Kanin vil ikke spise {{forumTopicSubject}}
Godmorgen GG
Inden jeg går helt i panik, håber jeg lige i kan hjælpe mig med et par kloge ord.
Min kanin er her til morgen ret sløv, han plejer altid at fare frem og tilbage når jeg kommer med mad, men han har ikke rørt sig ret meget i dag, og har slet ikke rørt sin mad.
Jeg har haft ham oppe, og tjekket ører, øjne, næse, ben, pels og det hele virker fint. Det ser ikke ud som om der er noget der gør ondt på ham, og han kan sagtens gå og hoppe rundt, men han hopper ikke ret langt før han ligger sig ned.
Han har både hø og halm i sit bur, men han spiser normalt ikke ret meget af det. Han har også vand, og har drukket ca. det han plejer, selvom han dog heller ikke er en kanin der drikker særlig meget vand.
Han får kaninpiller og lidt grønt om morgenen, og lidt grønt igen om aftenen. Han får aldrig særlig meget grønt, så jeg tvivler på at det kan være det. Men det er noget med at salat ikke er godt i store og det fik han en lille smule af i går - kan det være det? Og hvad kan jeg eventuelt gøre?
Er der ellers andre ting jeg kan gøre?
Jeg har prøvet at vifte ham om næsen med lækre ting, men det duer ikke.
Hvis det ikke bliver bedre må jeg jo et smut til dyrlægen, men jeg ville lige høre om der var andre der har prøvet det samme, så jeg kan finde ud af hvad det er der er med ham.
Hilsen Amanda.
jul 2011
Følger: 86 Følgere: 106 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 9 Emner: 41 Svar: 281
Jeg tror ikke det er tandspidser, han har altid noget at slibe dem på, som papkasser, masser af grene, gnavelegetøj osv. og han bruger det flittigt.
Han var også helt frisk i går aftes, og har spist helt som han plejer de sidste par dage.
Men jeg tjekker det lige alligevel.
apr 2010
jul 2011
Følger: 86 Følgere: 106 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
apr 2010
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 204
apr 2010
Dyrlægen var også inde på at det kan være noget med tænderne, og jeg har googlet lidt på det, så det er det nok - der er ikke nogle giftige planter eller andet farligt han er kommet i nærheden af, han går alene og det er derfor ikke fra slåskamp, hans afføring er fast, og det er kommet meget pludselig. Jeg aner ikke lige, hvad det ellers skulle være..
apr 2010
Hans tænder var fine, hans fødder var fine og han havde ikke besvær med at gå eller med balancen, hun kunne ikke mærke hårboller eller hård mave.
Han fik en indsprøjtning og noget olie, som skulle sætte skub i maven og samtidig give ham lidt appetit. Så har jeg fået noget medicin han skal have en gang om dagen, de næste 10 dage.
Da jeg kom hjem hoppede han lige en runde i buret, så han virker allerede mere frisk. Han har også gumlet lidt på sit halm, så det ser heldigvis ud til at han er ved at have det godt igen.
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
Kanin vil ikke spise