Drægtig eller hvad? Drægtig eller hvad?
Hej alle i kloge kaninhoveder!:)
Jeg har en hankanin på 6 måneder og en hun kanin på 6 måneder.
Min hankanin blev kastreret for 3 uger siden men for en uge siden tog jeg ham på fersk gerning i at parre min hunkanin. Noget han aldrig har prøvet på før- og hvilket jo er mærkeligt når han ingen kugler har????
Det gik meget hurtigt og han faldt ned på siden..
Den sidste uges tid er min hunkanin blevet dobbelt størrelse, spiser 3 gange så meget har fået små dievorter.... Så er det vel sikkert at hun er gravid?? Jeg synes bare hun er lidt for ung endnu men hun er heldigvis dobbelt størrelse af ham(han er en meget lille hermelin)
Dagene efter parringen blødte hun og det virkede en smule voldsomt? Hendes urin lugter meget dårligt og hun piver højt hvis jeg tager hånden ned i hendes bur. Ellers virker hun glad og er meget ivrig når jeg fodrer hende.
Hvad så nu? Skal de helst gå sammen? Skal jeg tage hende til dyrlægen? Mon hun er gravid? Må jeg løfte hende?(har ikke turde i frygt for at klemme noget!)
Jeg har brug for nogle gode råd for jeg havde bestemt ikke planlagt unger. Men min kastrerede han havde andre planer!
Mvh Anne.
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
Btw, så skil dem fra hinanden nu
jan 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hun spiser alt hvad jeg giver hende og tømmer sin madskål med fodder hver dag. Kan snildt spise 350 g broccoli og 5 gulerødder på et par timer og så en masse spinatblade og spidskål senere..
Mens min hankanin nærmest ikke gider spise. Han spiser aldrig op!
Er det noget jeg kan gøre optil fødslen? Er det et problem at hun er så ung?
Hvordan ved man om hun er gravid?
Drægtig eller hvad?