{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

marsvin alene {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde der netop har anskaffet sig ET marsvin jeg påpegede som det første ayt han IKKE måtte gå alene men det mente hun da bestemt han måtte selvom jeg kom med mange argumenter, så er vi i den dyrehandel hvor hun har købt hendes lille gris og kom godt op at diskutere med ejeren af forretningen da hun hårdnakket påstår at marsvin da selvfølgelig gerne måtte gå alene og jeg simpelthen blev så hidsig over at hun står som rådgiver overfor førstegangs dyreejere..

men nu vil jeg bede jer om at komme med argumenter, meninger osv. om marsvin alene så jeg kan vise det til hende så hendes stakkels mut ikke skal gå alene

mvh. Christinna

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvin alene
  • #1   7. jan 2013 du kan jo altid henvise til www.marsvineklub.dk

Men for en del år tilbage var der nogen der fik nærstuderet marsvin, og konkluderede at de på mange områder har en del tilfælles med heste - både med fordøjelsen og med den sociale struktur... og de fleste har jo så fanget at heste ikke bør gå alene.

• #2   7. jan 2013 tak smiley venter lige på flere kommentarer så viser jeg det til min veninde smiley men ufatteligt at en ejer af en dyrehandel kan stå og påstå at de må gå alene, men heller ikke ligefrem fordi deres dyr har det særlig godt hun har 5-6 medium størrelse skægagamer i et lille terrarie og det samme med kamælionerne og rotter alene... ja jeg stiller mig uforstående overfor hvordan man kan drive forretning på den måde uden nogen form for interesse dyrenes ve og vel

• #3   7. jan 2013 Uh, jamen jeg synes jo sådan set, det er såre simpelt: Marsvinet er fra naturens side et flokdyr og bør derfor ikke holdes alene. Så snart, man har oplevet 2 marsvin sammen, ved man bare, at det er det rigtige. smiley

Hvad er din venindes argument for IKKE at ville have marsvin nummer to?

• #4   7. jan 2013 jamen hun har intet argument hun har slet ikke forstand på hold af dyr, og så stoler hun på hende loven i forhandleren, havde overbevist hende om en bur kammerat til hendes mut lige indtil hende klovnen sagde at de da gerne måtte gå alene, jeg er bare lidt frustreret over at hun rådgiver på en så forkert måde

• #5   7. jan 2013 Det er bestemt også noget møg, at dyrehandleren siger, det er ok at lade marsvinet gå alene. For det er det bestemt ikke. Du kan fortælle din veninde, at nogle marsvin faktisk bliver så deprimerede over at gå alene, at de dør af det - især hvis der er tale om en lille baby, som oven i købet også lige er taget fra sin mor.

• #6   7. jan 2013 Prøv at forklar hende dette : Du bliver sat i et værelse for dig selv. Ingen kontakt til andre mennesker, du er helt alene, kan ikke se, snakke eller høre andre mennesker. Jo nogle gange kommer der en giraf og giver dig frisk vand og mad, og nogle gange tager giraffen dig også op. Men ville du ikke blive skør af aldrig nogensinde at møde andre mennesker?

• #7   7. jan 2013 Marsvin er fra naturens side et flokdyr og har sociale behov. Derudover bruger marsvin hinanden til at kigge efter rovdyr. Altså til beskyttelse og overlevelse.

Et marsvin som bor alene har ikke en ven så de kan passe på hinanden. Derfor vil marsvinet være meget mere på vagt overfor rovdyr og vil derfor være mere sky, stresset og bange.

Og inden hun undskylder med "jamen dette er ikke naturen. Det er et bur hvor der ikke kan komme rovdyr ind", så sig til hende at marsvin ved ikke at de er i 100% sikkerhed i deres bur. De lytter til deres instinkter som fortæller at de skal holde øje med fare og passe på - også selvom de er i et bur.

• #9   7. jan 2013 Taak Tasse smiley

• #10   8. jan 2013 Det skulle gerne være et krav fra 1. januar, at dyrehandlerne skal sende en pasningsvejledning med, når de sælger dyr, og i den for marsvin skulle der forhåbentligt gerne stå, at de ikke bør gå alene. Så det vil være lidt tåbeligt, at en dyrehandler står og rådgiver til det modsatte af, hvad den pasningsvejledning de SKAL sende med, siger.

• #11   8. jan 2013 Jeg ville ikke sætte mine håb op angående pasnings vejledningen.
    I den for kaniner står der at kaniner er flokdyr og gnavere...

Jeg tror desværre stadig dyrehandlere vil fejl informere - også gennem deres pasnings vejledning.

• #12   8. jan 2013 I pasningsvejledningen fra Dyrenes Beskyttelse står der at marsvin er flokdyr, men godt kan gå alene hvis de bliver kælet med dagligt. Suk...

• #13   8. jan 2013 C S: Det er den gamle pasningsvejledning. Der skulle gerne komme en ny meget snart, som dyrehandlerne er tvunget til at sende med, når de sælger et dyr. Den er udarbejdet af Dansk Marsvineklub, så jeg har forventninger til, at den forhåbentligt ikke er helt skidt.

Kommentér på:
marsvin alene

Annonce