{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Jeanette K
Jeanette K
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12

Vi vil udvide vores familie. {{forumTopicSubject}}

God aften i stuerne.

Jeg har længe gået og overvejet at få et par marsvin igen, jeg har hele min barndom selv haft dem, så nu skal min datter og jeg have en hver.
Jeg har forelsket mig i et skinny, men den kan min datter ikke lide, så hun skal have et almindeligt. Men ville de godt kunne gå sammen? Jeg har læst en masse pasningsinformation om et skinny, så ved godt der skal tages højde for et varmt og hyggeligt hus.
Mit andet spr. kan to unger (hanner) godt føres sammen?

Håber nogle kan hjælpe.
Mvh Jeanette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi vil udvide vores familie.
  • Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    maj 2013

#1   4. maj 2013 Okay, vi har nemlig altid haft hunner, men jeg har ikke rigtig kunne finde nogle skinny hunner til salg.

• #2   4. maj 2013 ja til det hele - skinnyer kan fint gå med behårede marsvin, og hanner kan osse godt gå sammen.

Hvor i verden befinder du dig, for så er der nok nogen der kan anbefale en opdrætter i dit område.. eller hvornår der er udstilling, hvor man kan finde noget transport.

Sidst i denne måned har vi udstilling i Brædstrup, hvor der osse kommer folk fra sjælland - så her er evt en transportmulighed.

• *LineaJ *
    *LineaJ * Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 51
    #3   4. maj 2013 Der er flere annoncer her med Skinny hunner http://www.guloggratis.dk/dyr/?q=Skinny

• Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    maj 2013

#4   4. maj 2013 Jeg bor i (7323) Give. Jeg havde håbet vi kunne komme ud og finde de nye medlemmer imorgen. smiley

• #5   4. maj 2013 Åh, så skulle I næsten tage og komme til DMKs marsvineudstilling i Brædstrup, det ligger kun en halv time væk smiley

• #6   4. maj 2013 tag endelig datteren med.. et 'almindeligt' marsvin kan jo være mange ting,.. både farve- og pelsmæssigt.

• Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    maj 2013

#7   5. maj 2013 Hvornår er den udstilling? For det kunne nu være sjovt at komme med til. smiley
    Når jeg skriver almindeligt marsvin, så har det aldrig været nogle med stamtavle osv. Så har det været en glat eller langhårede vi har haft.

• #8   5. maj 2013 Jeg ville ikke sige "imorgen" men i stedet vælge at det tager den tid det tager, at finde de to rette nye medlemmer af familien - har man for meget hastværk får man måske gjort et fejlkøb og dét er ærgerligt smiley

Almindelige marsvin dækker meget - det omhandler altså ikke nødvendigvis stamtavlen, der findes mange alm. korthårede marsvin med stamtavler smiley I princippet kan alle marsvin få lavet stamtavler smiley

• #9   5. maj 2013 Jeg har ganske almindelige langhårede marsvin smiley
    Med stamtavler smiley

Udstillingen i Brædstrup er d. 26 maj. Du kan se mere info på www.marsvineklub.dk under udstilling og på www.team-udstilling.dk

• #10   5. maj 2013 Jeg har ganske almindelige marsvin, korthårede, semilanghårede, glathårede, hvirvlede, crestede, satin, i alskens farver - og med stamtavler smiley

• Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    maj 2013

#11   5. maj 2013 Hvor ville i råde til at købe henne så?

• #12   5. maj 2013 jeg ville starte med at kigge på en masse hjemmesider.
    Altså du vil gerne have en skinny, så du skal kigge på skinnysiderne.
    Din datter skal så bare starte fra en ende af, så hun rigtigt får kigget på en hel masse - og opdager lige præcis den type marsvin som tiltaler hende. Og så tager I den derfra. Med lidt held kan I muligvis finde noget, hvor opdrætter enten selv kommer til brædstrup, eller kender nogen der skal og som har plads - og så er transporten nemt klaret.

• #13   5. maj 2013 Enig med de andre - kom evt. og kig til udstillingen og få en snak med diverse opdrættere.
    Du kan også kigge rundt på diverse hjemmesider, en del kommer da til udstillingen og kan tage salgsdyr med eller bringe for andre.

• #14   5. maj 2013 det vil bare være så ærgerligt at købe noget som I sådan 'oooohkay' kan lide, og så bagefter opdage en farve/tegning/pelstype som bare var lige den helt perfekte.

• Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    maj 2013

#15   5. maj 2013 Altså vi har været rundt ved dyrehandler og kigge for at se hvad Lærke bedst kunne lide, og det er den glatte eller en pjusket. Jeg har de sidste weekender sat og kigget ved de forskellige opdrættere rundt omkring, men det var første gang jeg så en skinny og sådan en vil jeg gerne have efter alt det jeg har læst om det. Jeg ved den skal være grå/sort, da jeg syntes de brune og lyse ser meget uhyggelige ud. smiley
    Nu sidder jeg lige og bestiller ting hjem fra nettet. Så vi har det hele klar.
    Jeg har læst at »Gnavz«-flager fra dyrehandleren skulle være bedre end spåner. Hvad er jeres erfaringer der?

• #16   5. maj 2013 Gizmos har et par søde hununger til salg lige nu - og jeg kan ikke forestille mig at sarah ikke kommer på udstillingen.

Jeg har et par pjuskede hanner til salg.. en teenager og en 'stor baby'. Begge i et rart temperament, hvor den yngste pt går med sin bror.
    Ellers skulle jeg nok mene at din datter kan få et lidt større udvalg at kigge på, når hun både kan lide glathår og hvirvler smiley

• Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    maj 2013

#17   5. maj 2013 Gizmos snakker vi skinny, hun har til salg? Med hensyn til min datter er kun lidt over 3 år, så jeg tror ikke det spiller den store rolle hvilket et hun får af udseende, hun kan bare ikke lide skinny.

• #18   5. maj 2013 Nej Gizmos er glathårede marsvin og kæledyr

• Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    maj 2013

#19   5. maj 2013 Okay. Jeg er virkelig "grøn" på det område omkring racen af marsvin. Da jeg var barn kam jeg ikke huske noget om racer, andet end ordet marsvin. smiley

• #20   5. maj 2013 Vil ihvertfald fraråde Jer på det kraftigste at købe hos en dyrehandel, - find en god opdrætter I kan få en god snak med om dyrene og få råd og vejledning fra smiley

Der er mange alternativer til spåner, det er smag og behag hvad man vil bruge - jeg gider ikke bruge spåner fordi jeg synes det sviner helt vildt og det gider jeg ikke smiley
    - Har brugt hampstrøelse/biobase, easystrø (den fra land&fritid), tørv, træpiller med tørv ovenpå, carefresh m.fl.

Jeg bruger pt. easystrø, det er finsnittet halm og det synes jeg fungerer rigtig godt smiley

• #21   5. maj 2013 Både Gizmos og Kappels er rigtig gode opdrættere i nærheden af, hvor du bor. Du kan finde deres hjemmesider inde på www.marsvineklub.dk
    Og ja, de kommer også begge to til udstillingen i Brædstrup smiley

Kommentér på:
Vi vil udvide vores familie.

Annonce