{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Marsvin i dyrehandel mm {{forumTopicSubject}}

Hej gg
Jeg har lige været i dyrehandleren, for og købe julegaver til mine dyr.
Jeg så et teddy marsvin inde i buret, og kom til og undre mig. Er teddy bare en pelstype, eller er det en race. Hvis det er en race er det så ens betydende med at den er renracet?

Desuden var der også et par kaniner. Den ene, var en blå kanin med manke, som så ud til og have det meget varmt. Jeg mærkede på dens øre, og det var virkelig varmt. Jeg spurgte så ekspidienten om hvornår de havde fået kabinerne hjem, og om de var vandt til og stå ude eller inde. Hun svarede at kaninen var kommet i dag, og var vandt til og stå ude.
Er det ikke lidt uansvarligt og rykke en kanin ind i denne tid?
Jeg syntes ærlig talt at det virker lidt dumt...

Hold en god tone tak;-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin i dyrehandel mm
  • #1   21. dec 2012 Har ikke andet af sige end at de fleste dyrhandlere ikke behander ddyrene ordenligt.
    Nej man skal bestemt ikke rykke en kanin ind når den har været ude og slet ikke på denne årstid. De kan blive alvorlige syge og dø af det

• #2   21. dec 2012 pauline at rykke en kanin der går ude ind er ikke nær så slemt som omvendt smiley men det bedste er en stille overgang

• #3   21. dec 2012 Teddy er både en race og en pelstype, men dyrene kan godt få teddylignende pels uden at være renracede teddy - dog vil den ikke kunne udstilles, da pelsen ruhed vil være mangelfuld. Derudover er alle dyr som ikke har stamtavle at betegne som kæledyr, da de ikke kan få racetavle uden at forældrene har tavle smiley

Derudover er jeg enig med de andre. Dyrhandlere er i langt de færreste tilfælde søde ved deres dyr, og det er også grunden til at jeg aldrig kunne finde på at støtte deres salg af dyr af hverken den ene eller anden art. Er personligt af den holdning at dyrhandlere skulle forbydes at handle med levende dyr, og holde sig til at sælge udstyr og foder i stedet.

• #4   21. dec 2012 Er osse enig omkring og rykke dyr ind på denne tid af året. Dog plejer jeg og være ret glad for den dyrehandel. De plejer og sælge gode ting til dyrene, og ved lidt.

• #5   21. dec 2012 Pauline: Selvom de sælger gode ting til dyrene og ved en smule, så synes jeg stadig ikke de skal have lov at sælge levende dyr i deres butik. De ville sagtens kunne nøjes med at sælge udstyr og foder, det er der flere dyrehandlere der gør. Eks. dyrhandleren i Svendborg centeret, som også er en af de få dyrhandlere jeg nogensinde har købt noget af. Jeg støtter af princip ikke de dyrhandlere som sælger levende dyr.

Kommentér på:
Marsvin i dyrehandel mm

Annonce