{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C-vitamin til marsvin??
  • #1   27. maj 2011 Marsvinepiller med C-vitamin.

Og hvis du kun har en så husk at skafe en ven af samme køn og som også er marsvin smiley

• #2   27. maj 2011 Og af grønt er især persille og rød peber godt smiley

• #3   27. maj 2011 Persille skal man ikke overfodre med pga. oxalsyre indholdet.

Enig med Veg - marsvinepiller med C-vitamin er det bedste til formålet. Et ensartet pillefoder der indeholder nok c-vitamin, så er man fri for at spekulere over om de får nok, og de får det de skal have.
    Også enig mht. kammeraten.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #4   27. maj 2011 Enig med Von Fancy.

• #5   27. maj 2011 Har fået ham af min søster men hans kammerat havde tendens til og ville dominere ham jeg har fået hele tiden, så han havde sår alle steder..

Og har fået afvide det ikke skader de er alene..

Men det var nu c-vitamin mit spørgsmål handlede om smiley
    Persille får han en gang i mellem, men var bare om der ikke var en masse andet grønt de kunne få som indeholder det?

Planen er også jeg vil anskaffe mig noget foder som indeholder cvitamin smiley

• #6   27. maj 2011 Hvad fodrer du med nu af tørfoder?

Uanset at din tråd omhandler c-vitamin, så bør det siges (som flere også er inde på) at han bestemt bør få en kammerat uanset hvad du har fået af vide. Marsvin er flokdyr og bør derfor ikke gå alene.

• #7   27. maj 2011 Du bliver altså nødt til at skaffe en kammerat. Og jo det skader den psykisk da den vil blive stresset og utryg over den ingen artsfæller har.

• #8   27. maj 2011 Ved faktisk ikke hvad det er for noget foder, men det er noget jeg har fået med fra min søster smiley

Ville bare høre mig lidt af inden jeg bare gik ud og købte noget smiley

• #9   27. maj 2011 Man ser sjælendt marsvinepiller i dyrehandlere. Så du må ud i en rigtig foderstofforretning eller bestille over nettet. Men marsvinepiller er efter min mening det bedste grundfoder du kan give. Og så selvfølgelig hø

• #10   27. maj 2011 Min dyrehandler sagde han havde sådan noget i en 2 kg sæk, som indeholdt det cvitamin de skulle bruge, men ved ikke præcis hvad det er for noget foder:)?

Det kostede nok 120kr ..

• #11   27. maj 2011 2 kg til 120kr.. det er landevejsrøveri ved højlys dag,og dyrehandleren griner hele vejen til banken!!!

De fleste dyrehandlere har nada styr på marsvin, og hvilket foder der er det bedste... men de vil jo selvfølgelig helst sælge af butikkens sortiment, ellers tjener de jo ingen penge.

• #12   27. maj 2011 Du kan eventuelt kigge efter ovator ved Lux shoppen.

Hvor bor du henne af i landet, kan være man kender en i nærheden som sælger noget godt foder...

Men ellers er der cavia korrel som også er fint foder, det kan fåes i diverse dyre forretninger.

• #13   27. maj 2011 Jeg betaler 120 kr for 25 kg i den foderstofforetning hvor jeg også køber foder til min kanin og min hest. Så 2 kg for 120 kr er det rene røveri. (-;

• #16   27. maj 2011 Av! det var ellers en høj pris din dyrehandel tager dér! Der hvor jeg plejer at handle, tager de 35kr for 2 kg marsvine piller fra Natural. Og man kan nemt få bestilt hjem en større pose hvis 2 kg er for lidt..

• #17   27. maj 2011 Du kan også købe noget der hedder c vitamin, hvor der er en dunk med noget saft i eller en bøtte med noget pulver hvor du med pulveret drysser det i selve maden, og med det der saft drypper du det ned i et salat blad eller på et stykke agurk eller lignede:)

• #18   27. maj 2011 *MulleMitEtOgAlt* . - både pulver og dråber skal man holde sig fra, da marsvinet ingen udbytte får af dem. For at pulveret skal have en virkning kræver det at det puttes på f.eks. en skive agurk og marsvinet så spiser hele skiven og evt. flere skiver afhængig af hvor meget c-vitamin der er i pulveret - omstændigt og man er på ingen måde sikker på om marsvinet får nok c-vitamin.
    Det samme med dråberne, der virker det kun hvis man giver dråberne i vand som man manuelt sidder og giver marsvinet i sprøjte f.eks. da det i drikkevandet bare vil fordampe inden marsvinet når at drikke vandet.

Derfor råder man IKKE til de former for vitamin.

Som det er sagt flere gange bør man finde sig et godt tørfoder med nok c-vitamin i. Der er nok af dem på markedet, og så kommer man samtidig også udenom alt korn-skod-foderet.

• #19   27. maj 2011 Vi var også i dyrehandlen og fandt så nogle store runde nogle. Og det er fordi at Mulle er meget kræsen og det kan hun rigtig godt lide. Der er også nok C-vitamin men fik at vide at det også var godt hvis man dryppede lidt af det på en af pillerne så suger de det nemlig (altså pillerne) og giver hende det med det samme, og det fik vi at vide at det var godt. Men så må hun ikke have vidst så meget om marsvin.

• #20   27. maj 2011 Behøver man ikke give vitamintilskud via pulver eller dråber?
    Nu ved jeg ik hvor du er fra, men vi sælger et kg's poser på mit arbejde til 30 kr.
    Du kan se vores hjemmeside på vores profil smiley

• #21   27. maj 2011 Nej tilskud via dråber og pulver virker ikke. Dråberne når at fordampe inden marsvinet drikker vandet.

Og nej det er heller ikke nødvendigt hvis man fodre med noget ordenligt foder med c vitamin i.

• #22   27. maj 2011 Okay. Jeg har bare læst at de skulle ha pulver i en bog, da det i fodret med tiden ik er godt nok og dråberne ville nå at fordampe. Godt at jeg har dig sortfod..

• #23   27. maj 2011 Desværre er bøgerne på området marsvin ikke en dyt vær stort set. Den eneste jeg til dato har læst som kunne bruges til noget er den der hedder marsvin skrevet af Peter Gurney.

C vitamin i fodret forsvinder også med tiden. Men normaltvis sker det kun så man kan forvente at en sæk med f.eks ovator vil ha mistet det's c vitamin på en periode på 6 mdr. hvor sækken er åben.

Men ellers så forsvinder det i fodret ikke bare...

• #24   27. maj 2011 Jamen jeg bor i brønderslev i nordjylland smiley

Orv kan høre det sindsygt dyrt det min dyrehandel vil have ..

• #25   27. maj 2011 Jamen så er der jo ikke så langt til Aalborg hvor lux shoppen bor. De sælger ovator.

• #27   27. maj 2011 Jeg giver 45 kr. for 5 kg. Aller Mølle ved min lokale dyrhandler.

120 kr. for 2 kg. er jo vanvittigt!

Kommentér på:
C-vitamin til marsvin??

Annonce