{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

Sur kanin! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min hunkanin Minnie (blanding mellem løvehoved og hermelin) er utrolig sur og "aggressiv". Når jeg stikker hånden ind til hende, farer hun truende over i mod den og når jeg vil tage hende op, angriber hun mig.
Jeg har nu ikke haft hende oppe i over en uge, da hun simpelthen ikke vil tages op. Jeg er ret sikker på at det ikke har noget med brunst at gøre, da det har varet virkelig længe nu.
Synes det er synd at hun ikke har været ude af sit bur i lang tid, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Sidelågen er hele tiden åben, så hun kan bare hoppe ud når det passer hende, men det gør hun bare ikke..

Hvad skal jeg dog gøre? )-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur kanin!
  • #1   5. jun 2012 kunne der være en chance for hun er drægtig?? Passer meget godt med hun er argassiv og ikke vil ud af buret

• #2   5. jun 2012 Nej, der er ingen chance for at hun er drægtig, da hun ikke har været i nærheden af en hankanin.

• #3   5. jun 2012 Det samme var ved at ske med min gamle hunkanin, Cola.
    Når jeg gav hende mad, angreb hun mig. Når jeg havde hende oppe, bed hun mig over alt. Til sidst havde jeg blå mærker og sår. Nu har jeg hende ikke mere. Jeg kunne heller ikke finde ud af hvad der skete med hende. Men jeg tror hun har været ensom. Vi havde bare ikke muligheden for at give hende selskab, og til sidst var hun så aggressiv at jeg ikke turde give hende selskab af en anden kanin.
    Men som sagt.. måske er hun ensom?

• #4   5. jun 2012 kaniner bliver ikke ensomme. de har ikke noget imod at der er andre kaniner i nærhedden , men de mangler dem ikke hvis der ikke er.. måske har hun en fejl i hjernen, der er jo en del tvivlsom avl, eller produktion ville jeg kalde det, så måske hun bare ikke er helt rask. jeg ville give hende en mrd og hvis det ikke ændre sig, så ville hun blive til aftenmad herhjemme hvis det var en af mine.

• #5   5. jun 2012 Altså hun bider mig ikke på den måde, som du beskriver, men kan dog godt finde på at nappe ud efter mig, hvis jeg forsøger at tage hende op.
    Min lillesøster har et marsvin, som er i et bur lige ved siden af Minnie's bur. Og vores tidligere marsvin Rose, boede i det samme bur som Minnie i noget tid, men Minnie var meget efter Rose, så hun fik hurtigt sit eget bur.
    Så tror ikke hun har manglet eller mangler selskab..?

• #6   5. jun 2012 Sanne E: Førhen gik hun med en anden hunkanin, og der var hun den kæreste lille kanin. Da jeg fjernede den anden hunkanin fordi den skulle have unger, blev Cola aggressiv. Så jeg vil mene at hun blev ensom..

• #7   5. jun 2012 Cecilie: Men jeg ved det ikke. Har ikke set et lignende problem. (-:
    Men som Sanne siger, kunne der være indavl i.

• #8   5. jun 2012 Sanne E:
    Jeg tror da ikke det er en fejl i hjernen, da hun ikke har været på denne måde hele tiden?

• #9   5. jun 2012 en brist kan godt vise sig pludselig, men giv hende en mrd eller noget og se om det ændre sig..

brumbassen vil stadig sige at det ikke var ensomhed, men noget andet. der imod har du være heldig de ikke har skambidt hinanden, hvis du har haft dem gående sammen. men man kan jo tro på hvad man vil smiley

• #10   5. jun 2012 Tror du man kan få sådan noget undersøgt ved en dyrlæge?

• #11   5. jun 2012 en brist kan vise sig senere i livet

• #12   5. jun 2012 nej det kan man ikke. kun hvis det er en hjerne svulst eller sådan noget.. og det koster også en krig.. det er selvfølgelig op til dig, men jeg ville ikke ofre dyrelæge på sådan en kanin, jeg ville bare slagte den og få en middag ud af det, og så finde en sød kanin at kæle med i stedet for..
    men det er kun dig som kan bestemme hvad der skal ske

• #13   5. jun 2012 Jeg har lige slagtet en kanin da den var som i beskriver. Hverken dig eller kaninen har noget ud af at den bare sidder i et bur.

• #14   5. jun 2012 Det gjorde min kanin også, tit hjælper det at flytte den over i et andet bur ! smiley - ville squ aldrig aflive en kanin, heller ikke selvom den var aggressiv - Jeg solgte min, nu er det den kærligste kanin smiley

• #15   5. jun 2012 Heller at kanin gør gavn et andet sted (min fryser) end at den sidder i et bur resten af sine dage og glaner, men hey den diskussion har været oppe før smiley

• #16   5. jun 2012 Jeg kue aldrig finde på at sælge en kanin der er aggresiv. De syntes jeg er uansvarligt. Jeg afliver heller ikke dr pga temperment, jeg beholder dem, og giver dem kærlighed som de andre, bare er jeg lidt hårdere mød dem. Grænserne er lidt midre end de andre, men allers bliver de behanldet på samme måde.

• #17   5. jun 2012 kunne*

• #18   5. jun 2012 Man sælger ikke en aggressiv kanin, det ville jeg i hvert fald aldrig gøre, uanset hvordan og hvor slemt det var. Men sådan er man jo så forskellig.

Jeg sidder pt med en som er præcis som du beskriver, og hendes beslutning er desværre blevet truffet i dag, selvom den har været svær og ulidelig, men der er ingen anden udvej.
    Jeg ville ikke med god samvittighed kunne sende hende videre. Så kan du jo selv gætte dig til hvad hendes skæbne bliver

• #19   5. jun 2012 Jeg synes ikke det er uansvarligt, da han havde perioder, men det var fordi. Han ikke følte sig hjemme.

• #20   5. jun 2012 Som der skrives længere oppe, så er det noget JEG synes er uansarligt!
    Hvad andre gør, blander jeg mig ikke i, og er også ligeglad. Jeg vil bare ikke have det godt med at sende en aggressiv unge/voksen ud til en anden, som måske kan bøvle videre med den

• #21   5. jun 2012 Har prøvet at fjerne tremmerne fra buret nu, og så må jeg se om det ændrer noget. smiley

Kommentér på:
Sur kanin!

Annonce