Bundlag med håndklæder og måtter Bundlag med håndklæder og måtter
Ok, min sarte næse har simpelthen givet op på bundstrøelsen til marsvinene. Det er tidskrævende at skifte, og det lugter, selvom jeg forsøger at tage strøelsen på tissestederne dagligt, og det er umuligt at fjerne lortene løbende.
På øverste etage i buret har vi hele tiden haft en bademåtte fra IKEA. Den fungerer meget bedre, det tager 30 sek. at fjerne lort med et fejeblad og jeg lægger den bare til vask hver 3. dag, inden det begynder at lugte. Nu vil jeg gerne udvide den løsning til hele buret, men jeg er bekymret for, om det bliver for hårdt, hvis det kun er måtter også på den etage, hvor de har deres huse. Jeg tænker at lægge et håndklæde efter for ekstra sug, men er det nok? Eller skal der flere lag med håndklæder til? Nogen andre ting, jeg skal være opmærksom på?
Bademåtterne er disse, som er genbrugt fra vores badeværelse:
http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/50221301/
nov 2013
Følgere: 31 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 251
Samtidig skulle der så fjernes pøller måske 4 gange om dagen, for at de ikke gik og trådte for meget i det - for slet ikke at snakke om hvordan hø sidder rigtig godt fast på fleece
Jeg behøver vist ikke nævne at jeg ikke var begejstret
Har du eventuelt prøvet noget andet som hampstrøelse?
apr 2017
Følger: 7 Emner: 4 Svar: 3
Spånerne river mig i halsen, selvom jeg er opmærksom på at vælge spåner og ikke smuld.
Altså forsøget med måtterne er gratis for os, for vi har dem allerede, og gamle håndklæder er jo altid til at finde - Jeg vil bare være sikker på, at jeg gøre det rigtigt for grisenes poter.
Måtterne tørrer hurtigt, synes jeg, og jeg synes aldrig, den på overetagen har været våd på toppen - kun i laget med mod bunden, og det tænker jeg jo, håndklædet vil tage. Jeg ved ikke, hvordan det er at fjerne lort fra fleece, men jeg fjerner dagligt fra måtten i overetagen med en gammel sandkasseskovl, og det går lynhurtigt.
Jeg kan ikke rigtig vurdere, om måtterne lugter værre eller bedre end strøelsen, da jeg jo hidtil har brugt begge dele samtidig...
Jeg vil ikke vaske kogevask mange gange i ugen, men jeg vurderer, at der godt kan være to gange i vores vaskemaskine på én gang, så jeg kan vaske hver 6. dag. Så kan de blive opbevaret i en spand med låg i skuret i mellemtiden
nov 2016
Følger: 9 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 11
Man kan købe det i de fleste dyrerhandlere, men jeg er gået over til en billigere version, til brænde ovne
nov 2013
Følgere: 31 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 251
nov 2016
Følger: 9 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 11
Bundlag med håndklæder og måtter