{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Fødslen gik galt (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Øv øv og atter øv. Min søde Begonia har født 5 døde unger. 1 meget lille og 4 meget store. Jeg ved ikke helt hvad der er gået galt, og det skete selvfølgelig om natten så var ikke til stede. Der har hele tiden været liv i maven.

Hun havde taget hinderne af, så tror det har været for meget for en førstegangs mor. Intet tyder på at hun har fejlet noget da hun ikke har haft en underlig opførelse og hun har/og spiser og drikker stadig som altid.

Øv, det er bare rigtig trist smiley
Ville i, efter en pause selvfølgelig, parre hende igen? Eller er det for dumt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødslen gik galt (marsvin)
  • #2   20. aug 2012 Er rigtig glad for at der ikke skete noget med hende.

• #3   20. aug 2012 Hvis man er nervøs for, at der skal ske noget med moderen, så skal man aldrig sætte den i avl.
    Jeg mistede en mor og 5 unger for lidt over en uge siden fordi fødslen gik galt.

• #4   20. aug 2012 Måske er det bare mig, men er man ikke lidt nervøs? Jeg ved det kan ske og har det med som en del af mine overvejelse. Det er jo ikke sådan at jeg hver dag går og frygter det sker, men det er da ikke det man ønsker smiley

• #5   20. aug 2012 Jeg har en hun, der tabte sit første kuld, men der var hun kun halvvejs i drægtighedsperioden, jeg gav hende en pause på et par måneder til at komme sig og så prøvede jeg igen og sagde til mig selv at hvis det gik galt igen, ville jeg stoppe med at bruge hende, hun fødte 4 velskabte unger, men jeg vurderede også at hun nok var blevet for stresset første gang og fokuserede meget på at det ikke gik sådan med hende 2. gang og jeg tror ikke jeg ville have brugt hende igen, hvis hun havde født dødsfødte unger i slutningen af drægtighedsperioden, man risikere som cavy cats også skriver om, at miste mutte mor også!

• #6   20. aug 2012 Det er også det jeg tænker, altså at jeg kan miste hende. Men jeg tænker også om kuldet var for stort? Men hun kommer til tjek hos dyrlægen og så snakker jeg med hende om det smiley

• #7   20. aug 2012 Det er også det jeg tænker, altså at jeg kan miste hende. Men jeg tænker også om kuldet var for stort? Men hun kommer til tjek hos dyrlægen og så snakker jeg med hende om det smiley

• #8   20. aug 2012 Øv øv hvor trist smiley
    - Men godt at mutte'mor har det godt!

• #9   20. aug 2012 1. gang sådan noget sker, kan det være alt muligt, og jeg ville ikke være bleg for at sætte en sådan hun i avl i gen (art underordnet).

Sker det igen efterfølgende, ville jeg stoppe avlen.

• #10   20. aug 2012 det kan være alt fra at hun har været stresset, til ungerne har været for lang tid om at komme ud der har været galt.

det er ikke til at spå om hvorfor der kommer dødfødte unger. Nogle gange kommer der en ganske få gange kommer der et helt kuld hvor det går skidt.

Det er desværre sådan det en gang i mellem er.

Hvis eller moren klarede sig fint efter fødslen og er fin igen. Så ville jeg lige tjekke hendes vægt, og når den ellers er ok, og hun ellers har det godt så ser jeg ingen grund til hvorfor hun ikke skulle kunne komme til han igen inden så længe.

• #11   21. aug 2012 Hvor gammel er hun?

• #12   21. aug 2012 fra 2011 det er en skildpadde fra Annette, kan jeg se i ts's profil

• #13   21. aug 2012 Sortfod: Ja, det giver ikke så meget. Hun kan jo være fra December 2011 eller fra Maj 2011. Jeg tænker mere, at hvis hun feks er fra December 2011, så er hun kun 9 mdr nu, og nogle unge førstegangsfødende kan være ret forvirrede og måske ikke helt mentalt klar til unger i den alder og det kan evt. være det, der er gået galt her.

Anja P: Jeg læste i Begonias profil, at du havde sat hende sammen med Choko og regnede med chokoladefarvede unger. Det skal du nok ikke regne med, for der er ikke ret stor chance for, at hun bærer chokolade. Så du skal nok regne med sort/gylden/hvide unger smiley

• #14   21. aug 2012 Sortfod: mutte-mor har det helt fint, og jeg holder selvfølgelig øje med vægt og form smiley Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg kuldet har været for stort for hende. Men tjekker lige op med dyrlægen, Anette, og set hvad hun siger smiley

Cavy: hun var 8 mdr. da hun blev sat sammen med ham og det var d. 21 april. Det med farven, satser ikke på at der kun kommer chokolade, men synes det kunne være skønt da jeg elsker farven. Det er Choko's far der er bærer smiley

• #15   21. aug 2012 Ja, men hvis ikke hunnen bærer chokolade også, så får du ingen chokolade unger.

• #16   21. aug 2012 kuldet var ikke MEGET stort, så det er ikke derfor hvis hele banden er døde... 6+ unger er et stort kuld, 1-5 er normalt. Det højeste jeg har oplevet selv var 7 unger som alle var omkring 80 eller derover ved fødsel. To var døde, nok pga hun var førstegangs: hun var blevet forvirret og havde ikke fået pakket dem hurtigt nok ud... de så i hvert fald helt normale ud de døde også. Det højeste jeg kender til ved en opdrætter jeg kender var ti unger... men der var så også flere af dem der var meget små og døde...
    Jeg hælder mest til hun har været nervøs og måske blevet forstyrret af lyde så hun ikke har pakket dem hurtigt nok ud til de kunne komme i gang med at trække vejret.

• #17   21. aug 2012 Cavy cats - Det kan bæres langt ude jo smiley Har lige fået 4 unger, 3 sorte og 1 chokolade efter en ren ensfarvet sort og en ensfarvet chokolade smiley

• #18   21. aug 2012 Silke: Ja, det er jeg godt klar over. Og der er faktisk en del ensfarvede sorte der er Bb, så det er ikke underligt, hvis du har fået chokolade fra en ensfarvet sort. Men man ser meget sjældent chokolade blandet ind i skildpadde og hvid linierne, specielt ikke dem der er så gamle at de går tilbage til Warmings, fordi de er avlet skildpadde og hvid på skildpadde og hvid i rigtig mange generationer.

• #19   21. aug 2012 Det er nok mere sandsynligt at der kommer blå ud når der er tale om en hun fra Creutzbergs end at der kommer chokolade ud.

Kommentér på:
Fødslen gik galt (marsvin)

Annonce