765 visninger
|
Oprettet:
Forstand på avl af Marsvin {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne hører fra en der har erfaring i avl på marsvin.
Ændre hannerne adfærd efter første parring, altså vil den stadig godt kunne gå med den han plejer at dele bur med?
Kan hunnerne stå samme sted som hannerne eller skal de helst være et andet sted?
Har et dobbeltbur, altså 2 etager....vil man godt kunne have hunner i en etage og hanner i en anden?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Hunnerne kan sagtens stå samme sted, og ja, du kan sagtens have etager på den måde.
Mange af os med skabsbure, har jo netop et 'rod' rundt omkring på hylderne. Jeg har hangrupper der både har hunner over og under sig, uden problemer.
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 7 Emner: 48 Svar: 175
apr 2010
Det kan teknisk set osse ske bare ved at skille dem ad i x antal tid, uden nogen hunner.
Jeg er kommet hjem fra udstilling med 2 hanner, hvorefter de så slet ikke kunne enes.
Det er jo ikke sikkert at de ikke kan, men det er ihvertfald en god ting at have med i dine overvejelser, så du er forberedt på det, hvis det nu sker.
nov 2012
Det er ikke noget der skal være lige nu....men måske om nogle år, men meget rart lige at overveje tingene *S*
nov 2012
apr 2010
Men da det er hunnerne der løber risikoen ved drægtighed og fødsel, så er ods nok ikke supergode for at nogle vil låne en hun ud 'bare sådan'.
apr 2010
Forstand på avl af Marsvin