Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerkræsudstilling i Lystrup med blandede gæster
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #1   3. nov 2012 Ja, det ser hyggeligt ud. Ved ikke lige hvor Lystrup er, men i morgen er der DKK hundeudstilling i Herning og der befinder jeg mig - hvis det kunne have interesse smiley

• #2   3. nov 2012 *kan i se billederne?*

that would be a no....

• #3   3. nov 2012 ok, underligt du ikke kan se dem Lina når Simse kan... jeg er ikke venner med nogle af jer på fjæsen.... møstisk. flere der ikke kan se dem?

• #5   3. nov 2012 jeg har ikke fjæsbog... og får det heller ikke før helvede fryser til... så det du har indstillet til er at kun fjæsbøger kan se siden = ikke brugervenligt.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #6   3. nov 2012 Kan ikke-fjæsbrugere da normalt se hvad der sker på facebook?

• #7   3. nov 2012 nå pyt, det er SÅ få der ikke har en fjæsbogkonto så det kan jeg leve med, for jeg gider ikke sidde og uploade alle billederne enkeltvis til GG, man kan ikke så vidt jeg kan se ikke uploade et helt album på en gang som man kan på fjæsbog... nu vi snakker om brugervenligt så er DET heller ikke brugervenligt:)

• #8   3. nov 2012 du kan oprette et album herinde, og vælge en hel bunke billeder på en gang ligesom på facebook så jo det kan man godt.

• #9   3. nov 2012 Simse - nogen sider er faktisk så offentlige at ALLE kan se dem, uanset om man gider at være fjæsbogstumpe eller ej.

... såeh.. susan.. det kan altså godt lade sig gøre, siden flere andre kan.
    Om gallerierne er brugervenlige eller ej, den kan du jo så tage med bagmændene - det er jo udenfor mit område.
    Personligt lægger jeg ingen billeder her, for mit er mit, og det skal andre ikke komme og smide logoer på.

• #10   3. nov 2012 lina: sådan har jeg det også lidt og det er også en af grundene til jeg ikke gider lægge billederne herind, for så overdrager man vel ejerskabet til gg...? så dem der har fjæs kan se dem og dem der ikke har kan ikke se dem, sådan bliver det.

• #11   3. nov 2012 Nå nå, så er man en tumpe bare fordi man bruger facebook :S

• #12   3. nov 2012 Nja der er også dem der ikke behøver være på facebook for at være det smiley

• #13   3. nov 2012 smiley Jeg er hvertfald glad for min bruger, da det har bregt mig tættere med min mors side af familien smiley

• #14   3. nov 2012 Jeg undrer mig over, at du brokkede dig over, at DMK ikke havde spurgt om du ville stå der, når du alligevel så står der for DMF i stedet for? Hvorfor så blive så sur over, at DMK ikke havde inviteret dig, når det alligevel er DMF du støtter?

• #15   3. nov 2012 Det jeg mener er: Hvorfor skulle DMK have inviteret dig til at starte med, hvis du alligevel bare ville derud for at gøre reklame for DMF?

• #16   3. nov 2012 cavy: jeg syntes godt nok lige du skyder mig noget i skoene der.

Sagen er den at formanden for kaninavlerforeningen kontaktede MIG i går aftes EFTER jeg havde diskuteret med jer i den anden tråd og fået at vide man skulle ANSØGE skrifteligt om at gøre PR for DMK. Kaninforeningen ville meget gerne vide om jeg kunne dukke op med nogle marsvin, KLUB eller EJ.
    Da jeg er medlem af BÅDE DMK og DMF og jeg ligesom IKKE havde tid til at skrive en FIN ansøgning til DMK blev det DMF der fik reklamen. Jeg kunne også bare have reklameret for MIG selv kun, men valgte at gøre reklame for en klub.
    Alt pr materiale ligger tilgængeligt på DMF´s medlemsportal ligetil for opdrættere at printe ud og uddele til enten købere af dyr fx ELLER som her: til uddeling på pr for MARSVIN. Det er jo det jeg først og fremmest har været på: MARSVINePR.... og at DMF så gør det nemmere for medlemmer at reklamere for dem kan jeg sgu da ikke gøre ved, det er noget i må tage internt på DMK taburetterne om det skal vedblive at være så besværligt for medlemmer at gøre reklame for jer....

