{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Regitze  F
Regitze F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Har jeg bare kaninen som ikke gider "putte" {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Vi overtog for en måneds tid siden en kanin fra nogle som ikke kunne hav ham mere.
Alarmen skulle nok have blinket, da han hverken havde navn, alder eller køn - Nå men de sagde at han var den mest kærlig kanin osv. og smuk - Ja det er min lille Charlie smiley

Nå men de første dage / uges tid var han meget nervøs (Skal lige siges han er frikanin udover om natten) men nu vil han gerne snakke, han kommer hen til døren når jeg kommer fra arbejde osv. og hopper gerne op i sofaen for at blive nusset, men ALDRIG om han vil ligge på en/holdes osv. Det gør det lidt svært når vi gerne vil have sele på ham eller bare løfte ham ud i buret. Nu har jeg set så mange søde kaniner herinde som ser ud til alle at elske og putte (Og nå ja, mandens ven og veninde har lige fået 2 kaniner som elsker at putte(Behøver jeg sige han er misundelig))

Er der ingen håb for at han bliver mere putte kanin og nemmere at håndtere? En armslængde væk når vi nusser er lidt hårdt for armen i længden xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har jeg bare kaninen som ikke gider "putte"
  • #1   28. jul 2017 Der er rigtig mange kaniner der ikke bryder sig om at man løfter dem, men elsker at blive nusset på jorden smiley
    Det ligger desværre i dem, så er nok ikke sikkert at du kommer til at kunne bære på ham

• #2   28. jul 2017 Du skal nok ikke forvente at han blive nemmere at løfte eller vil sidde på skødet, der er han helt normal, men at få ham tættere på med tiden er sikkert muligt.

Min egen vil på ingen måde ligge/sidde på skød, men sidde ved siden af mig og blive nusset til hun næsten falder i søvn, dét kan hun lide. En sjælden gang imellem lægger hun sig op af mig - eller hopper op på skødet (oftest for at tigge).

• #3   29. jul 2017 Min kanin gider kun putte når jeg bærer ham udenfor, men det er kun fordi det er hvad han kender lige i den situation..

Så snart han er på jorden/græsset gider han ikke putte mere

• Regitze  F
    Regitze F Tilmeldt:
    jun 2017

#4   29. jul 2017 Jamen godt at høre det ikke kun er min kanin som ikke gider putte 🤣 Det virkede bare så naturligt for alle andre herinde og pp FB - nyt spørgsmål han skal neutraliseres fordi han har fået en vane med at skide og 2 gange nu tisse i sofaen smiley Det går bare ikke! Men skal nok først finde ud af om han egentligt er en han! Og han hader jo at blive holdt fast - hvad er bedst at gøre her? 😁

• #5   29. jul 2017 min er kastreret, han skal ikke bruges i avl, så er der ingen grund til han er fertil

• #6   29. jul 2017 Jeg er fortaler for neutralisering, men du skal være opmærksom på at nogle kaniner uanset om de er neutraliseret eller ej, kan have for vane at tisse på bløde ting eller ting der lugter af os - seng og sofa f.eks.. Det er ikke sikkert det stopper ved at du kastrerer smiley

• Regitze  F
    Regitze F Tilmeldt:
    jun 2017

#7   29. jul 2017 Tak for svære begge 2 😁
    ESN: Øv, synes ellers at have læst alle steder at med neutralisering forsvandt det 100% smiley
    Han elsker at ligge i sofaen og slappe af og vi nyder det da også! Bare ikke når han tisser og skider over det hele 😁

• #8   31. jul 2017 Min kanin gider nu heller ikke at blive løftet rundt på, så jeg lærte ham bare nogle kommandoer som fungerer super godt - og så er det mere rart for ham end at blive løftet på.

Med hensyn til at putte, så kan det jo komme efter han er blevet neutraliseret.
    I starten ville min heller ikke putte eller nusses imens han lå på mig, men det gør han nu! Han elsker at putte på brystet og kysser en helt vildt imens, og hver nat ligger han bogstavelig talt i arm og sover med mig. Så det kan godt komme med tiden, bare ha' tålmodighed smiley

• #9   31. jul 2017 Prøv med lidt godt samtidig med nus. En af mine vil kun nusses, når hun samtidig har noget lækkert at spise, f.eks. mælkebøtteblade.
    Hvis din kanin skider og tisser over det hele, skal du måske se, om du kan løfte den hen til dens toiletbakke, når det sker.
    I sofaen kan du lægge et vådliggerlagen - kan vist købes i Jysk - så den ikke ødelægger sofaen

• #10   2. aug 2017 Alle kaniner er forskellige, nogle vil ligge og putte og andre kan ikke sidde stille. Kaniner kan heller ikke lide at blive løftet op, da det i deres natur betyder at de er ved at blive fanget af et rovdyr. Og så vil de gøre alt for ikke at blive løftet. Det bånd man skaber med sin kanin fra når den er helt lille, bliver lidt mindre hver gang man løfter dem.

• Regitze  F
    Regitze F Tilmeldt:
    jun 2017

#11   5. aug 2017 Jeg tog Charlie i at ligge sådan til morgen. Kan man se hvad køn han er her?

profilbillede
Kommentér på:
Har jeg bare kaninen som ikke gider "putte"

Annonce