2.328 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvordan for marsvin lus mm.? Hvordan for marsvin lus mm.?

Jeg har tænk på noget. Hvordan for marsvin lus? Skal de være i kontakt med andre marsvin som har lus før de kan få det? Og kan deres lus smitte til mennesker? Og kan vores (menneskers) lus smitte over til marsvinene?
Og hvad med mider og ringorm, hvordan for marsvinene det(alt sådan noget) ? Jeg synes nemlig at mit ene marsvin klør sig mere end det andet og har lidt “skæl” men det andet marsvin har det helt fint og de går sammen smiley på forhånd tak for hjælpen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan for marsvin lus mm.?
  • #1   21. okt 2018 marsvine lus er artsspecifikke det vil sige de lever kun på marsvin. Det samme er menneske lus.

Sygdomme og utøj får dyr ved at blive smittet fra dyr til dyr, eller ved at vi mennesker slæber det med hjem ofte uden vi ved det.

Hvis du har mistanke om dit ene marsvin fejler noget så forbi dyrlægen.

• #2   22. okt 2018 Ok tak von sortfod smiley du siger at vi mennesker slæber det med hjem, hvad mener du med det? smiley

• #3   22. okt 2018 Hvis vi er i kontakt med andre marsvin eller andre mennesker som har marsvin der er syge. Ligesom vi mennesker smitter hinanden med influenza osv

• #4   22. okt 2018 Okay tak smiley nu jeg en del klogere, så fx. hvis nu jeg var hjemme ved min ven og hans marsvin havde lus eller andet utøj, og jeg addede marsvinet, så når jeg kommet hjem til mine marsvin, kan jeg godt havde taget fx. lus med hjem?

• #5   22. okt 2018 Ja det kan du. Ligesom du sagtens kan omgåes folk i hverdagen som du ikke aner har marsvin eller har været i kontakt med marsvin og som den vej kan videre bringe smitte til dig og dine marsvin.

• #6   22. okt 2018 Ok så hvis jeg bare havde addet mine egne marsvin og vi lige lader som om de har lus, og jeg tager i skole kan mine klassekammeraters marsvin så godt blive smittet, fordi mine “har lus” og deres ejere for dem fra mig over på dem, som så giver det videre til deres egne marsvin? smiley

• #7   23. okt 2018 ja

• #8   23. okt 2018 Ok smiley tak for hjælpen

• #9   24. okt 2018 så skal man godt nok være uheldig og nærmest smide ens jakker i en bunke i skolen og så gå hjem og ryste jakken over de svin der skal smittes... alle de tilfælde af lus jeg kender til er pga dyrene har haft det ved køb, enten hos dyrehandler (som får dem fra opdrættere oftest) eller direkte hos en opdrætter. Opdrættere render på udstillinger og spreder derved smitten hvis indtjek ikke er godt nok (dyrene bliver som regel tjekket inden de får lov at komme ind på udstillingen). De kan IKKE få lus via høet, medmindre høet har ligget op og ned af bure med marsvin med lus.

• #10   24. okt 2018 Jeg ved ikke hvordan du ellers vil forklare at 2 marsvin hos en familie som ikke havde lus da de fik dem, har lus efter f.eks 6 måneder uden dyrene er blevet passet ude, eller nye marsvin er tilføjet.

Uanset så er det den vej smittekilderne er ved sygdom og lign. når ens dyr ikke har det fra start og man ikke får passet dyrene ude eller tilføjer nogle og ej heller selv har været i kontakt med andre marsvin.
    Uheldig eller ej...

Kommentér på:
Hvordan for marsvin lus mm.?

Annonce