• #17   3. nov 2012 Ja, for du kunne jo aldrig have fundet på at kontakte DMK og have meldt dig frivilligt til at hjælpe med PR uanset... Det var sjovere bare at sidde herinde og brokke sig til en masse personer, hvoraf størstedelen alligevel intet har med DMK at gøre.
    For jeg går da ikke ud fra, at du har skrevet til DMK endnu og meldt dig som værende interesseret i at hjælpe dem med PR i dit område fremadrettet, så de kunne kontakte dig næste gang der var noget.
    Og jeg går da heller ikke ud fra, at du har skrevet til DMK og foreslået, at de skal ændre reglerne omkring at lave PR for klubben, for så ville du jo risikere, at de rent faktisk gjorde noget ved det.

• #18   3. nov 2012 Det her er hverken for at støtte op om det ene eller det andet, men det er da noget useriøst, at man som forening bare smider PR materiale ud offentligt, og tillader alle at stille op til PR for foreningen.
    Så har man jo ingen ide om hvad der kommer ud, og der kan altså være folk imellem, der får brællet nogle ting af, der på ingen måde er noget foreningen kan stå inde for...

Jeg vil gerne lige understrege, at det her på ingen måde er rettet mod enkeltindivider i denne tråd.

• #19   3. nov 2012 nej jeg har ikke ansøgt hos DMK, det var der da ikke tid til, jeg skulle i gang med det samme med at forberede fremvisning af marsvin, finde tremmebure i kælderen osv. Så jeg skulle have et svar med det samme og kunne ikke vente på en skriftelig godkendelse som i havde sagt det krævede for at blive GODKENDT til at måtte gøre lidt pr for DMK...
    Jeg havde under ½ døgn til at forberede et bord, min førsteprioritet var at fremme kendskabet til marsvin, DERNÆST reklamere for en klub.
    Som jeg har nævnt blev jeg inviteret personligt til at fremvise mine marsvin fordi i meldte fra uden at finde en afløser, de var ligeglad med om jeg var medlem af en klub eller ej, at jeg så vælger at reklamere for den ene klub jeg er medlem af fordi det kan lade sig gøre uden at skulle ansøge skrifteligt er MIN ret!
    Og da jeg OGSÅ er betalende medlem af DMK syntes jeg du skulle tage og pakke de der modarbejdelsesanklager væk.

• #20   3. nov 2012 pia: det er ikke offentligt, det er kun betalende DMF-medlemmer der kan hente materialet...

• #21   3. nov 2012 Nu må du altså spænde hjelmen en tak Susan - du læser da også hvad du vil.
    Der er aldrig nogen der har sagt at du skal ANSØGE om at afholde pr for DMK.
    Det, der blev skrevet i den anden tråd, var en opfordring til at sende en mail og fortælle at du altså gerne ville stå til rådighed ved pr-arrangementer for fremtiden i DMK regi så folk på de rette taburetter kunne have den viden.
    At du kan få det lavet om til at du skal sende en fin skriftlig ansøgning til DMK for at kunne afholde pr, det må godt nok stå for egen regning.

• #22   3. nov 2012 Og generelt set bør enhver som er medlem i DMK eller DMF kunne se at det på ingen måde gavner hverken DMK eller DMF at hænge vasketøjet til tørre offentligt.

Det er på INGEN måde godt PR hverken for den ene eller den anden forening/klub

så kunne folk generelt set ikke bare fatte at der er 2 foreninger/klubber og så acceptere det hvad enten de kan li det eller ej.

