2.449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Anna
Anna
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

Løfte eller ikke løfte kanin ud af buret? Løfte eller ikke løfte kanin ud af buret?

Hej kanin-elskere
Jeg har haft kanin før og har lige fået en igen - en unge.
Jeg har læst og læst på nettet for vil den lille herre det allerbedste.- men der er altså delte meninger om at løfte kaniner?
Her er lidt forskelliget info jeg har læst/hørt - hvad er jeres erfaring??

Man skal ikke løfte den ud af buret da det er dens territorium?
Man skal sidde med kaninen hver dag for den bliver tam?
Man skal øve kaninen i at blive løftet flere gange om dagen?
Unger skal være i hænder hver dag for at blive tamme?

Han er 10 uger i dag og så kan man begynde at sele-træne. Men det vil/kan jeg ikke før han synes det er nogenlunde at være oppe ved mig.
Han kan godt vade rundt på mig/os (i sofaen) og er generelt meget nysgerrig. Men han sidder ikke i længere tid og lader sig nusse.

Håber i har nogle indput og erfaringer der kan hjælpe (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løfte eller ikke løfte kanin ud af buret?
  • #1   2. apr 2013 Min erfaring er at kaniner oftest ikke bryder sig om at blive løftet, så jeg klikkertræner begge mine til at hoppe ind i deres transportkasser, og så flytter jeg dem sådan rundt smiley Men hvis du regner med at bruge den til hop så er det nok ikke en mulighed.

Selvfølgelig bliver kaniner mere trygge ved dig jo mere de er i hænder, men der er en grænse. Jeg syntes du skal finde en balance der passer til dig og din kanin. En stor del af det afhænger også af kaninens personlighed. Pas på med at overskride kaninens personlige grænse for kontakt, for så gider den slet ikke komme tæt på dig igen smiley Hvis den nu ikke gider sidde hos dig og alligevel bliver tvunget til det hver eneste dag, så begynder den bare at stikke af hver gang du kommer i nærheden. Jeg kender mange kaniner som er helt tamme, men som ikke gider snakke og som helst bare vil være i menneskers selvskab UDEN nogle former for nærkontakt. Så pas også på med at forvente for meget af den og med at forveksle det at være tam, med at være glad for menneske kontakt. smiley

• #2   2. apr 2013 Jeg har to kaniner og de opførre sig som de færreste kaniner gør! - på de gode måde.
    Jeg har givet dem omsorg mange timer om dagen siden ejg fik dem (de er inde kaniner) jeg har aldrig oplevet problemer med at løfte dem op! Så du skal bare nusse en masse med dem, leg og træn dem! Snak til dem som en hund smiley

• Anna
    Anna Tilmeldt:
    mar 2013

#3   2. apr 2013 Tak for indput (:
    Han virker meget tam, nysgerrig, kontaktsøgende og kommer hen og hopper på os når vi sætter os ned på gulvet til ham. - så måske er han ikke en "løfte kanin".
    Han er jo stadig ny og unge så må prøve mig frem - vil bare ikke "skade" ham. Og ja han er også huskanin og får opmærksomhed hele tiden - når han vil(;

• #4   2. apr 2013 Hvis kaninerne er i hænder og bliver løftet fra små så burde det ikke være noget problem. Nu har jeg haft kaniner i 16 år og har aldrig haft en kanin jeg ikke har kunnet løfte på den ene eller anden måde. En har jeg dog som skal have lidt ekstra støtte men det er fordi hun har et sjovt tyngdepunkt. Det hører ikke hjemme hos mig ikke at kunne løftes på smiley det er for mig en del af tilliden at jeg kan løfte rundt på mine kaniner...

• Anna
    Anna Tilmeldt:
    mar 2013

#6   4. apr 2013 Okay tak (:
    Han siges at være løftet på som lille. Men han synes godt nok ikke det er super fedt - men han bliver ikke skræmt helt af det, for når han er hoppet ned går der ikke længe før han hopper hen til mig igen (:
    Vil synes det er rigtig rart hvis han kunne vendes til det til når det er NØDVENDIGT ikke mindst - tænker også det kan være fordi han er en rigtig livlig unge der har sine egne meninger! (;

Btw sejt at du løfter din hest troede kun det var Pippi ;b

• #8   5. apr 2013 held og lykke frem over!

Kommentér på:
Løfte eller ikke løfte kanin ud af buret?

Annonce