God Ændring i adfærd, marsvin {{forumTopicSubject}}
Jeg har Saga på snart 3 år.
Hun har siden unge været meget sky og angst, og har ikke formået at gøre hende tam.
Hun var strid en overgang, overfaldt ofte de andre grise, det var ret slemt til sidst, anede ikke mine levende råd og var knust til sidst.
Men så stoppede hun adfærden lige så pludselig som den var kommet. Og nej hun fejlede ikke noget.
Jeg har accepteret at hun er lidt speciel, og lod hende passe sig selv og forsøgte ikke længere at håndtere hende, andet end når hun sku tjekkes og klippes negle 1 gang i ugen.
Vi flyttede så i november i hus.
De har fået en lille "stald" så væk med buret, og der er bygget udeanlæg til om sommeren.
Og hun har ændret sig så meget.
Fra at være sky og angst, er hun nu stadig lidt sky, som jeg tror hun altid vil være, men også blevet meget nysgerrig, kommer hen og skal se hvad man laver og undersøge det:)
Jeg er så glad for at se den udvikling og jeg kan jo så konstatere at livet i et bur absolut ikke er noget hun kunne klare og hendes opførsel har været pga af det.
Og buret var ellers et kæmpe et, da jeg går op i at de skal have meget plads og hver deres hule, men det var åbenbart ikke hende..
Men her er igen et eksempel på at de alle har hver deres personlighed, og at de trivedes på forskellige vilkår.
Flere ville ha aflivet hende, men det kunne jeg bestemt ikke.
Hun er bare lidt mere speciel, men hvorfor sku hun aflives for det??
Lige et nyt billede af min specielle pige, hvis liv er blevet meget bedre
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
- Jeg ville heller ikke kunne nænne at aflive hende. Og ja de har alle hver deres personlighed.. Det har mine små hamstere og ørkenrotter også.. Folk der ikke har et hjerte for de små dyr forstår det bare ikke helt..
sep 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 4 Emner: 11 Svar: 99
Jeg købte to marsvin i en dyrehandel for lidt et halvt års tid siden. De havde de SÅ skidt, og jeg kunne altså ikke nænne det, selvom jeg egentlig skulle købe fra en opdrætter...
De er begge voksne, og bare det at jeg bevægede mig lidt i stolen, fik dem til at fare rundt i buret og brumme. Den ene af dem har været virkelig svær at gøre tam, og når jeg havde ham ud brummede han konstant og havde kæmpe øjne. Så i de første 4 måneder var han pakket ind i et håndklæde og spiste gulerod mens han var ude. Det var det eneste der fungerede. Men pludselig ændrede han sig fuldstændig og det gik frem ad. Så i dag har jeg to helt tamme, glade og meget kælne marsvin
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Gnavere: 8 Emner: 88 Svar: 310
God Ændring i adfærd, marsvin