{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.102 visninger | Oprettet:

Malene A
Malene A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Marsvin opdræt. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Jeg er ny på forum. smiley

Vi har som familie bestemt os for, at udvide vores familie med 2 marsvin i løbet af sensommeren/ efteråret.

Jeg vil helst undgå en dyrehandler, og vil derfor høre om nogle kan anbefale en opdrætter i storkøbenhavn/ nordsjælland. ( Vi bor i Humlebæk). Det skal ikke være skinny eller meget langhårede dyr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin opdræt.
  • #1   1. aug 2012 http://marsvineklub.dk/kreds1.php

Prøv at se på denne side.
    Det er DMK opdrættere i Kreds 1.

• #2   1. aug 2012 Hej jeg opdrætter teddyer og kæledyr og bor i storkøbenhavn, kig gerne på min annonce med teddy unger:-) Jeg er medlem af DMK og har netop lige ansøgt om opdrætternavn hos dem!

• #3   1. aug 2012 Og der er mig - i Albertslund

• #4   1. aug 2012 Jeg ville vælge Sweet Leaf.. Jeg har ikke dyr fra hende men hun har bare nogle SUPER lækre dyr på hendes hjemmeside smiley

• #5   1. aug 2012 Jeg kan også kun anbefale Sweet Leafs smiley
    Men nu har jeg også verdens dejligste muttedreng, som jeg fik lov at få, da han var 1 år (han er nu 3 år).
    Han er så blid, mild og har et helt igennem fremragende temperament.
    Det har også givet ham et par pæne titler på udstillinger efterfølgende.
    DMkd-12 DKskdCH NpCH Sweet Leafs Bent Skalflækker

Man går ikke galt i byen med de skønne kæledyr, Sweet Leafs laver!
    (Og nej Lina - jeg fedter ikke smiley ).

• #7   1. aug 2012 4-ever opdræt i Lyngby kan også anbefales, hvis du er til skønne skønne teddyer. Jeg har en derfra og den er super dejlig. Rigtig godt temperament!

Køber du derfra er du sikker på at få et sundt og fint dyr, da hendes teddyer er nogle af de mest eftertragtede i Europa. Det er i hvert fald det jeg har hørt fra flere opdrættere.

• #8   1. aug 2012 http://four-ever.webbyen.dk/ her er hjemmesiden. Der er vist ikke noget tilsalg lige nu ifølge hjemmesiden, men prøv at hør hende ad. Hun har over 80-90 dyr så nogle kuld må hun da få?

• #9   1. aug 2012 Håber det er ok jeg retter...Four-ever's opdræt ligger ikke i Lyngby men i Søborg/Gladsaxe smiley

• Malene A
    Malene A Tilmeldt:
    aug 2012

#10   1. aug 2012 TUSIND tak for alle jeres svar- det er rigtig dejligt. Men godt nok svært at vælge, der er mange kære dyr at vælge imellem.

Lige et tillægsspørgsmål,(der nok ikke hører hjemme her), hvilken race skal vi vælge hvis vi gerne vil have et marsvin der bliver forholdsvis stort?

• #11   1. aug 2012 Teddyen bliver ofte en smule større en det "almindelige" marsvin ellers er der cuy (kender dog ikke denne race specielt godt) men de skulle efter sigende være nogle ret store marsvin smiley

• #12   1. aug 2012 Men hvis det er til børn ville jeg anbefale teddyen af de 2 racer, har læst at cuy ikke er så god til børn, men prøv at google dem!

• #13   1. aug 2012 Jeg ville anbefale teddyen under alle omstændigheder, har selv en søn på 3 år der kan nusse med vores uden problemer, de er generelt kendt for deres meget rolige gemyt.

• #14   1. aug 2012 Trine: jep fandt jeg ud af, men tak. smiley hehe

Malene: Teddy, CH teddy og nogle kæledyrslinjer. Synes skinnyer kan være lidt mindre end de andre.
    Og så kan nogle kæledyr (især dem fra dyrehandlen) være nogle små skravl, men de varierer mere i størrelsen end andre racer.

