Dyrehandel - dokumentation {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg vil lave en lille dokumentar om forholdene i dyrehandlere. Dvs. leveforholdene for dyr der sidder i deres bure, og ting der bliver solgt i sådanne butikker (minibure og dårligt legetøj, samt foder af dårlig kvalitet, fejlinformering af sælgeren).
Jeg vil gerne høre om I kan komme med nogle forslag på forskellige dyrehandlere omkring Horsens/Århus/Vejle, hvor forholdene enten er MEGET dårlige eller virkelig gode.
Da jeg går på en produktionsskole, og vi har vores eget tv-station, vil den blive sendt der.
Jeg må ikke nævne navne (undtagen hvis jeg får tilladelse af personen) i dokumentaren, men det kunne være dejligt med nogle historier som jeg må offentliggøre (gerne med billeder).
Nu ved vi jo alle, at der findes mange dyrehandlere hvor der virkelig er dårlige levevilkår for dyrene, og jeg synes derfor at det skal bringes ud til offentligheden, da det gør mig sur og ked af det på samme tid, når jeg ser dyrene sidde i små bure.
Men jeg vil også vise postive ting, hvor dyrene har det godt og de ikke lider. Hvor de får opfyldt deres behove, så hvis I ligger inde med nogle informationer, så skriv endelig!
Jeg ved endnu ikke hvornår jeg 100% går i gang med det hele. Men jeg regner med at bruge de næste 1-2 måneder på research og samling af historier, billeder, videoklip.
Mvh Antonia
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Du bør gå ind og se på hvordan forholdene er i dyrehandlere, uden at være forudindtaget.
Det er en dårlig journalistisk indgangsvinkel, at du vil bevise dit syn på sagen. Gå ind med et åbent sind, og se hvad du når frem til.
For der er da rigtig meget lort der ude, ingen tvivl om det. Men der er også dyrehandlere med kompetent personale og ordentligt udstyr, som brænder for det de laver.
Så ved jeg godt at du skriver at du også vil vise det positive, men det virker som om hovedformålet er at vise lorteforhold.
sep 2013
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 3
Jeg vil ikke nedgøre nogen, og derfor kommer der heller ingen navne på de butikker der er tale om.
Men bare at åbne øjnene at ikke alle dyr har det godt i sådanne butikker.
Derfor vil jeg vise den positive side også. De lokale butikker har da brug for støtte, da det er vigtigt for os private at finde det vi har brug for til væres kære små.
Derfor vil det hele gå ud på at åbne øjnene og vise hvordan man kan ændre forholden
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Men, kig ikke på burforhold.
Kig mere på dyrets helbred, da det er det folk går op i.
Om dyret har rene poter, ren næse og har en god stand af kropsbygning.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men umiddelbart lyder det stadig som om du er ude med riven ifht butikkerne.
Du skal jo også kunne underbygge hvad der er godt og hvad der er skidt, og hvorfor din holdning er mere korrekt end forretningernes
mar 2013
Følger: 2 Gnavere: 1 Emner: 61 Svar: 160
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Jeg synes, du skriver meget tydeligt, at du udelukkende er ude efter dyrehandler-forretninger med dårlige forhold. For det vil vel skade din sag at vise de bedre forretninger?
Jeg synes, det eneste problematiske ved dyrene på hylderne i forretningen er, at den danske forbruger/køber tydeligvis anser 'smådyr' som forbrugsvarer frem for levende væsner.
I stedet synes jeg det kunne være en virkelig interessant dokumentar, hvis du undersøgte og klargjorde, hvad smådyr egentlig burde koste, hvis alt blev gjort 'anstændigt' overfor dyrene og de ansatte, der skulle vedligeholde denne 'krævende butiksvare'.. - Den dokumentar ville jeg gerne se
maj 2013
Følger: 8 Følgere: 5 Gnavere: 11 Emner: 45 Svar: 295
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Man kan bedre forsvare et lille bur, hvis det kun er for en meget kort periode, indtil dyret f.eks. er solgt!
sep 2013
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 3
Jeg tror lidt at nogle af jer misforstår det jeg mener. Jeg har sagt at jeg både vil forklare positive og negative ting, ting der burde gøres bedre og ting give ros til dem som allerede er gode til det de gør. Det skal være en øjneåbnede dokumentar, som ikke er ligesom PETA's hvor der kun bliver vist det dårlige.!
det er efter min mening vigtigt at få folk med dårlig holdning overfor dyrhandlere opklaret at der ikke kun er dårlige sider. Jeg har tidligere arbejdet med noget lignede hvor jeg har sammenlignet private personer som sælger dyr, med opdrættere og dyrehandlere.
Det er en bred verden fyldt med dårlige og positive ting.
Og det er jo ikke kun gnaver der bliver solgt syge af og til, men også fisk! Men der findes jo også positive sider ved det hele!
Så, hvis I har noget at bidrage er jeg meget taknemmelig
Dyrehandel - dokumentation