For tykke marsvin - hjælp For tykke marsvin - hjælp
Vi fik netop to hunner hjem igår da en af min mors kollegaer ikke længere kunne have dem. Nu er de så kommet hjem, men jeg syntes godt nok de er lidt tykke at se på :o)
Jeg har tænk mig mest at sætte dem på hø, græs, grene, tørfoder og så lidt grønt, da der jo ikke rigtig er sukker i hø, græs, grene og tørfoder (af hvad jeg ved!).
Nogen der har et par gode ideer eller rettelser? De har også en løbegård med, men de er stadig lidt nervøse og den ene af dem var ikke så meget i hænder (retter vi stille og roligt op på), men når de er faldet lidt til, bliver den selvfølgelig taget i brug
Jeg vil helst ikke have at de får for lidt vitaminer m.m, så i må meget gerne give mig et par tips til hvordan de bedst kommer lidt ned i vægt, da det jo ikke er sundt for dem at være for rykke
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 207
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Jeg ville afvente til de var vejet for at drage den konklusion. Mange tror deres marsvin er for tykt selvom de fleste marsvin faktisk ikke er det.
Men hvis du gerne vil lave dem mere fast i det, så er motion en god ting.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Synet kan snyde meget, og de fleste marsvin har bedre af at være lidt for godt i stand end den anden vej rundt.
Men giv hø ad libitum, tørfoder kun som supplement, masser af varieret grønt og tid.
For tykke marsvin - hjælp