{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

Grund til bekymring? {{forumTopicSubject}}

Hej GG
Jeg står og skal på ferie i påsken, hvor jeg har fået min mor og søster til at kigge efter dyrene, igår fandt jeg så ud af, at de skal ud i min mors sommerhus, hvor jeg så vil være nød til at tage dem derud, det er også findt nok hvad Musse (hamster) angår.

Men kan godt blive bekymret for Basse, min kanin, da han ikke kender dem, (andet end at han har hilst på min søster 2 gange og den mindste søster på 5, 3-4 gange), og skal ud et fremmed sted i 3-4 dage.

Det jeg er bekymret for er hans reaktion på at blive flyttet og om han så måske derfor ikke kommer ud af sit bur, da han ikke bryder sig ret meget om selen, og i forvejen kan være svær at få fadt i på gulvet.

Min søster er vandt til at håndtere kaniner, da hendes far opdrætter dem og hun derfor stort set altid selv har haft en eller flere.

Så vil høre om der nogen grund til at være bekymret?
Og evt. nogen måde at gøre transportingen mindre skræmmende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grund til bekymring?
  • #1   17. mar 2013 Din kanin kan selvfølgelig godt blive stresset, det gør de fleste, hvis de bliver transporteret hen et nyt sted. Jeg ved ikke om du skal være bekymret. Hvis de andre godt kan tage sig rigtig godt af ham, kan jeg ikke se nogen problemer i det, som sådan. Men ingen dyr bryder sig om at blive forflyttet flere gange.
    Den skal have en masse ro, lige når den er kommet derud, for at vænne sig til stedet. Man må helst ikke stresse rundt om den.
    Transport kasse med et håndklæde eller andet den kan putte sig i smiley Det kan mine kaniner i hvert fald godt lide, de falder til ro, når de får noget at putte sig i. Men kan ikke svare på din kanins vegne smiley Jeg ville gøre det sådan. smiley

• #2   17. mar 2013 Tænkte nemlig også stress eller noget lignende, det blev han da jeg overtog ham i oktober, og det var kun en køretur på 5 minutter, men denne gang er det en halv times kørsel.
    Så hvis jeg fortæller at de ikke skal komme for meget til ham til at starte med, så burde det gå altsammen?!
    Musse er mere eller mindre ligeglad, (overtog jeg også i oktober) den opførte sig som om den hele tiden havde boet her.
    (dermed ikke sagt, den ikke kan få stress af det)

Det tror jeg, jeg vil gøre. Tak for svaret smiley

• #3   17. mar 2013 Kan man egentlig godt bruge en transportboks til katte, til en kanin eller bliver den for stor?

• #4   17. mar 2013 Hmm, det kommer an på hvordan han har det med at være i noget stort når han skal transporteres. Det er lidt forskelligt. En af mine kaniner kan bedst lide en lille en, da den føler sig mere tryg. smiley Men du kan jo prøve og sætte ham ind og se hvordan han reagerer smiley Jeg ville ikke selv mene at det er det helt store problem smiley
    Tror godt han kan være i den. smiley

• #5   17. mar 2013 Da jeg fik ham hjem var han i sit bur.
    Vil prøve at sætte ham ind i den og se hvordan han tager det. smiley
    Han skulle gerne kunne være i den, han er "kun" en lille hermeliner.
    Og tak igen smiley

• #6   17. mar 2013 Hehe okay smiley Ja de er også kendt for at være meget nervøse. Men er sikker på det nok skal gå smiley
    Det var så lidt .. smiley

Kommentér på:
Grund til bekymring?

Annonce