Løfte eller ikke løfte kanin ud af buret? Løfte eller ikke løfte kanin ud af buret?
Hej kanin-elskere
Jeg har haft kanin før og har lige fået en igen - en unge.
Jeg har læst og læst på nettet for vil den lille herre det allerbedste.- men der er altså delte meninger om at løfte kaniner?
Her er lidt forskelliget info jeg har læst/hørt - hvad er jeres erfaring??
Man skal ikke løfte den ud af buret da det er dens territorium?
Man skal sidde med kaninen hver dag for den bliver tam?
Man skal øve kaninen i at blive løftet flere gange om dagen?
Unger skal være i hænder hver dag for at blive tamme?
Han er 10 uger i dag og så kan man begynde at sele-træne. Men det vil/kan jeg ikke før han synes det er nogenlunde at være oppe ved mig.
Han kan godt vade rundt på mig/os (i sofaen) og er generelt meget nysgerrig. Men han sidder ikke i længere tid og lader sig nusse.
Håber i har nogle indput og erfaringer der kan hjælpe (:
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 204
Selvfølgelig bliver kaniner mere trygge ved dig jo mere de er i hænder, men der er en grænse. Jeg syntes du skal finde en balance der passer til dig og din kanin. En stor del af det afhænger også af kaninens personlighed. Pas på med at overskride kaninens personlige grænse for kontakt, for så gider den slet ikke komme tæt på dig igen
jun 2010
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 140
Jeg har givet dem omsorg mange timer om dagen siden ejg fik dem (de er inde kaniner) jeg har aldrig oplevet problemer med at løfte dem op! Så du skal bare nusse en masse med dem, leg og træn dem! Snak til dem som en hund
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Han virker meget tam, nysgerrig, kontaktsøgende og kommer hen og hopper på os når vi sætter os ned på gulvet til ham. - så måske er han ikke en "løfte kanin".
Han er jo stadig ny og unge så må prøve mig frem - vil bare ikke "skade" ham. Og ja han er også huskanin og får opmærksomhed hele tiden - når han vil(;
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Han siges at være løftet på som lille. Men han synes godt nok ikke det er super fedt - men han bliver ikke skræmt helt af det, for når han er hoppet ned går der ikke længe før han hopper hen til mig igen (:
Vil synes det er rigtig rart hvis han kunne vendes til det til når det er NØDVENDIGT ikke mindst - tænker også det kan være fordi han er en rigtig livlig unge der har sine egne meninger! (;
Btw sejt at du løfter din hest troede kun det var Pippi ;b
jun 2010
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 140
Løfte eller ikke løfte kanin ud af buret?