1.734 visninger
|
Oprettet:
juice til Marsvin! {{forumTopicSubject}}
Hej sad og kiggede på nogle ting til marsvin da, jeg faldt over en artikel som lød: Marsvin ville have godt af at få lidt appelsinjuice eller andre former for juice i deres drikke vand.
Da jeg havde læst tænkte jeg bare den der har skrevet dette må da ikke vide særlig meget om marsvin
Hvad tænker i??
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Som udgangspunkt ville jeg ikke gi mine marsvin juice - der er alt for meget sukker i.
Jeg har en enkelt gang givet en gris tranebærjuice som hjælp oveni Baytrill til at bekæmpe blærebetændelse.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Jeg har dog brugt det lidt ved syge dyr, som en form for booster, fordi der jo trods alt er lidt næring m.m. i en god økologisk juice, når man alligevel har stået og skulle tvinge væske i dyrene.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Vil man drikke juice for vitaminernes skyld skal man købe dem hvor der står "IKKE fra koncentrat" eller "friskpresset" eller lign.... hvor det er tydeligt at frugten er blevet presset og så tappet direkte på kartonner.... den koster så typisk også 20kr literen, men det er penge godt givet ud, for dem fra koncentrat er ikke sundere end saftevand...
Annanasjuice skulle være godt imod forstoppelse ved kaniner, især hvis den er forstoppet pga fældning (pelsophobning, den slikker sig jo), men ellers ser jeg ingen grund til at give dyrene juice...
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Jeg kan ikke selv tåle juice pga. alle de der tilsætningsstoffer.. Jeg drikker en gang i mellem det der er friskpresset, eller ikke fra koncentrat, men kun hvis jeg er helt flad på energi, det er faktisk heller ikke ret sundt.. Og vil heller ikke anbefale det, medmindre dyrene er syge og har brug for et energiboost..
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
mar 2015
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
Men jeg sidder lige nu med en appelsin juice og ingredienserne i den er:
Energi: 41 kcal
Fedt: 0,1 g
Kulhydrat: 9,5 g
Sukker 9,3 g
Protein: 0,6 g
Salt 0,5 g
Og der er altså kun 250 ml appelsinjuice... Jeg ville i hvertfald ikke give mine marsvin appelsinjuice.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
juice til Marsvin!