Og så er der selvfølgelig cuy, men de bruges mest til slagt. Dem vil jeg i hvert fald ikke anbefale som kæledyr da de er mere "vilde" og sky.
    Derudover kræver de meget mere plads da det er kæmpemarsvin, som kan blive over 40 cm lange.
    Cuyer er mere kigge-på-dyr og slagtedyr.

• Malene A
    Malene A Tilmeldt:
    aug 2012

#15   1. aug 2012 Tak jeres gode svar- også for info om temperament. Vi har 2 børn (4 + 6 år)- så det er selvfølgelig også godt at det ikke er en alt for "nervøs" race.

• #16   1. aug 2012 Ja, der ville jeg jo så have anbefalet texel og merino, jeg solgte 2 til en børnefamilie i fredags og fik et opkald fra dem i går, at den ældste af dem de havde købt bare fandt sig i alt de gjorde ved ham.
    Men det går jo nok ikke når de er langhårede *GG*

• #17   1. aug 2012 Vil sige at langhårsdyr ikke kræver det store pelspleje hvis man klipper dem. Jeg redder aldrig nogen af mine marsvin - kun hvis de skal til udstilling så bliver de børstet.

Jeg har en peruaner, men den får bare en tur med trimmeren en gang imellem så dens pels holdes ligeså kort som de andres. Så er al børstningen sparret, og dyrene er ligeglad med som de har lang eller kort pels smiley

• #18   1. aug 2012 Skinnybæreren bør også nævnes - store, solide, rolige og ekstremt nysgerrige dyr.
    Absolut en anbefalelsesværdig race til børn og generelt kæledyr.
    De kræver ingen ekstra pleje i forhold til almindelige marsvin og er korthårede.

Der er flere flere skinnyopdrættere i/ved KBH der også bruger skinnybærere og derfor jævntligt har sådanne til salg.

• #19   1. aug 2012 sølvagoutier

• Malene A
    Malene A Tilmeldt:
    aug 2012

#20   2. aug 2012 Uhh, de der sølvagoutier fik jeg lige googlet- rigtig flotte.
    Skinnybærerne er de grove i pelsen? (På billederne ligner pelsen lidt den på en ruhåret gravhund.)

• #21   2. aug 2012 Skinnybærere varierer meget om de er fuldstændig glathårede, ruhårede, semilanghårede eller lignende. Kommer an på hvad de er lavet på.
    Jeg har både lavet bløde glathårede, nogle med lang og blød pels og nogle der var fuldstændig ruhårede smiley

• Malene A
    Malene A Tilmeldt:
    aug 2012

#22   2. aug 2012 Okey- så det variere smiley Vi har i zoo zity i går og kigge på bure, og hilste selvfølige også på marsvin- faktisk var det klart skinnyerne der var mest kontakt søgende og nysgerrige.

• #23   2. aug 2012 Men en dum ide at købe marsvin i dyrehandel smiley

• #24   2. aug 2012 Må de ikke selv finde ud af hvor de vil købe deres bure Jens? smiley

• #25   2. aug 2012 Vil så sige at jeg ofte støder på bure som opdrættere har til salg, hvor prisen er alt for høj i forhold til hvilken stand buret rent faktisk er i.

Gamle, slidte og nogen gange direkte ulækre bure forlanger sælger skal koste over halvdelen af hvad buret fra nyt koster.
    Har fx stødt på en som solgte et lille marsvinebur på omkring de 40*80 cm, hvor toplågen manglede, tremmerne var rustne og der var brune pletter i bunden som ikke kunne komme af... 150 kr! Og prisen var ikke til forhandling!
    Sådan et bur vil jeg højst give en 50'er for.

Der findes nogle uden nogen sans for priser, både på dba og her på GG, så hver påpasselig hvis du køber et brugt bur. Man kan nemt komme til at betale en høj pris for noget gammels bras.

• #26   2. aug 2012 Ligepræcis Celina smiley

Kommentér på:
Marsvin opdræt.

Annonce