• #23   3. nov 2012 Der blev sagt i den anden tråd at man skulle SKRIVE og dernæst GODKENDES. -læser jeg som at man skal ansøge.
    Der blev sagt at man ikke måtte gøre pr uden der var en der var godkendt til pr med.
    -læser jeg som at man ikke må reklamere for DMK medmindre man har fået et kursus af en slags?
    Hvis det ikke er det der menes burde man være lidt mere specifik så man ikke misforstås.

• #24   3. nov 2012 http://marsvineklub.dk/teamretningslinjer.php

• #25   3. nov 2012 Enig Sortfod, bare ærgeligt Cavy ikke kan acceptere det men fremstiller det som at jeg modarbejder DMK fordi jeg reklamerer for DMF.

• #26   3. nov 2012 Ja men du må altså også gi, at du ikke selv holder dig tilbage med t hænge vasketøjet op offentligt når du sidder og brokker dig i den forrige tråd. Og ikke en gang så undersøger sagerne med hvordan det hele hænger sammen ved at sende en mail til DMK.

Så du er ikke ligefrem en bly viol selv.

Men jeg er bare ved at være så træt af at ingen fatter at der er 2 foreninger og sådan er det.
    Og det gavner hverken den ene forening/klub eller den anden at medlemmerne i de forskellige slås alle steder. Det jager sgu nye medlemmere væk genereltset fra begge foreninger.

• #27   3. nov 2012 Susan S:
    Det virker stadig useriøst i mine ører.

Der kan sidde betalende medlemmer, der har en anden agenda.
    Hvis vi nu tager en aktivist forening, hvis mål dybest set er at forbyde hold af kæledyr totalt. Jeg griber et navn ud af det blå her, PETA ;). Hvad hvis en af dem er betalende i DMF, de printer materiale ud i DMF's navn, og begynder at stå og snakke om hvor forfærdeligt det er at opdrætte, så det lyder som om det er på vegne af DMF?

Så kan man ganske vist smide medlemmer ud, men så er skaden sket, og der er pludselig nogle mennesker, der har fået et indtryk af en forening, som måske slet ikke passer.

Nej, jeg kan ikke forstå at en forening tør løbe den risiko.

Men det kan jo være at DMF på et tidspunkt kan tage det op til overvejelse igen, så man skal en tur om enten noget bestyrelse eller noget udvalg, før man kan få lov at snakke om DMF.

Der er også det ved det, at hvis alle medlemmer frit kan uddele PR materiale af enhver art, så ved man ikke om der evt. bliver deltaget på arrangementer, som går imod foreningens grundlag.

Jeg kan som godt forstå at du vælger det der er nemmest. Det er slet ikke det jeg har problemer med at forstå.

• #28   3. nov 2012 aj hva?
    hvis der skulle forefindes et kursus, så ville det jo have været slået op i AT.

Pia har derimod fat i pointen: "Så har man jo ingen ide om hvad der kommer ud, og der kan altså være folk imellem, der får brællet nogle ting af, der på ingen måde er noget foreningen kan stå inde for..."
    Det sikrer man sig jo imod netop ved at sende nogen med ud, som har været med længere, og hvor man derfor kan argumentere for at de ved mere og vil give færre fejlinformationer.

• #29   3. nov 2012 ja gu brokker jeg mig i den anden tråd over i ikke spørger om jeg vil kigge forbi med et par abyer for at fremvise flest mulige racer... for hvor skulle jeg vide fra man skulle skrives op til pr eller hvad det egentligt går ud på (se det har jeg ikke forstået endnu hvordan "arbejdsgangen er"), og jeg anede jo ikke engang arrangementet skulle løbe af staben før jeg fik avisudklippet af svigermor torsdag.
    Men at skyde mig i skoene at jeg bare har villet have det for at gøre reklame for DMF som Cavy jo sidder og påstår her i den her tråd er .... simpelthen tumpet og det rene udhængning.

• #30   3. nov 2012 hvis i mener DMF er useriøse er det jo meget nemt: lad være med at melde jer ind = problem løst...

• #31   3. nov 2012 Susan S:
    Det er da ikke helt kvikt, at man bare går i forsvarsposition, når der udtrykkes bekymring for evt. problematikker.

