422 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Adriana C
Adriana C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Avle kanin Avle kanin

Jeg har en rigtig flot grå han kanin, som jeg overvejer at avle på.
Selvfølgelig vil jeg have en hunkanin først smiley

Jeg har så bare nogle spørgsmål...

Jeg har haft kanin gennem næsten hele mit liv, og er 25 nu, og har prøvet at have kaninunger før.

Er der klogt at avle uden stamtavle, når man vil sælge videre??

Hvor meget kan man tillade at tage for kaninerne uden og med stamtavle?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avle kanin
  • #1   23. jun 2013 Hvis man overhoved kan få dem solgt (vilket jeg ikke ville regne med) højst 100kr. u/stamtavle.

Der er så mange kaniner til salg, der mangler hjem. Du avler ikke efter noget formål- Hvorfor så gøre det?

• Adriana C
    Adriana C Tilmeldt:
    mar 2013

#2   23. jun 2013 Hvad mener du med formål??

• #3   23. jun 2013 At forbedre noget, evt. gener el. andet. Frembringe farver eller temperament.
    Ud fra emnet har du ikke frembragt noget formål. smiley

• Adriana C
    Adriana C Tilmeldt:
    mar 2013

#4   23. jun 2013 han har den flotteste grå farve har jeg skrevet!!!!!!

og han er rigtig god mod alle, der hvor vi fik ham fra farede han rundt da ham vi sku ha ham af. Men det gør han ikke her, også selvom han ellers har mulighed for det. Han er endda sammen med vores hunde, mens jeg sidder med ham.

• #5   23. jun 2013 Fordi han har en flot farve, er det ikke sikkert at ungerne får det.
    Har man ikke noget 'godt' at avle på, noget som kan bidrage til racens forbedring, bør man ikke avle. Hvis man bare vil have unger bare for at få unger fordi de er søde og nuttede, skal man ikke gøre det. Der sidder i forvejen så mange unger og kaniner som ikke kan finde noget hjem, fordi der er mange der bare har avlet helt hovedløst på deres kaniner, fordi lille Lotte sååå gerne ville have unger på Pjuske og Stampe..

• #6   23. jun 2013 Men hvis du alligevel vælger at avle, så vil jeg svare på dine spørgsmål.

Det er bedst at avle hvor man kan få stamtavle på kaninen, for så kan man se tilbage på hvad der ligger i generne af farver og se hvem den er efter.

Når man sælger uden stamtavle, synes jeg man kan tage 100,- for det.

• #8   23. jun 2013 Selvfølgelig må man avle for hyggens skyld, JEG synes bare at man også skal have et andet formål end kun at få unger fordi de er søde. Jeg avler også fordi jeg synes det er hyggeligt, men jeg avler også til udstilling.

• #10   23. jun 2013 MissBims: Mine er da uden stamtavle og de er alle solgt(bortset fra en) til 200 pr. stk. smiley

• #12   23. jun 2013 Der er så mange kaniner på markedet, så at avle for at sælge dem igen er dumt smiley

• #13   24. jun 2013 Hvis du vil avle så spring ud i det, det er en helt fantastisk hobby, og hvis man sætter sig lidt ind i det, så ved man godt at det kan være svært at komme af med unger, at man skal have ekstra bure, og at der er nogen udgifter ved det. Men husk at læse om det en hel del. Hygge avl er en udemærket grund til at avle, men nogen herinde ryger helt op i det røde felt hvis oret hygge kommer på bane. Der findes hunde, katte og gnavere alle steder, der mangler hjem, men fordi folk stopper med at avle for hyggens skyld forsvinder de dyr ikke, de vil altid være der.

Og jeg har i de 4 år jeg havde kaniner solgt kaniner uden tavle for 250-300 kr, og har nok solgt omkring 70 kaniner til den pris. Men husk at lige meget hvor meget du tager for kaninerne er det ikke nok til at lave overskud smiley

• #14   24. jun 2013 det kan jo også være at man selv vil prøve at "lave" nogen unger:-) det er jo meget spændene:-)

• #15   24. jun 2013 Sælgere af unger har haft kronede dage - specielt fra 2007 til 2011 - p.g.a. mange dødsfald af myxomatose i 2007.

Men det varer ikke ved - så du må være forberedt på f. eks. et kuld på 8 hanner, som du ikke får solgt, og som du så skal søreg for burplads til.

Jørgen

• #16   24. jun 2013 Jeg har altid taget 200 kr pr kanin uden stamtavle, og har aldrig haft problem med at sælge.

Jeg avler dog ikke, men har taget kaniner ind til videreformidling , som så har været drægtig:)

Kommentér på:
Avle kanin

Annonce