kanin vil ikke springe?? {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en kanin som vel er godt omkring de 9 måneder, men problemet er at jeg gerne vil lære hende at springe, men hun skal først være selevant! men nå jeg tager selen på hende og tager hende med ud så sidder hun bare og kigger?? hun hopper lige lidt (husker at rose hende ekstra meget!!) men jeg vil ikke stoppe hende (for at lære stopsignalet) når hun nu er igang?? hvad skal jeg gøre og når jeg prøver at lære hende drejesignalet så stopper hun og sidder der igen?? har siddet der over i ca. 30 minutter hvor hun bare sidder stille?? hvad skal jeg gøre?? skal jeg sætte nogle spring op i deres "stald" hvor hun er vant til at være/ det sted hvor de stod inden de blev flyttet?? hjælp mig gerne??
mvh Maria
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
- Er den avlet til hop? Har forrige ejer givet det indtryk, at den vil egne sig godt til hop? Ved du, hvad det kræver som ejer, at træne en kanin til hop?
Enhver kanin kan få sele på, men det gør dem jo ikke til hopkaniner - Ligesom enhver kanin, der kan sættes foran en dommer, jo nødvendigvis ikke er en udstillingskanin
Jeg synes, du skal gøre hvad din kanin rent faktisk kan, og ikke være skuffet over, at den ikke gør det, du havde sat næsen op efter
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jan 2014
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
jan 2014
jeg har prøvet at lokke hende med mad (inden hun fik eftermiddagsmad så hun var lidt sulten) men hun vil ikke har også prøvet at kilde hende osv men hun sidder bare der??
jul 2013
Følger: 10 Følgere: 5 Gnavere: 2 Emner: 13 Svar: 39
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Så begynd forfra og GLÆD dig sammen med din kanin - uden forhindringer - og først når kaninen trives med at bevæge sig i sele, kan du begynde med nogle små forhindringer. Så må det tage den tid, det tager.
kanin vil ikke springe??