Jeg ved godt at du ikke kan svare for DMF, men det er seriøst noget DMF bør tage op til overvejelse, for at bevare seriøsiteten.

Jeg har aldrig kunne forstå det der med, at man bare skal holde sin kæft, hvis man ikke er med i noget, men opdager noget der evt. kunne være et problem.
    Det må vel også være i DMF's interesse at undgå evt. problemer, og nogle problemer kan kun undgås, hvis man lærer af andre.

Din oplevelse med DMK lyder også helt vanvittig, og jeg kan godt forstå irritationen.

• #32   4. nov 2012 Pia: mener du det er forkert at man fx kan downloade foldere om fodring, kønsbestemmelse osv på DMF´s medlemsforum? eller misforstår jeg dig?
    det er jo lagt frem til fri afbenyttelse for DMF-medlemmerne så hvis jeg fx sælger en unge til nogle så kan de få en folder med hvad de nu har brug for (fx hvis de gerne vil have en makker af en anden race så kan de tjekke kønnet er det rigtige, eller noget om fodring eller noget om kloklip). Jeg syntes det er rigtigt smart jeg bare kan stikke dem sådan en færdig print i stedet for at stå og forklare og de så har glemt halvdelen når de er gået... fx også den de har med kloklip er også meget nyttig da der er foto på. Jeg kan slet ikke se problemet i man kan hente sådan noget materiale til print når man er medlem... Og som opdrætter igennem en hel del år syntes jeg faktisk også det er rart at blive anerkendt for at man jo nok så havde samlet LIDT viden efterhånden: jeg ringede til formanden for at høre om jeg også skulle ansøge skrifteligt hos dem ligesom jeg fik at vide man skulle hos DMK (for det havde jeg da ikke tid til!) men fik beskeden at jeg havde jo opdrættet i mange år så det var ok, men ved da egentligt ikke om jeg havde fået et nej hvis jeg nu var helt ny, det skal jeg ikke kunne svare på for jeg spurgte ikke om DET jo.

• #33   4. nov 2012 "om jeg også skulle ansøge skrifteligt hos dem ligesom jeg fik at vide man skulle hos DMK"

Igen - det var ikke det, du vil af vide. Du fik bl.a. af vide at tage kontakt af rette kanal - men mig bekendt hverken ringede eller skrev du til nogen indenfor DMK omkring emnet.
    Men nej, jeg opgiver - det er som at slå i en dyne.

• #34   4. nov 2012 Susan:
    Det jeg snakker om, er udelukkende PR arbejde.
    Jeg kan sagtens se det smarte i, at man har noget fælles, man kan hente ned, og f.eks. stikke folk når de sælger unger smiley

Sådan som du fremlægger det til at starte med, lød det bare som om, at enhver kunne komme ind fra gaden, printe noget gejl ud, og så lystigt deltage i PR arrangementer for DMF uden at sige det nogen steder.
    Hvis dette er en mulighed, er det dybt problematisk.

Jeg sætter som sagt ikke spørgsmålstegn ved enkeltpersoner, men i højere grad ved muligheden for at alle (tilsyneladende) kan lave PR.

Hvis der nu kom et nyt medlem ind i chinchilla foreningen, ville det nye medlem ikke bare få lov at lave PR arbejde, heller ikke selvom denne havde mange år på bagen som avler e.l.
    Dette skyldes ene og alene, at der er nogle tanker og ideer inden for foreningen, alle måske ikke lige deler, men det er totalt underordnet hvad man måtte mene som enkeltindivid, når man er ude og lave PR arbejde. Det er hvad foreningen mener, der er gældende.

Konkret eksempel: chinchilla foreningen har et neutralt syn på pelsavl. Det dur ikke, hvis der er en der kommer ud og laver PR arbejde, og denne så begynder at svine pelsavlerne.
    Det er fint nok at man som privatperson ikke går ind for det, men det må man lægge bag sig, når man er ude for foreningen.

