1.240 visninger
|
Oprettet:
Avle havana + pelstyper *kanin* {{forumTopicSubject}}
Jeg er ret nysgerrig på at få at vide hvordan man avler farven havana.
Så jeg håber i vil hjælpe mig med det. Bare ikke for langhåret. Gerne sådan nemt at forstå for kender ikke så meget til det med farve og gener.
Og så vil jeg gerne lige have det med de forskellige pelstyper uddybet så jeg ved hvordan de forekommer.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 51
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
Rex pels er fx ultra kort og blød
angora pelsen er meget lang og pjusket dog ikke i hovedet nærmest som uld
teddy og meget lang og pjusket pels dog også i hovedet
hvor imod fuchs er mere langhåret ikke i hovedet og ikke så pjusket som de 2 andre
derudover er der også løbehovedet men det er mere bare pjusket pels omkring hovedet og halsen
satin er en meget glansfuld pels
maj 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 132
Men jeg synes hendes kaniner er så fine, og overvejer helt vild meget at købe en ny kanin fra hende da de er ret lækre, og hun avler i havana som jeg godt kan lide. Og det med rex og satin gør dem bare lækrere.
Ildermor @ Tak for det. Desværre var ser ikke helt hvad jeg mente. Har nok formuleret mig dårligt. Jeg ved godt hvad de forskellige pelstyper er.
Jeg mener er de forskellige pelstyper gener, som et vigende eller er det en slags mutation der er sket. ? For hvordan er de skabt ud fra den normale pels ?
maj 2010
Ved hun har planer om et par kuld og mener der kan komme havanna og transport er jo ofte noget man kan finde her eller via facebook evt.
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 21 Svar: 406
maj 2010
apr 2012
maj 2010
apr 2012
apr 2012
maj 2013
Jeg har bare ikke lyst til at virke påtrængende og som den lille irriterende pige, der hele tiden skriver.
Jeg har haft skrevet meget sammen hende fordi jeg har været lidt vild med en af hendes unger. nemlig Pablo som stald mosberg har købt. men der var en masse ting som ikke kunne passe sammen fx ferie så takkede pænt nej.
Jeg ved godt der kommer et kuld lidt senere på året. Har faktisk allerede spurgt hende. Og der kommer havana.
Men ved ikke helt med transport.
Men jeg ser meget frem til de 2 kuld.
Ellers lyder LGF til at være rigtigt godt bedre end jeg lige havde troet. Selvom jeg havde troet det var godt er det nu rigtig godt. !
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
- Og er sikker på at hun nok skal svare på alle ens 117. mærkelige spørgsmål, når hun lige har tiden. Jeg er nemlig riiiigtig god til altid lige at skulle spørge Lisa om alt muligt med kaninerne og tror også jeg nogle gange er en kende irriterende med alle mine spørgsmål "Er det dumt at købe den her kanin? Er den i linie med nogen af mine? Hvad med farverne?" osv. - Lisa er min kaninguru
Transport ville jeg heller ikke være bekymret for, det er til at finde ud af jo.
Men, til det du spurgte om - havana handler om generne og hvad forældrene bærer når man sætter dem sammen. Forældrene skal som minimum bære havana for at der kommer nogen i den farve
Pelstyperne, ja så er der rex - den er dejlig blød og lækker, krøllet og tæt.
Satin er alm. pelsstruktur og længde hvis man kan sige det sådan, men lidt blød og så ekstra skinnende - rigtig smuk.
- Satinrex er jo så en kombination af de to, dvs den bløde krøllede tætte pels, med lidt ekstra blødhed og "shine" - ååårh mums
feb 2013
Følger: 73 Følgere: 74 Gnavere: 6 Emner: 46 Svar: 1.485
Lisa er sød og har svaret på mange af mine spørgsmål:-)
Han var ikke lige den kanin jeg helst ville have haft, da jeg avler hop, men han har virkelig nogle lækre bagben. Fortryder intet!
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 21 Gnavere: 7 Svar: 530
Du er velkommen til at skrive med alle de spørgsmål du evt. har
Jeg har oplevet det der er værre *Julie, HOST* ;-D
maj 2013
Lisa lyder godt nok til at være sød og tålmodig. ;). Lige hvad jeg kan lide. Men når jeg har skrevet med hende, har hun været sød.
I gør mig helt glade. For jeg er næsten 100% sikker på at jeg skal have en kanin fra LGF. !! 99,999999999999 %
De kaniner, jeg har set, har også bare været lækre og glæder mig som et lille barn til de 2 kuld kaniner bliver født engang. Men først skal de lige parres.
Jeg får helt lyst til at købe en kanin nu…
Men nu ved jeg da at der er god erfaring med LGF. Så er jeg meget roligere. Og det er også dejligt at hun svarer på spørgsmål når man spørger.
Og med havana og pelsen: Skal forældrene bare bære havana for at der kommer unger i farven havana og det samme med rex eller satin. ?
apr 2010
maj 2013
Men hvordan ved man at de er bærer af noget. ? For hvis man måske ikke har forældrene (stamtavle), så ved man det jo ikke helt.
( jeg tænker på hvis man nu køber en kanin i en god dyrehandel, der kender man ikke forældre ) Man kan vel ikke vide om de er bærer?
apr 2010
apr 2010
Altså f.eks. kan... egern-farven ligge på det brune-gen, hvis jeg ikke husker helt forkert. Så køber du en kanin uden at kende ophavet, kan du regne dig lidt frem til hvad den bør bære i forhold til hvad farve den har selv.
Avle havana + pelstyper *kanin*