Marsvin i dyrehandel mm {{forumTopicSubject}}
Hej gg
Jeg har lige været i dyrehandleren, for og købe julegaver til mine dyr.
Jeg så et teddy marsvin inde i buret, og kom til og undre mig. Er teddy bare en pelstype, eller er det en race. Hvis det er en race er det så ens betydende med at den er renracet?
Desuden var der også et par kaniner. Den ene, var en blå kanin med manke, som så ud til og have det meget varmt. Jeg mærkede på dens øre, og det var virkelig varmt. Jeg spurgte så ekspidienten om hvornår de havde fået kabinerne hjem, og om de var vandt til og stå ude eller inde. Hun svarede at kaninen var kommet i dag, og var vandt til og stå ude.
Er det ikke lidt uansvarligt og rykke en kanin ind i denne tid?
Jeg syntes ærlig talt at det virker lidt dumt...
Hold en god tone tak;-)
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Nej man skal bestemt ikke rykke en kanin ind når den har været ude og slet ikke på denne årstid. De kan blive alvorlige syge og dø af det
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
Derudover er jeg enig med de andre. Dyrhandlere er i langt de færreste tilfælde søde ved deres dyr, og det er også grunden til at jeg aldrig kunne finde på at støtte deres salg af dyr af hverken den ene eller anden art. Er personligt af den holdning at dyrhandlere skulle forbydes at handle med levende dyr, og holde sig til at sælge udstyr og foder i stedet.
jan 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Gnavere: 2 Emner: 74 Svar: 802
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
Marsvin i dyrehandel mm