{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin og luft ?
  • #1   20. jan 2011 kommer jo an på hvor rent du holder buret

• #2   20. jan 2011 Holder du buret rent - så synes jeg ikke man kan lugte dem.
    Det eneste jeg lægger mærke til ved vores to, er nærmest kun lugten/duften af hø - de står i stuen hos os, så ville hurtigt bemærke evt. dårlig lugt (;

Selve marsvinet lugter heller ikke, hvis det selvfølgelig er rent.

• #3   20. jan 2011 Okay, Så de har ikke den samme "skarpe" luft i deres urin som jeg synes både mus og rotter har ?

• #4   20. jan 2011 her er det kun deguerne jeg kan lugte.. kan aldrig lugte marsvinene.. man kan sige hvis de tisser på noget tøj kan det godt lugte af tis men ikke noget slemt.

• #5   20. jan 2011 Samme her. Marsvin lugter ikke hvis de bliver muget et par gange om ugen, kommer også an på hvor sart man er med den slags(:

• #6   20. jan 2011 Det er ikke fordi jeg som sådan er sart. Men jeg kan ikke tåle mine mus og min rotte. Grundet deres skarpe lugt.

• #7   20. jan 2011 Nej nej, det siger jeg heller.

Men jeg kan sige min kæreste har nu marsvin og har haft mus, han siger i hvert fald at deres lugt er stærk hvor marsvin kun vil lugte hvis de ikke er blevet muget ud.

• #8   20. jan 2011 Marsvin skulle ikke lugte så meget som jeg har hørt rotter gør.

Men altså marsvin kan godt lugte det afhænger af hvor mange man har, hvilket burstrøelse man bruger samt hvor meget man muger ud. Og evnetuelt hvor meget man lufter ud.

jeg har 50 marsvin ca. som står i min stue i min lejlighed som er 53 kvm. Jeg muger ud 1 gang hver 6-7 dag. Og jeg bruger spåner. Om vinteren hvor jeg ikke kan lufte ud hele tiden så lugter de lidt på dag 5. dagen og til jeg muger ud.

Så det er alt sammen smag og behag.

• #9   20. jan 2011 Jeg synes heller ikke marsvin lugter så meget som rotter gør, jeg har haft begge dele og det er også primært rotternes lugt jeg ikke bryder mig om.

• #10   21. jan 2011 Jeg synes rotters urin lugter meget hurtigt, hvor marsvins - jamen skifter du bur nok, så lugter de ikke overhovedet.

Eller jo, der kan lugtes at man har dyr, men sådan er dét jo.
    - Hos mig lugter det oftest af hamp/biobase og hø.

Så i forhold til rotter lugter marsvin ikke.

Kommentér på:
Marsvin og luft ?

Annonce