{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Kanin vil ikke spise hø. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg har den her skønne kanin på 10 år, som på det seneste ikke har villet spise sit hø. Jeg har efterhånden prøvet alt, både lagt det i bunden af buret, bundet en tot sammen og hængt det op, lagt det i høhækken, skåret ned på hans pillefoder, skiftet hø, osv. Intet hjælper!
Det er ikke fordi jeg vil tvinge ham til at spise det, men eftersom han har tendens til dårlig mave, er det godt at få nogle fibre derned i.
Han spiser ellers helt normalt og med god appetit. Han er på græs hver dag, her i læseferien er det en time om formiddagen, og en time om aften. Han får gulerødder, en lille smule havregryn til at holde maven i orden, og så sit pillefoder.

Er der nogen af jer der har et godt råd eller to, så han måske vil begynde at spise det igen?

På forhånd tak, og god aften til jer alle! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin vil ikke spise hø.
  • #2   7. jun 2012 Det kan selvfølgelig godt passe (; Så kan det godt være jeg bare skal droppe høet indtil vinter - Nogen der ved om hø kan holde sig ordentligt indtil vinter igen, hvis det bare er opbevaret tørt? smiley

• #4   8. jun 2012 ja hø kan godt holde sig, men falder i foderværdi efter et års tid. jeg ville lige åbne munden på den og chekke tænderne, om de skulle være blevet for lange. eller ville jeg droppe høet ind til vinter, ingen af mine få hø mere, de får græs og urter som jeg plukker udenfor. ingen grund til at give dem kedelig og tørt mad om sommeren, når alting buner af lækker kanin mad.

• #5   8. jun 2012 jeg har sat mine på græs. Også får de en håndfuld lucerne og masser af mælkebøtter!

• #6   8. jun 2012 Maria; Super, så gemmer jeg det til vinter smiley Hvis jeg havde tænkt mig lidt om, ville jeg nok have vidst det - vi har et par høballer til at stå ude ved hestene, som vidst også er over et år gamle..

Sanne; Der er intet med hans tænder, som sagt spiser han ellers helt normalt, høet gider han bare ikke smiley

Tror måske jeg skal prøve at have fat i noget lucerne, har læst så meget godt om det - Er det bare helt almindelig lucerne, som man også kan bruge til hestene?

• #8   9. jun 2012 i skal være meget forsigtige med det lucerne som man foder heste med, meget af det er der olie i eller mellasse og ingen af delene er særlig gode for kaniner. men lucerne vosker lige udenfor så find det dog i frisk form i stedetfor tørt

• #9   12. jun 2012 ja smiley

Kommentér på:
Kanin vil ikke spise hø.

Annonce