{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Adfærd - marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået to hunmarsvin hjem, men jeg er allerede lidt bekymret over deres adfærd. De er "søskende" dog fra hver deres kuld. Den ene er ca. 3 måneder, og den anden er ca. 5 måneder. De er sat i samme bur, som er forholdsvis stort - hos tidligere ejer gik de i et afspærret hjørne i en stald sammen med de andre unger fra begge kuld. Faren gik i en ekstra lille indhegning ved siden af - moren var død.

Det der bekymrer mig er, at jeg her til aften hørte nogle små hvin/skrig (ikke voldsomt) fra den mindste hun. Da de begyndte at begive sig ud fra deres skjul, lagde jeg mærke til, at den største hun var efter den lille. Jeg hørte de små hvin/skrig inde fra skjulet. Bør jeg være bekymret?

Jeg har læst, at hunnerne har mere temperament end hannerne og har brug for at finde ud af, hvem der bestemmer. Hvis dette er tilfældet hos mine, skal jeg så bare vente og se og evt. skille dem ad, hvis det bliver for voldsomt? Eller har jeg slet ingen grund til bekymring?

Andre observationer er, at den lille hun meget gerne vil gemme sig bag den store og kravler lidt rundt på hende i forsøget.

Håber der er nogen, som kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd - marsvin
Kommentér på:
Adfærd - marsvin

Annonce