Personligt er jeg i den anden boldgade, og er meget pro pelsavl, men det må også holdes nede, fordi der er nogle specifikke grunde til at foreningen forholder sig neutralt til chinchilla pelsavl, og det er disse grunde der er relevante.

PR er jo ikke kun et spørgsmål om at fortælle om dyrene. Det er også et spørgsmål om at reklamere for foreningen, og her bliver man nødt til at holde igen med egne holdninger og meninger smiley

• #35   4. nov 2012 Jeg vil desuden da understrege at jeg ikke har noget problem med at det blev til en stand for den anden forening - jeg er blot lidt træt af at se tingene blive lagt ud som at være noget andet end de reelt er.

• #36   4. nov 2012 Pia: så misforstod du det: det var kun medlemmer (det skrev jeg vist også) der kan pinte noget ud.
    Jeg er ny i DMF fordi DMF er ny, de kender mig igennem en del år efterhånden fra da der kun var DMK og jeg sad også i bestyrelsen de første måneder foreningen eksisterede så vedtægter osv kender jeg ret godt.
    jeg skriver nok først igen her i aften hvis der komer flere indlæg for jeg skal til og gå om et øjeblik... svinene i hallen skal lige have lidt morgenguf inden der vælter ind med folk. Der var så travlt i går at jeg kun havde tid at tage billeder inden det åbnede og igen da folk var gået.:)

• #37   4. nov 2012 Susan:
    Jeg kan godt set at der var en lidt dum formulering fra min siden.

Når jeg siger "komme ind fra gaden", mener jeg, at enhver kan melde sig ind og blive medlem, og herefter lave PR arbejde. Og det er her filmen knækker for mig.

Selvom foreningen er ny, og selvom de kender dig, kunne det jo stadig være at du havde nogle andre ting du mente, end hvad der var foreningens meninger og holdninger.
    Du er fuldt ud berettiget til at have dine meninger, men hvis de strider mod foreningens, er det lidt problematisk, hvis man ikke er sikker på, at det kun er foreningens meninger og holdninger der kommer ud.

Kan du se hvad jeg mener?

Og det er heller ikke dig jeg sætter spørgsmålstegn ved. Det er mere det, at foreningen tilsyneladende bare siger "det gør du bare", når man henvender sig.

Jeg kan godt forstå, at man ønsker noget skriftlig info om hvem folk er, og hvad de ønsker at lave.
    Men er ikke 100% sikret på den måde, men så har man trods alt noget skriftligt at holde sig til.

• #38   4. nov 2012 jeg er nu sikker på at foreningen ikke bare havde sagt ja til et helt nyt medlem som vil lave pr.
    man skal jo have kendskab til fodring, pasning, pelspleje og andre ting og dyrene.
    det har man ikke ved lige at have anskaffet sig 2 marsvin.

• #39   4. nov 2012 Annette G:
    Det er stadig ikke problematikken.
    Problematikken er om man får sagt ting, foreningen ikke kan stå inde for.
    Hvis der nu står i nogle vedtægter, at der arbejdes for at alle på 4 år, skal have ret til at have marsvin (fiktivt eksempel!), men vedkommende der er ude siger, at alle på 3 burde have marsvin...

• #40   4. nov 2012 Pia: som Anette er inde på og som jeg vist også har nævnt et eller andet sted er det jo ikke sikkert helt nye måtte få lov at lave pr. At jeg kunne få lov til det ved et tlf-opkald til formanden uden yderligere problemer kan nok godt skyldes at jeg har været i gang med marsvineopdræt i omkring 12 år.

I dag var en lang men fin dag, mange gæster og jeg har tilføjet lidt flere billeder til albummet fra i dag:) desværre ingen billeder hvor jeg står og snakker med nogle, havde ikke lige nogle der kunne tage billeder af det... der kommer flere billeder på fjerkræforeningens side når de får dem lagt ind skal jeg lige finde ud af at linke til dem også...

Kommentér på:
Fjerkræsudstilling i Lystrup med blandede gæster

Annonce