1.847 visninger
|
Oprettet:
Dyrehandel med for små dyr (marsvin) {{forumTopicSubject}}
Heej GG
Da jeg var i en dyrehandel den anden dag i Ribe, var jeg inde og kigge hos deres marsvin, hvor jeg så:
Marsvine unger der hverken vejede 300 g eller var 4 uger, de gik rundt sammen med kaniner . Og har engang købt et hun marsvin derinde hvor de sagde at hun var 6 uger, og da jeg kom hjem og vejede hende, vejede hun kun 242 g .
Og kunne godt tænke mig at gøre noget ved det, men ved ikke helt hvorn .
Skal jeg bare ringe til dyrenes beskyttelse eller hvordan ?
Håber i kan hjælpe, på forhånd tak
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 1 Svar: 149
Og medlidenhedskøb duer ikke, så bliver de bekræftet i at de kan sælge dyrene og fortsætter..
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Gnavere: 13 Emner: 1 Svar: 4
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Gnavere: 4 Emner: 25 Svar: 231
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 9 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 29
Er der nogen der har startet en fornuftig dialog med dem ?
Måske er de ikke så velvidende og erfarne på området...
Det er på ingen måder en undskyldning, men måske ville de hilse en et par erfarne ord velkomne.
Send dem en mail hvis ikke man har lyst til konfrontationen og gør dem klar over at erfarne øjne våger over dem. Nogen gange får de "købmænd" jo bare lov til at passe sig selv... så måske kan en venlig ment løftet pegefinger få dem på rette spor.
Hilsen
Frederik
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Gnavere: 7 Svar: 10
sep 2010
sep 2010
Ved du godt hvem jeg snakker om ?
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 9 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 29
Desværre er der kommet alt for mange købmænd ind i den branche os ...
Er spændt på at hører forløbet ...
Frederik
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Gnavere: 8 Svar: 65
Men du kan gøre en ting Denice. Find ud af hvilken opdrætter dyrhandleren får sine dyr fra. Er personen medlem af DMK (Dansk Marsvine Klub,- det kan jeg undersøge for dig) kan der nemlig gøres noget for det er forbudt som reg. avler i DMK at sælge unger under 1 mdr og/eller 300 gram. Og så kan opdrætteren få en advarsel eller karantæne fra klubben fordi det er et stort brud på dyrevelfærd.
Dyrehandel med for små dyr (marsvin)