{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Perfekt og meget heldig timing {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude og fodre mine flaskebabyer her 00.20 inden jeg ville i seng og da jeg bagefter lige stod og gav Slam Bam en godnat godbid, gik en hun, som min avlspartner har haft til parring her, i fødsel. Så jeg tænkte yay, jeg får lov at opleve en fødsel og satte mig ned og ville kigge på. Der kom et hoved til syne og jeg ventede... og ventede... og ventede... Og der skete bare ikke mere.
Så jeg måtte hive hende ud på et håndklæde på en stol og hjælpe hende med fødslen, hun havde både brug for at jeg hjalp med at trække babyerne ud og pakke dem ud og hjalp hende med at stimulere veer indimellem at hun fødte babyer.
Men medmindre der sker et eller andet her efterfølgende, så er fødslen vel overstået. Jeg kan ikke få fat i min avlspartner, hun plejer ellers ikke at være gået i seng endnu, men det er hun nok for en sjælden gangs skyld, så hun vågner op til en masse paniske sms'er.
Hunnen gemte på 5 babyer, 2 døde, men det lykkedes mig at få 3 ud i live.
De to døde var 2 chokolade sheltie piger, lidt ærgeligt.
Det morsomme er, at de tre levende har krøller (mor er sheltie fra en opdrætter, der ikke avler krøller) smiley
En texel han, en merino han og en merino hun.

Men shit, jeg priser mig lykkelig for den fantastiske timing, at jeg bestemte mig for at fodre flaskebabyer på lige netop det tidspunkt. Det kunne være gået rent galt.
Mor og babyer har fået lidt fred til lige at finde hinanden og mor har fået en gulerod og så går jeg lige ud og tjekker hende senere inden jeg går i seng.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Perfekt og meget heldig timing
  • #1   7. aug 2010 Det var da godt du lige gik ud på det tidspunkt smiley

• #2   7. aug 2010 ja det er godt nok heldigt smiley men super godt!

• #3   7. aug 2010 Mor og babyer har det stadig godt her til morgen smiley
    Hun er lidt træt, men det er der ikke noget at sige til, det var en lang og hård fødsel for hende. Specielt den døde sheltie på 140 gram tog en krig at få ud. Hun fik skubbet hovedet ud og jeg forsøgte at få fat og fik så hevet hul på fosterhinden, fordi det er lidt nemmere hvis man kan få fat i tænderne. Derefter smuttede den så op igen og jeg måtte sidde og massere hende til veer for at få den skubbet ud igen, så jeg kunne få fat.

Hunnen er en sheltie hun, den har to sheltieforældre, men min avlspartner krydsede fingre for, at den bar krøller, fordi dens mor gjorde. Så håber hun er tilfreds med at få 3 krøllede babyer, selvom det ikke lykkedes mig at rede alle de 5 babyer smiley

• #4   7. aug 2010 Det var godt nok heldigt at du var der på det tidspunkt. tillykke med de 3 små bebser ærveligt med de 2 andre.

Kommentér på:
Perfekt og meget heldig timing

Annonce