Kanin vil ikke spise hø. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har den her skønne kanin på 10 år, som på det seneste ikke har villet spise sit hø. Jeg har efterhånden prøvet alt, både lagt det i bunden af buret, bundet en tot sammen og hængt det op, lagt det i høhækken, skåret ned på hans pillefoder, skiftet hø, osv. Intet hjælper!
Det er ikke fordi jeg vil tvinge ham til at spise det, men eftersom han har tendens til dårlig mave, er det godt at få nogle fibre derned i.
Han spiser ellers helt normalt og med god appetit. Han er på græs hver dag, her i læseferien er det en time om formiddagen, og en time om aften. Han får gulerødder, en lille smule havregryn til at holde maven i orden, og så sit pillefoder.
Er der nogen af jer der har et godt råd eller to, så han måske vil begynde at spise det igen?
På forhånd tak, og god aften til jer alle!
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 44
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 54
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 44
Sanne; Der er intet med hans tænder, som sagt spiser han ellers helt normalt, høet gider han bare ikke
Tror måske jeg skal prøve at have fat i noget lucerne, har læst så meget godt om det - Er det bare helt almindelig lucerne, som man også kan bruge til hestene?
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 54
Kanin vil ikke spise hø.