanin smiley
Hilsen Masha

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det for stort?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   12. sep 2013 Nej det er ikke for stort, men ja det er en god idé at dække den ene ende af, hvor der også burde være et hus, hylde eller andet den kan gemme sig i/under/på. smiley

• #3   12. sep 2013 Min Penny (hermelin/hollænder blanding) har også et 150 cms bur - og hun virker absolut ikke stresset.
    Men hun har også flere forskellige senge/huler i buret samt platform og bro osv.
    Så umiddelbart tror jeg ikke det vil være for stort, men det kommer selvfølgelig an på den enkelte kanins aktivitetsniveau og personlighed.
    Penny virker ganske godt tilfreds, vil jeg vove at påstå smiley

• #4   12. sep 2013 Hej Masha

Der er absolut ingen skam i at have anskaffet sig et stort bur til sin kanin. Min kritik i tråden går på, at 'jo større, jo bedre' ikke altid er sandt, og at man derfor ikke bør kritisere kaninejere med mindre burfaciliteter.

Nu skriver du, din kommende kanin er en hermelin, så jeg er jo lidt på hjemmebane smiley
    Nogle af de tegn, der kan betyde en hermelin er stresset, er 1) hvis dyret farer frem og tilbage når man passerer buret, 2) at dyret placerer sig sådan i buret og hopper frem på en sådan måde, at du er sårbar overfor bid og angreb ved håndtering.

Men se tiden an, 'teenage-alderen' mistolkes ofte som dårlig adfærd, fordi den kan strække sig over en lang periode. Typisk er den fra 4-6 mrd. (egen erfaring) men der findes eksempler hvor kaninen først slipper af med teenage hormonerne i 10-12 mdr's alderen.
    I de tilfælde, hvor hermelinere bliver ustyrlige, vil jeg anbefale mindre bur som første træk - hvis det så ikke hjælper, må der andre midler til.

Held og lykke fremover med din nye hermelin smiley

• #5   12. sep 2013 Jeg tror jeg prøver mig frem og ser hvordan han opfører sig. Han får selvfølgelig et hus, hvor han kan "trække sig tilbage", og så prøver jeg nok at overdække den ene side smiley
    Tak fordi du gør mig opmærksom på det NøvlingKaniner, jeg tror måske, jeg misforstod det lidt smiley Og tusind tak for alle de gode råd.

• #6   12. sep 2013 Et bur af den størrelse giver dig mulighed for at opretholde en god hygiejne i buret. Og når du samtidig får gjort din kanin tam, er jeg sikker på, at I vil få det godt sammen.

Jørgen

Kommentér på:
Er det for stort?

Annonce